کدخبر: ۷۹۰۵۴
۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
چاپ

سوگواری برای «بهترین مادر» به سبک موکب های گچساران+ تصاویر

مردم عزادار گچساران در شب‌های دهه دوم فاطمیه با حضور پرشور و استقبال خودشان باعث نشاط فاطمی به مواکب این شهرستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها مواکب و هیئت‌ها به عزاداری و پذیرایی از عزاداران فاطمی می‌پردازند که موکب حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها و موکب طریق الکربلا گچساران ازجمله این موکب‌های فعال در شب‌های فاطمی هستند.

موکب حضرت زینب کبری پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام یکی از مواکبی است که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در گچساران مورد استقبال پرشور مردم قرارگرفته است.

سید علی پوران اصل، مسئول موکب حضرت زینب کبری (س) در گفت‌وگو با این پایگاه خبری می‌گوید: با هماهنگی و همکاری‌های صورت گرفته در راستای برپائی مجالس و مواکب به مناسبت ایام فاطمیه، موکب حضرت زینب کبری (س) توسط پایگاه مقاومت بسیج ابوالفضل العباس علیه‌السلام در ایام فاطمیه دوم برپا شد.

وی هدف از این کار را عاشورائی برگزار کردن فاطمیه برشمرد و یادآور شد: ایام فاطمیه خط مقدم همه ما شیعیان است و ما باید تمام‌کارهایمان را فاطمی جلوه دهیم و عزای مادرمان را باشکوه برگزار کنیم.

پوران اصل ادامه می‌دهد: فعالیت موکب حضرت زینب سلام‌الله علیها به چهار سال گذشته برمی‌گردد و امسال نیز تصمیم بر این شد که به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها موکب عزای فاطمی در بلوار ولی‌عصر (جنب پارک شهر) برپا و طی آن برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی داشته باشیم.

مسئول موکب حضرت زینب کبری (س) می‌افزاید: باید توجه داشت که جوانان بسیاری در این موکب به عشق اهل‌بیت علیهم‌السلام حضور یافته و ضمن عزاداری، به مردم و رهگذران، خدمت می‌کنند و نکته اینکه این موکب‌ها در کنار پذیرایی به محلی برای انس گرفتن با اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز تبدیل‌شده است.

وی ادامه می‌دهد: در پایان از حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه‌السلام، هیأت منتظران ظهور مسجد امام سجاد علیه‌السلام، گروه جهادی زینبیون و همه‌ ادارات و نهادهایی که در امر برپایی و هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های موکب همکاری کردند کمال تشکر و قدردانی رادارم.

بااین‌حال نیز خادمان این موکب می‌گویند: از اینکه مادر سادات به موکب برکت داده و مورد استقبال مردم قرارگرفته سجده شکر به‌جا می‌آوریم.

برپایی مجلس روضه‌خوانی در سوگ شهادت حضرت زهرا (س)، برگزاری مراسم عزاداری سنتی به همراه آیین سنج و دمام‌زنی، فضاسازی محیطی و اهتزاز پرچم عزای فاطمی، پخت و توزیع بیش از 25 هزار پرس غذای گرم، پذیرایی به سبک موکب از عزاداران فاطمی و همچنین مردم و رهگذران از ویژه‌برنامه‌های موکب حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها در ایام فاطمیه است.

ویدئو و تصاویری از سوگواری عزای فاطمی در موکب حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها را مشاهده کنید.

https://aparat.com/v/5zRWH

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها