کدخبر: ۷۷۳۱۰
۱۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۰
چاپ

حواشی همایش منطقه ای اعتیاد و تذکر جدی آقای فرماندار /از کشت خشخاش تا اعتیاد ثروتمندان در گچساران+تصاویر

اتابک گفت: اگر سیمای شهر تغییر کند به مقابله با اعتیاد هم کمک می کند و اعتیاد از مکان های فرسوده و پرخطر نیز رخت خواهد بست چرا که توسعه فضاهای آموزشی،ورزشی،پارک ها،کتابخانه و... در کاهش اعتیاد بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دومین همایش منطقه ای اعتیاد،چهره ها و چالش ها با محورهای جوانان و اعتیاد،اعتیاد و چالش ها،بررسی عوامل خطرزا و زمینه ساز اعتیاد،تغییر چهره اعتیاد و علل گرایش به مواد صنعتی و محرک های جدید در سالن جلسات تالار فرهنگیان گچساران برگزار شد.


اتابک، فرماندار گچساران در این همایش گفت:تذکری می دهم چرا که حقیقتا راضی به برگزاری این همایش نبودم و عزیزان نیز تلاش کنند این جلسه مختصرتر برگزار شود، چرا که درمحیطی بسته قرار داریم و وضعیت شهرستان از حیث کرونا چندان هم مطلوب نیست.


وی افزود:تدبیر و اقداماتی باید صورت بگیرد که زمینه های اعتیاد در جامعه کمتر شود که باید فرهنگ سازی کرد، اما بحث سوداگری مواد مخدر خودش مقوله دیگری دارد که در این همایش نمی گنجد، دربحث مبارزه با مواد مخدر نیز در شهرستان گچساران کارهای خوبی صورت گرفته که اکثر مردم شاید هم در جریان این مقابله ها نباشند اگرچه بحث امحاء و مبارزه با کشت خشخاش نیز ازجمله اقدامات موثردر این شهرستان بوده است.


فرماندار گچساران تصریح کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته تا مردم گرایش کمتری به مواد مخدر داشته باشند، بنابراین هرجا نقش مردم در اجتماع پررنگ شد جواب گرفته ایم،هرچند وجود تشکل های مردم نهاد در مقابله با اعتیاد بسیار حائز اهمیت هستند.


اتابک ادامه داد: در گچساران تغییر بافت شهری خودش به نوعی تاثیر گذار است، چرا که اگر سیمای شهر تغییر کند به مقابله با اعتیاد هم کمک می کند و اعتیاد از مکان های فرسوده و پرخطر نیز رخت خواهد بست بنابراین توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی، پارک ها، کتابخانه و... در کاهش اعتیاد جوانان بسیار هم موثر است.


وی افزود: معتقدم اگر ما به سمت تغییر محیط برویم وزمینه های محیطی برای آرامش مردم و اشتغال زایی بوجود بیاوریم، یقینا با کاهش اعتیاد روبرو هستیم گرچه در بحث کاهش اعتیاد شهرستان گچساران شرایط مطلوبی دارد.

سرهنگ سعادت الله عزیزی، جانشین فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این همایش گفت:آسیب های اجتماعی بلاهای خانمان سوزی هستند که در هر جامعه ای هم اگر رسوخ کنند تا نابودی جامعه پیش خواهد رفت.

وی افزود:یکی از مهمترین دغدغه های حضرت آقا هم مقابله با آسیب های اجتماعی است،هرچند مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ها خودش به نوبه خود آسیب زا هستند که می توان در سطح کلان به این موضوعات هم رسیدگی کرد تا مرتفع شوند، اما آسیب های اجتماعی به تبع هم می تواند تنها درمنطقه ای شکل بگیرد و مشکلاتی فراوانی نیز برای آن منطقه بوجود بیاورند.

عزیزی ادامه داد:انتظار این است که مسئولین،متولیان امر و مردم در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی تلاش کنند،امروز اعتیاد در سطح دنیا هم گسترش پیدا کرده است. سه گروه درشهرستان وجود دارد که مبتلا به اعتیاد هستند گروه اول به نوعی از افراد ثروتمند شهر هستند که به عنوان سرگرمی و تفریح به چنین بلایی دچارمی شوند، دوم نیز افرادی که بخاطر فشارهای مختلف زندگی در دام اعتیاد افتاده اند و گروه سوم نیزجوانانی هستند که بخاطر اقتضای سن ،دوستان ناباب و محیط به چنین معضلی دچار شده اند.

وی تصریح کرد:ازجمله اقدامات سپاه شهرستان در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی این است که معاونتی به عنوان معاونت اجتماعی در زمینه کاهش ، رفع آسیب های اجتماعی و نیز آگاهی دادن به مردم تشکیل شده است.

عزیزی ادامه داد:ناحیه مقاومت بسیج گچساران در زمینه مسائل امنیتی و نیز درمبارزه با مواد مخدر در کنار عزیزان نیروی انتظامی نیز کارهای علمی، آموزشی و اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی را در برنامه دارد،هرچند برخی محلات آسیب پذیر شهر هم شناسایی شده اند و اقدامات موثری در راستای پیشگیری از مواد مخدر نیز صورت گرفته است.

در ادامه این همایش نیز ناصر رضایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد درباره محورهای همایش به ایراد سخن پرداخت(اینجا).

اهدای لوایح تقدیر به فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر پایان بخش این همایش در گچساران بود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار