کدخبر: ۷۷۳۱۷
۱۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۶
چاپ

تمجید نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن از رینگ بافت فرسوده گچساران+تصاویر

روحانی نژاد گفت:بنیاد مسکن با توان و ظرفیتی که دارد در کل کشور این ساخت و سازها در بافت های فرسوده ،حاشیه شهرها و سکونت های غیر رسمی را انجام دهد که مردم بتوانند در آسایش و آرامش زندگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد ،نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در گچساران گفت:بعد از زلزله سی سخت سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم که سفر بنده از طرف مقام معظم رهبری بود به جهت سرکشی از منطقه زلزله زده سی سخت و نیز چگونگی آغاز بازسازی که می بایست در آنجا صورت می گرفت.

وی افزود:بنابراین عزیزان در آن سفر نیز از بنده درخواست کردند که از شهرستان گچساران نیز بازدیدی داشته باشیم که وعده دادیم که در فرصت مناسبی سفر را انجام دهیم، که امروز هم توفیق این سفر نصیب مان شد.

روحانی نژاد ادامه داد:خوشبختانه در شهرستان گچساران، اولا بنیاد مسکن در حوزه اقدام ملی مسکن کارهای بسیار خوبی را شروع کرده و نسبت به تعهدات متقاضایان نیز پروژه ها را آغاز کرده است و همین طور در حوزه مسکن شهری که خاص بنیاد مسکن است دوپروژه بسیار خوبی را هم کار کردند که در حال واگذاری به متقاضیان است.

وی ادامه داد:آنچه که برای ما خیلی مهم است بافت فرسوده شهر دوگنبدان بود که در چهار محله از پنج محله موجود نیز بنیاد مسکن ورود کرده که در گام اول 3هزار واحد از مسکن های بافت فرسوده را پذیرفته که با کمک های بلاعوض و تسهیلاتی که خواهد داد و همچنین نظارت های فنی و اجرای این مناطق را بازسازی کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود:بنابراین از این سه هزار واحد نیز تاکنون یکهزار و 700 واحد بازسازی شده که باقی واحدها هم در دست اقدام است، اما در این محلات فرسوده گچساران نیاز بیش از این موارد است که امیدواریم به مرور هم در برنامه ها قرار بگیرد و بازسازی های بیشتری نیز صورت بگیرد.

وی تصریح کرد:کار زیبا و خوبی که در محلات قدیمی گچساران صورت گرفته ایجاد رینگی است که در بافت فرسوده این شهر ایجاد شده آنهم با جداره ها، با نمادهای بسیار عالی، فضای سبز و نور پردازی عالی که عملا تبدیل به تفرجگاهی برای مردم شده است.

روحانی نژاد ادامه داد:بنیاد مسکن ظرفیت فنی اجرایی بسیار قوی دارد چرا که تجربه فراوانی در بازسازی ها دارد؛در کشورمان و در حاشیه شهرها هم سکونت های غیر رسمی و بافت های فرسوده ای وجود دارند که نیازمند بهسازی و بازسازی هستند و این کار به نظر ما با توجه به تجربه بنیاد مسکن از این نهاد ساخته است .

وی در پایان گفت:این آمادگی را اعلام می کنیم که در سراسر کشور، اگر مجلس محترم به قانون تبدیل کند و دولت محترم هم اعتبار بگذارد،بنیاد مسکن با توان و ظرفیتی که دارد در کل کشور  این ساخت و سازها در بافت های فرسوده ،حاشیه شهرها و سکونت های غیر رسمی را انجام دهد که مردم بتوانند در آسایش و آرامش زندگی کنند.

بازدید از پروژه اقدام ملی مسکن ،پروژه مسکن شهری،افتتاح یک هزار و هفتصدمین واحد بافت فرسوده،بازدید از پروژه رینگ بافت فرسوده  و دیگر پروژه های اجرایی بنیاد مسکن از برنامه های نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن در شهرستان گچساران بود.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار