کدخبر: ۷۹۰۷۴
۰۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۱
چاپ

دادستان گچساران پاسخ داد:

ماجرای استعفای 6عضو هیات اجرایی انتخابات گچساران

نشست اعضای شورای تأمین با اصحاب رسانه و فعالین حوزه اطلاع‌رسانی با موضوع انتخابات در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست اعضای شورای تأمین با اصحاب رسانه و فعالین حوزه اطلاع‌رسانی با موضوع انتخابات در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جهانگیر علیزاده، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران در این نشست به رسالت خبرنگاران در انتخابات اشاره کرد و گفت: دعوت به حضور حداکثری مردم و رقابت انتخاباتی سالم خود الزاماتی همچون پایبندی به قانون را دارد و نقش اصحاب رسانه در وهله اول روشنگری و ایجاد یک بستر مناسب برای آگاهی به افراد جامعه است تا درنهایت یک انتخاب صحیح داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین پایبندی به قانون در انتخابات بسیار حائز اهمیت است، فضای رسانه‌ای گچساران نسبت به سایر نقاط استان باز است که این مسئله هم می‌تواند یک تهدید باشد و یا هم یک فرصت، اما اصل این است که همه باید پایبند به قانون باشیم و این نشست هم در راستای هم‌اندیشی به جهت برگزاری انتخاباتی سالم، امن و توأم با مشارکت حداکثری است.

برخی خبرنگاران در ادامه نشست پیرامون موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی مواردی را بیان و بر اطلاع‌رسانی به‌موقع اخبار انتخابات توسط کمیته اطلاع‌رسانی و پاسخ‌گو بودن مسئولان و متولیان امر جهت جلوگیری از بسیاری شایعات بی‌اساس تأکید کردند.

حجت‌الاسلام محمد صدرا ادیبان، دادستان گچساران در ادامه این نشست گفت: خبرنگاران گچساران اغلب در چهارچوب قانون عمل کرده‌اند و در بسیاری از مسائل حقوق عمومی مربوط به شهرستان به کمک رسانه‌ها ورود کردیم و مشکلات نیز مرتفع شدند.

وی افزود: از مشکلات امروز شهرستان نیز تشکیل پیج‌های متفاوت خبری ‌در فضای مجازی است، اما اینکه کسی مسئولیت آن‌ها را بر عهده بگیرد با چالش مواجه هستیم، لذا رسانه‌ها باید با توجه به ادعایی که دارند مسئولیت‌پذیر هم باشند و این جزو اخلاق رسانه‌ای است صدالبته رسانه‌ها یک بایدها و نبایدهایی را در رسالتشان دارند و اولین وظیفه رسانه تطهیر نفس و روح مخاطبینش است.

دادستان گچساران تصریح کرد: انتقاد رسانه‌ای باید منصفانه باشد و در راستای رفع مشکلات و دغدغه مردم باشد، هرچند خدماتی که در شهرستان صورت گرفته باید به شایستگی هم بیان شود. کسی که اهل‌قلم است باید صبور و بامحبت باشد و ایجاد امید و تقویت شجاعت و شهامت در جامعه ازجمله رسالت خبرنگاران است پس تربیت و رشد مخاطبان مهم است و فعالین عرصه خبر نوع تیتری که انتخاب می‌کنند باید موردتوجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام ادیبان اظهار کرد: کم‌گویی، مفید بودن و زیبا بیان کردن مطالب، حس خوبی به مخاطب می‌دهد. دوری از دروغ و تحریف عقاید ازجمله نبایدهای عرصه اطلاع‌رسانی است و پرهیز از افشای اسرار مردم و حاکمیت همواره موردتوجه اهالی رسانه باشد.

دادستان گچساران یادآور شد: به‌عنوان نمونه انتشار خبر هیأت اجرایی گچساران و استعفای ۶ نفر از آن‌ها در صفحات مجازی و رسانه‌ها خود یک دروغ است درصورتی‌که آن جلسه محرمانه بود و متأسفانه برخی رسانه‌ها دروغ‌های شاخ‌داری منتشر می‌کنند که ذهن مردم را مشوش می‌کنند که این موارد هم خلاف قانون و خلاف اخلاق است لذا باید اخلاق رسانه‌ای را رعایت کنیم.

وی افزود: درگذشته با متخلفین در حوزه انتخابات برخورد کرده‌ایم چراکه در چارچوب قانون باید عمل کنیم نکته مهم اینکه رسانه‌ها از ایجاد تفرقه در جامعه پرهیز کنند چرا بین طوایف باید وحدت و همدلی ایجاد کرد. اگرچه اقداماتی در قانون جدید وجود دارد که وظیفه همه تشویق مردم به جهت شرکت باشکوه در انتخابات است و مقام معظم رهبری فرمودند همه‌ کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه‌دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.

حجت‌الاسلام ادیبان اظهار کرد: تبلیغات قبل از موعد جرم است و تخریب یک داوطلب هم جرم است اگرچه پرونده‌هایی هم در این خصوص تشکیل و در حال رسیدگی است. لذا چه نیازی به تجمع و گردهمایی در فلان منطقه است و قانون فصل الخطاب همه ما خواهد بود و بر اساس مستندات قانونی باید رفتار کرد.

وی افزود: هدف از این نشست هم تشویق مخاطب به شرکت حداکثری در انتخابات و هم‌اندیشی جهت جلوگیری از انتشار مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها است، لذا از امروز اگر مطلبی خلاف واقع در خصوص انتخابات در رسانه‌ها و پیچ‌های خبری نشر داده شود جرم تلقی می‌شود و قطعاً برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران هم در پایان گفت: رسالت اصلی خبرنگاران و فعالین حوزه اطلاع‌رسانی، صداقت در گفتار و همین‌طور قانون مداری است بنابراین چارچوب‌های عملکرد رسانه‌ها را خود قانون مشخص کرده است.

وی افزود: رسانه‌ها از مدیران انتقاد کنند آن‌هم سازنده و از این موضوعات نیز استقبال می‌کنیم. خبرنگاران سعی کنند هم واقعیت‌ها را به جامعه القا کنند و هم از آبروی اشخاص صیانت شود چراکه  خبرنگاران جهادگران عرصه جهاد تبیین هستند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: برخی اوقات دیده می‌شود برخی رسانه‌ها دروغ‌پراکنی می‌کنند در بحث استعفای هیأت اجرایی همه اعضا که نمی‌شود در یک موضوع هم‌نوا و هم‌صدا باشند و جلسه دارای بارش فکری مختلف است تا نتیجه و تصمیمی منطقی گرفته شود لذا انتظار این است که خبرنگاران حداقل قبل از انتشار مطالب سؤال بپرسند و از مسائلی که موجبات نگرانی مردم جامعه را فراهم می‌کنند نیز پرهیز کنند.

دیهیمی خوب اظهار کرد: در خصوص نشست مدیران در جلسات سیاسی‌ بنده تاکنون موردی ندیده‌ام و اگر کسی هم شرکت داشته است خلاف و مرتکب جرم شده است و قطعاً برخورد خواهد شد پس اگر مدیری با هر دیدگاهی در جلسات سیاسی و میتینگ‌های انتخاباتی شرکت کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: باید توجه کرد که فرصت تبلیغات انتخاباتی خود مشخص است بحث رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات حتماً مدنظر اصحاب رسانه باشد و اگر امروز امنیتی در سطح شهرستان حاکم است با تلاش شما خبرنگاران در کنار شورای تأمین و دیگر عزیزان میسر شده است.

 

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها