کدخبر: ۷۹۴۳۷
۲۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
چاپ

امام جمعه موقت گچساران:

دولت چهاردهم خدمت به مردم را در دستور کار خود قرار دهد

امام جمعه موقت گچساران

امام جمعه موقت گچساران گفت:رئیس جمهور منتخب قدر این ملت را بداند و نسبت به خون شهدا اهتمام بورزد و لذا کابینه ای که انتخاب می کند از افرادی باشند که انقلابی و دلسوز نظام اسلامی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:مهمترین دستور خداوند متعال نسبت به بندگانش، همان توصیه به تقوا است. آیات متعددی در قران کریم و احادیث فراوان از پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام در این خصوص وجود دارد و راه نجات انسان پیمودن راه تقوا خواهد بود.

وی افزود:ماه عزای اهل بیت علیهم السلام است، ماه اسارت زینب سلام الله علیها و زین العابدین علیه اسلام است.دشمن نیز امام حسین علیه السلام و یارانش را مظلومانه در کربلا به شهادت رساندند و دشمن بسیار سنگ دل و قصی القلب است که علاوه براینکه به طفل شیرخوار اباعبدالله هم رحم نکردند بعد از شهادت سید الشهدا نیز بر بدن های مطهر شهدای دشت نینوا با اسب تاختند و جسارت ها کردند.

امام جمعه موقت گچساران گچساران گفت:اما بازهم اهل بیت امام حسین علیه السلام را به عنوان اسیر به شام بردند،حضرت زینب سلام الله علیها  و امام سجاد علیه السلام در دوران اسارتشان مدام به روشنگری می پرداختند. کار امام سجاد علیه السلام در دوران 34ساله امامت شان همه گریه و زاری بود و راه تقیه و دعا را انتخاب کردند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:از عزاداران و هیات های مذهبی گچساران در دهه اول محرم که اقامه عزا بر سید الشهدا علیه السلام کردند به نوبه خودم تشکر و قدردانی می کنم،عزاداری امام حسین علیه السلام وظیفه است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.حضرت امام (ره) فرمودند که هرچه داریم از محرم و صفر است.

حجت السلام صفایی اظهارکرد:بنابراین مردمان جامعه ای که نسبت به عزای امام حسین علیه السلام ارزش قائل شوند، خداوند برکات و رحمتش نیز بر آن جامعه فزونی خواهد یافت،لذا مجالس سوگواری و عزاداری سید الشهدا نباید تعطیل شوند.

وی افزود:نکته دیگر مسئله اول اسلام و جهان مسئله غزه و فلسطین است،رژیم صهیونیستی به طور شبانه روز دست به کشتار مرم مظلوم و بی دفاع غزه می زند،خانه هایشان را ویران می کند و جنایت ها علیه مردم بی گناه مرتکب می شود و متاسفانه دنیا هم نظاره گر این مسئله است.

امام جمعه موقت گچساران گچساران گفت:روزی نمی گذرد بر مردم غزه (فلسطین)که کشته ای نداشته باشند مثل کربلا آب را به روی مردم بسته اند،حقیقتا کربلای امروز غزه و سرزمین فلسطین است لذا شهید مطهری فرمودند که شمر مُرد و اما شمر زمانه ات را بشناس و شمر زمانه امروز نیز آمریکا و اسرائیل است که علیه بشریت جنایت می کنند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی قبله اول مسلمین جسارت می کنند،هزاران مسجد را در این چندماه ویران کرده اند نزدیک به 40هزار نفر را به خاک و خون کشیدند که نزدیک به 20هزار نفر کودک هستند،نسل کشی به تمام معنا در غزه جریان دارد، پیامبر اکرم (ص)فرمودند گر صدای مسلمانی بلند شود که بگوید به فریادم برسید و کسی او را پاسخ ندهد مسلمان نیست.

حجت السلام صفایی اظهارکرد:بیش از 50کشور مسلمان با جمعیتی بالغ بر دو میلیارد نفر وجود دارند، اما امروز غده سرطانی اسرائیل به جان مردم فلسطین افتاده است پس چرا مسلمانان بیدار نمی شوند؟.

وی افزود:نکته دیگر اینکه مردم رای دادند و به ظیفه خودشان هم عمل و رئیس جمهور انتخاب کردند. اما موضوعی که مهم است،همین مردم هستند، مردم هستند که عظمت آفرینی کردند پس هر کسی که به عنوان رئیس جمهور در راس قرار می گیرد باید با خدمت صادقانه به مردم تلافی کند .بنابراین رئیس جمهور منتخب انشاءالله قدر این ملت را بدانند و نسبت به خون شهدا اهتمام بورزند و کابینه ای که انتخاب می کند از افرادی باشند که انقلابی و دلسوز نظام اسلامی باشند.

امام جمعه موقت گچساران گچساران گفت:مسئولانی در دولت جدید سرکار بیایند که مشکلات مملکت و مردم را برطرف کنند و از خداوند  متعال مسئلت داریم که به دولت جدید توفیق دهد که بتوانند خدمت بیشتری به مردم و انقلاب انجام دهند.

 

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار