کدخبر: ۷۹۰۵۶
۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۵
چاپ

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد گفت:

سیره تربیتی حضرت زهرا (س) راهگشای مشکلات جامعه است

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد گفت: امروز ترويج سيره اهل‌بیت علیهم‌السلام و فراهم آوردن زمينه آشنايی مردم با الگوهای رفتاری بزرگان دينی، كليد رفع مشكلات و معضلات جامعه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهران ذبیحی نژاد، کارشناس مذهبی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص نقش سیره رفتاری و تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌توان از زندگی و سیره تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها برداشت کرد توجه حضرت به محل زندگی و خانه‌ای بود که در آن سکونت داشتند.

وی افزود: زهرای مرضیه سلام‌الله علیها علاوه بر استراحتگاه، محلی برای سکونت و همچنین کسب آرامش عاطفی و تبادل عواطف انسانی نیز استفاده‌های دیگری از محل زندگی‌شان می‌کردند. خداوند در آیه 36 سوره نور می‌فرمایند: فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ (اين نور هدايت در خانه‌هايى است كه خدا اذن داده رفعت يابند و نام او در آن‌ها ذكر شود، در آن‌ها بامدادان و شامگاهان او را تسبیح‌گویند)

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد تصریح کرد: بنابراین، یک‌خانه نه‌فقط محل استراحت و محل تبادل عواطف انسانی بین اعضای خانواده است که علاوه بر این موضوعات محلی برای آموزش دادن و تربیت فرزند است که حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها این سیره را به همه آموزش دادند و خانه ‌ایشان دارالتعلیمی برای بانوان مدینه بود و وقتی به آن حضرت مراجعه می‌کردند حضرت به سؤالات و شبهات اعتقادی آن‌ها پاسخ می‌دادند.

کارشناس مذهبی در ادامه اظهار کرد: خانه حضرت زهرا سلام‌الله علیها دارالحکمه ای برای اصحاب خاص پیامبر (ص) مثل سلمان فارسی و جابر بن عبدالله انصاری بود که وقتی پای در این خانه می‌گذاشتند از این خانه حکمت می‌آموختند و خانه حضرت معبدی برای عبادت و محرابی برای راز و نیاز با خداوند بود و همین‌طور مهمان‌خانه برای مستمندان و همچنین کارخانه‌ای برای کار و تلاش و تأمین نیازهای خانواده بود. لذا حضرت زهرا سلام‌الله علیها نسبت به همسر و فرزندان خود هم پرمحبت بودند و احترام می‌گذاشتند.

وی ادامه داد: این اقدامات باعث شد که مقام خانه حضرت زهرا بالا برود و خداوند به ایشان رفعت مقام دهد و امروز هم زیبنده است که آحاد مختلف جامعه این درس را از خانه حضرت زهرا سلام‌الله علیها فراگیریم و خانه‌های خودمان را تبدیل به مدرسه‌ای برای تربیت سالم و صحیح فرزندان و دارالتعلیمی هم برای مردم باشد و یا همچون دارالقرآن باشد و یا هم‌محلی برای کار و تلاش برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی خانواده باشد.

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد در پایان بابیان اینکه آموزه‌های ناب تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد، گفت: امروز ترويج سيره اهل‌بیت علیهم‌السلام و فراهم آوردن زمينه آشنايی مردم با الگوهای رفتاری بزرگان دينی كليد رفع مشكلات و معضلات جامعه خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها