کدخبر: ۷۹۴۲۳
۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴
چاپ

کارشناسی مسائل اقتصادی:

مسعود پزشکیان اصول اولیه اقتصاد را نمی‌داند

سید یعقوب زراعت کیش

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: پزشکیان بودجه عملیاتی با بودجه پرداخت بر اساس عملکرد را قاطی کرده‌اند چراکه احاطه اقتصادی ندارند و ازنظر اقتصادی فرد ضعیفی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، دکتر سید یعقوب زراعت کیش،تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در واکنش به برخی اظهارات اقتصادی آقای «پزشکیان» نامزد انتخابات چهاردهمین دور ریاست جمهوری گفت: یک‌وقتی می‌گویید برنامه دارید و ابعاد برنامه را هم تشریح می‌کنید،پس ممکن است انتقاداتی هم به برنامه شما وارد شود ولی سرانجام یک برنامه سیستماتیک و یا یک برنامه استراتژیک برای رسیدن به اهداف اقتصادی را تدوین می‌کنید.

وی افزود: نکته اینجاست که آقای پزشکان تاکنون هیچ برنامه‌ای را اعلام نکره است و عملاً هم می‌گوید که فعلاً برنامه‌ای ندارم و حواله به آینده می‌دهند! که مثلاً قرار است در آینده کارشناسانی را بکار گیری کنند و برنامه بدهند،این بزرگ‌ترین ضعف، اشکال و خطر برای آینده کشور به شمار می‌رود.

اقتصاددان تصریح کرد: بنابراین رئیس‌جمهوری که اصول اولیه اقتصاد را نمی‌داند این مسئله به‌خودی‌خود می‌تواند برای کشور بسیار هم خطرآفرین باشد و جای تعجب است که اطرافیان آقای پزشکیان کسانی هستند که در دولت آقای روحانی ساخت مسکن را متوقف کردند و علیه مسکن مهر سخنانی بر زبان آوردند و عملاً هم کارنامه ناکارآمدی را در حوزه مسکن برجای گذاشتند.

زراعت کیش در ادامه اظهار کرد: امروز اگر میزان مسکن که در دولت شهید رئیسی احداث‌شده با دوره هشت‌ساله روحانی مقایسه کنید،متوجه می‌شوید که چه فاجعه‌ای در بخش مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم رخ‌داده است که صدالبته از آقای پزشکیان هم به‌نوعی به‌عنوان دولت سوم روحانی یاد می‌شود که به‌تبع با این اندیشه و تفکر دچار مشکلات زیادی در بخش مسکن خواهیم شد.

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: باید توجه کرد که این جریان نیز شعاری دارند که حقوق کارمندان را بر اساس عملکرد بدهند لذا این روش زیرساخت‌های لازم در کشورمان را ندارد و دیگر اینکه هیچ معیار و شاخصی برای سنجش عملکرد کارکنان در کشورمان وجود ندارد و آقای پزشکیان هم نمی‌تواند هیچ‌گونه شاخص عملکردی در این خصوص ارائه دهد.

وی افزود: فکر می‌کنم که آقای پزشکیان بودجه عملیاتی با بودجه پرداخت بر اساس عملکرد را قاطی کرده‌اند چراکه احاطه اقتصادی ندارند و ازنظر اقتصادی فرد ضعیفی هستند. درواقع یک بحثی را در بودجه عملیاتی شنیده والان هم‌فکر می‌کند که پرداخت دستمزدها باید بر اساس عملکرد باشد درحالی‌که آن بودجه‌ای که بر اساس عملکرد باید بسته شود سالیان پیش مقام معظم رهبری خطاب به دولت آقای روحانی تأکید داشتند که بودجه به صورت عملیاتی یعنی بر مبنای عملکرد هر دستگاه،و ارائه خدمت و بهای تمام‌شده باید مدنظر باشد.

تحلیلگر مسائل اقتصادی در پایان بیان کرد: آقای پزشکیان در مباحث اقتصادی ضعف دارند که این مسئله نیز به‌وضوح مشخص است و به‌نوعی اطرافیان ایشان هم از همین ضعف برخوردارند.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار