کدخبر: ۷۷۳۷۹
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۶
چاپ

ماجرای تعطیلی مجتمع بزرگ نان در گچساران/آیا سهمیه آرد یارانه ای به گاوداری ها می رود؟!

مسئول مجتمع تولیدی نان گچساران گفت: نزدیک به یکسال است که با کمبود سهمیه آرد روبرو هستیم، واقعلا بلاتکلیف هستیم و بدجوری هم به هم ریخته ایم،به هرحال اشتغالزایی می کنیم اما مسئولین پشیمان مان می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ابراهیم محمدپور، مسئول مجتمع تولیدی نان سنتی و صنعتی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به تعطیلی اخیر این مجتمع بزرگ گفت:در حال حاضر این مجمتع تولیدی نان با کمبود آرد سهمیه ای مواجه است، به هرحال اگر سهمیه روزانه نیز 50 کیسه آرد باشد و بر طبق ساعات کاری هم پخت کنیم تا ظهر هم این مقدار سهیمه تمام می شود و نوبت عصر کیسه آردی هم برای پخت و خدمات دهی به شهروندان نداریم.

وی افزود:پیشتر برای رفع این مشکل به سایر واحدهای خبازی دیگر شهرستان که پخت بسیار پایین تری هم نسب به ما داشتند، مراجعه می کردم  و در این صورت کمبود آرد را به نوعی نیز جبران می کردیم، اما این روزها بخاطر اینکه علوفه برای دام ها کم شده است برخی نانوایی ها سهمیه آردشان را به قیمت دو برابر هم به گاوداری ها می فروشند.

محمدپور تصریح کرد:این نکته هم قابل توجه است که بنده با احداث این مجتمع بزرگ تولیدی نان به نوعی اقدام به کارآفرینی کرده ام و اگر امروز هم بحث شعار حمایت از تولید و رفع موانع تولید باشد تاکنون هیچگونه حمایتی هم از مسئولین ندیده ایم، در حال حاضر 35 کارگر در این مجتمع تولیدی نان مشغول به کار هستند و در حالی که این روزها هم بخاطر کمبود آرد با تعطیلی های متوالی مواجه شده ایم.

مسئول مجتمع تولیدی نان گچساران افزود:به هر حال کارگران این مجتمع نان هم با مشکلات زیادی دسته پنجه نرم می کنند و اگر حتی با این شرایط اقتصادی ،چند روزی مجتمع هم تعطیل باشد برای آنها بسیار دردآور است.

وی ادامه داد:برای پیگیری سهمیه آرد هم به آقای "صداقت کیش" مدیرکل غله استان مراجعه کردم و گفتند که سهمیه آرد دولتی محدود است که در این صورت بنده حتی هم حاضر شدم از سهمیه آزاد به بنده آرد دهند و به نرخ دولتی هم نان تقدیم شهروندان کنم، اما تاکنون جوابی نگرفته ام.

محمدپور اظهارکرد:به هرحال نزدیک به یکسال است که با چنین مشکلاتی روبرو هستیم، اما واقعلا بلاتکلیف هستیم و بدجوری هم به هم ریخته ایم، به هرحال اشتغالزایی می کنیم اما مسئولین پشیمان مان می کنند،اگرچه مسئولین مطرح می کنند که بیشترین سهمیه آرد به واحد نانوایی بنده اختصاص داده شده اما باید گفت که در چه صورتی داده می شود.

وی درادامه گفت:روزی که پروانه بهره برداری ام را گرفتم و مجمتع تولیدی نان در این شهرستان افتتاح شد ، اداره صمت برای بنده سهیمه آرد در نظر گرفت که امروز تنها یک سوم آن سهمیه را به بنده می دهند، درحالی که مجتمع تولیدی بنده با این وسعت پخت ، تعداد کارگر بالا و این تعداد کیسه آرد به جایی هم نمی رسد.

محمدپور در پایان افزود:حتی مطرح کردیم که از خود اداره صمت فرد بازرسی هم در نانوایی حضور یابد و از نزدیک شاهد پخت مجتمع تولیدی نان این شهرستان هم باشد، اما متولیان امر مدعی هستند که نانوایی نباید تا اواخر شب پخت کند در حالی که خیلی از مشتریان بخاطر برخی شرایط، اواخر شب به نانوایی مراجعه می کنند و نان تازه در هر ساعتی که بخواهند به منزل می برند و شهروندان هم بسیار راضی هستند.

انتهای پیام/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار