کدخبر: ۷۹۰۶۴
۰۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۱
چاپ

امام‌جمعه گچساران گفت:

مسئولان برای حل مشکلات بافت های فرسوده چاره‌اندیشی کنند

امام‌جمعه گچساران گفت: همچنان در بافت‌های فرسوده شهرستان خطراتی مردم را تهدید می‌کند و از مسئولین می‌خواهیم که در این خصوص چاره‌اندیشی کنند و تسهیلات ویژه‌ای به مردم داده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: تعرض به امنیت ایران اسلامی آن‌هم در خطه سیستان و بلوچستان باهدف قرار دادن حافظان نظم و امنیت جامعه، هدفی جز برهم زدن اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران را ندارد و ملت ما همواره وحدت کلمه را بر هر سیاست تفرقه‌افکنانه‌ای ترجیح داده و می‌دهد.

وی افزود: امروز ملت بزرگ ایرانی اسلامی برای صیانت از امنیت تلاش می‌کند و بر این مسئله بر هیچ‌کسی هم پوشیده نیست، اما مسببان جنایت اخیر شهادت 11 مأمور فراجا حتماً تقاص خواهند داد و دشمنان نظام اسلامی بدانند این اقدامات ضربه‌ای به اراده پولادین ملت ایران در ادامه مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی وارد نخواهد ساخت و به کوری چشم دشمنان، آینده ایران روشن و توأم با پیروزی و سرافرازی خواهد بود.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: در آستانه میلاد حضرت مسیح علیه‌السلام هستیم که به پیروان واقعی ایشان نیز تبریک عرض می‌کنیم. حضرت مسیح یکی از پیامبران بزرگ الهی است که مظهر و پیام‌آور صلح و برادری بودند و ما اعتقادداریم که در آخرالزمان همراه با حضرت ولی‌عصر (عج) ظهور خواهند کرد و پشت سر امام زمان (عج) نماز اقامه خواهند کرد.

خطیب جمعه گچساران گفت: امروز دشمنان و شیطان‌صفتان با ادیان الهی سر ستیز دارند و پیروان ادیان اجازه ندهند که دشمنان به اهداف پلیدشان برسند. همه باید توجه داشته باشیم که بهترین راه برای رسیدن به سعادت و خوشبختی دین اسلام ناب محمدی (ص) است و در سایه دین اسلام است که عاقبت‌به‌خیری نصیب انسان‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: سوم دی‌ماه روز ثبت‌احوال است که به خدمتگزاران این عرصه تبریک عرض می‌کنم. پنجم دی‌ماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر استقرار سپاه در فرودگاه‌ها و تأمین امنیت پرواز است که در طول این چهار دهه این عزیزان هم امنیت لازم را به وجود آوردند و هم مقتدرانه در این راستا تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: پنجم دی‌ماه نیز سالروز حادثه غم‌بار زلزله بم است که روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش بلاهای طبیعی نیز نام‌گذاری شده است بنابراین می‌شود با رعایت اصول ایمنی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تا حدود زیادی از خسارت ناشی از زلزله اقدام کرد و متولیان امر بایستی این موارد را به مردم آموزش دهند.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: البته همچنان در بافت‌های فرسوده خطراتی مردم را تهدید می‌کند و از مسئولین می‌خواهیم که در این خصوص چاره‌اندیشی کنند و دیگر ساختمان‌های بافت‌های فرسوده نیز مقاوم‌سازی شوند و تسهیلات ویژه‌ای به مردم داده شود تا بازهم مردم نسبت به مقاوم‌سازی هرچه بیشتر خانه‌هایشان اقدام کنند.

خطیب جمعه گچساران یادآور شد: چهارشنبه سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها مادر حضرت ابوالفضل علیه‌السلام است که به نام تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است. از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا قدردانی می‌کنیم که باتحمل سختی‌ها و صبر بر مصیبت‌ها درراه پایداری ایران اسلامی قدم برداشتند و عزت آفریدند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی می‌خواهند به ارزش‌های انقلاب اسلامی ضربه بزند که یکی از راه‌های مقابله با برنامه‌های دشمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. هشتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به‌فرمان حضرت امام (ره) است اما تأسیس نهضت سوادآموزی یکی از اقدامات مهم و ماندگار امام (ره) برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور بود.

وی افزود: مبارزه با بی‌سوادی از اهداف نظام اسلامی است و جامعه‌ای پویا است که بتواند در راستای پیشرفت و توسعه گام بردارد و همه متولیان امر جهت فراهم آوردن شرایط آموزش، تحصیل و باسواد کردن جامعه هدف تلاش کنند چراکه علم همانا عزت و اقتدار می‌آورد و هراندازه که جامعه علمی شود پیشرفت آن جامعه مقدورتر است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: نکته دیگر اینکه تجلیل و تکریم علمای بزرگ و افراد بزرگ هر منطقه وظیفه آحاد مردم آن جامعه است و مرحوم حجت‌الاسلام متقی کلاشانی عمری برای خدمت به مردم شهرستان تلاش کردند که بنا داریم در سطح استان علمای بزرگی که خدمات برجسته‌ای ارائه دادند، خدمات آن‌ها مکتوب به نسل آینده ارائه شود.

خطیب جمعه گچساران گفت: از حضور مردم گچساران در مراسم تشییع شهدای گمنام تشکر می‌کنم و از همه عزیزانی که در برپایی مراسمات فاطمیه اول و دوم عرض ارادت کردند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم سال‌به‌سال این مراسمات باشکوه‌تر برگزار شود.

 

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها