کدخبر: ۷۹۵۱۲
۰۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
چاپ

واکنش امام‌جمعه گچساران به عزل و نصب‌های شبانه/حجت‌الاسلام هاشمی منش: حرمت مدیران را نگه دارید!

هاشمی منش امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران گفت: تغییر و تحول مدیران و مسئولان در هر دولتی طبیعی است، پس انتظار این است افرادی جایگزین شوند که بتواند ادامه‌دهنده راه خدمت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: آنچه در مشی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم علیهم‌السلام برای ما مهم است؛ شناخت سبک زندگی، سبک‌رفتار اجتماعی و چگونگی موضوع گیری آن‌ها در مقابل رویدادها و حوادث زمانه بوده است.

وی افزود: همیشه جبهه حق و باطل در تقابل هستند، لذا جبهه حق است که به فرموده خداوند پیروز نهایی خواهد بود بنابراین آن تلاشی که در زیر چتر حق قرار بگیرد ارزشمند است و کسی که اهل تقوا شد مسیر حق را به‌درستی می‌پیماید. امروز جمهوری اسلامی باصلابت و اقتدار مقابل جبهه باطل و استکبار جهانی قد علم کرده است.

امام‌جمعه گچساران گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با دانشجویان و مردم فرمودند که ابزار مقابله با دشمن باید به‌روز شود، باید به آن لایه‌های عمیق هوش مصنوعی دست پیدا کنیم تا دشمن نتواند جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد البته جمهوری اسلامی باعزت و عظمت در حال حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی است و امروز اساس محور مقاومت با الگو گیری از نظام اسلامی پایه‌ریزی شده است.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: بازهم سکوت مجامع بین‌المللی در خصوص جنایات رزیم صهیونیستی در فلسطین و غزه را شاهد هستیم؛ اما انقلاب اسلامی که در امتداد حادثه عاشورا شکل‌گرفته است در رأس هرم مبارزه با نظام سلطه قرار دارد و ملت ایران اسلامی با تمام قوا در دفاع از حق و مبارزه با ظالم مصمم خواهند بود و خیلی زود هم جواب دندان‌شکنی به دشمنی‌ها خواهند داد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: آنچه امروز در کنار مبارزه با ظلم و خون‌خواران عالم نیاز است خدمت به دین و مردم است، این روزها بارأی اعتماد کم‌سابقه مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت چهاردهم که به نام دولت وفاق ملی نام‌گذاری شده است شرایط خدمت هم فراهم‌شده است.

وی افزود: بااین‌حال نوبت دولتمردان است که بر اساس اولویت‌ها برای خدمت بیشتر به مردم تلاش کنند و مجلس هم نشان داد که برای این وفاق ملی در وسط میدان است اگرچه دولت باید بداند که گام اول وفاق ملی همان تبعیت محض از ولایت است که اول باید محور وفاق تبعیت شود.

امام‌جمعه گچساران گفت: در وفاق ملی سهم خواهی باید ممنوع و ملاک باید شایسته‌سالاری متعهدانه باشد وفاق ملی یعنی پایان یارکشی‌ها و دوقطبی‌ها، یعنی پایان گروه‌بندی و جناح‌بندی‌ها و در دولت وفاق ملی باید از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی باهدف خدمت خالصانه به مردم بهره برد.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: امروز هرکسی در جمهوری اسلامی پُست و مقام دارد غیر از خدمت به مردم نباید دنبال مسئله دیگری باشد، مردم در همراهی نظام اسلامی نمره ممتازی گرفته‌اند و امروز نوبت مسئولان و دولتمردان که خودشان را به انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و شهدا اثبات کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع دولتمردان مواردی همچون شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی در کشور، انتخاب افراد و مدیران انقلابی و جهادی و امتحان پس داده، حضور در بین مردم و پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهمی که دولت می‌گیرد، رعایت اولویت‌های زیرساختی و مبارزه با گرانی و معیشت مردم، دستیابی به فناوری هوش مصنوعی، جدی گرفتن تولید ملی و علاج پیری زودهنگام جمعیت در کشور و رسیدگی به معنویت را بیان کردند.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه تغییر و تحول‌ها مدیران و مسئولان در هر دولتی طبیعی است پس انتظار این است افرادی جایگزین شوند که بتواند ادامه‌دهنده راه خدمت باشد بنابراین در این عزل و نصب‌ها تکریم مدیران یک ضرورت است و باید حرمت مسئولان و مدیران در این راستا هم نگه داشته شود. این عزل و نصب‌های شبانه و این رفتارهای خارج از اخلاق و ادب در هیچ جایی قابل‌تصور نیست و باید تغییرات مدیران بر مبنای تکریم و احترام صورت بگیرد.

امام‌جمعه گچساران گفت: روزهای پایانی ماه صفر را سپری می‌کنیم و از همه عزیزانی که در این ایام با عزاداری‌ها، سوگواری‌ها و اجرای مراسمات مذهبی سنگ تمام گذاشتند به‌نوبه خودم قدردانی می‌کنم از همه موکب داران و خادمانی که به زوار اربعین حسینی هم خدمت‌رسانی کردند بازهم تشکر می‌کنم.

 

انتهای خبر/     

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار