کدخبر: ۷۸۲۴۵
۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۵
چاپ

دیدار ورزشکاران با امام جمعه گچساران/حجت الاسلام حجازی:جامعه ورزشکاران جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهند

حجت الاسلام حجازی گفت:دشمن امروز با جنگ تبلیغاتی و رسانه ای تلاش می کند که نسل جوان ما به بیراهه برود که تنها راه مقابله با توطئه های دشمن، همین جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران ظهر امروز در دیدار با ورزشکاران و مسئولین هیئت های ورزشی گچساران گفت:امام علی علیه اسلام فرمودند انسان عاقل بهترین سرمایه را وقت می داند،پس اگر انسان عاقل باشد می تواند از وقت پول هم بدست بیاورد اما به گونه ای که انسان مسلط بر رفتارش باشد.

وی افزود:فردای قیامت اولین سوالی که می پرسند این است که چگونه عمرت را سپری کردی،و به انسان می گویند آنچیزی که می توان تو را نجات دهد همین عقل است و کسی که خیلی غرور دارد پس از عقل تهی است و انسان عاقل طوری رفتارمی کند که بعدها نیز پشیمان نشود.

 حجت الاسلام حجازی ادامه داد:انسان ورزشکار عاقل است چرا که می خواهد آن بدنی که خداوند به طور موقت در اختیارش قرار داده از این امانت الهی درست صیانت کند،و باید تلاش کند تا آن بدن سلامت باشد.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:روایت داریم که اگر کسی اختیارش را به عقلش داد از ملائکه هم بالاتر می رود برعکس این موضوع هم صادق است و اگر کسی اختیارش را به غرور و تکبر داد پس مقامش از حیوانات درنده هم پایین تر خواهد بود.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:بنابراین انسان عمرش را باید در مسیر تعالی، ترقی و رشد عقلی مصرف کند، دنیا برای انسان مومن کوچک است و انسان داری فهم بالا خداوند را بزرگ می بیند و ورزشکار یک چنین انسانی است.البته همه ورزشکاران باید قدر خودشان را بدانند چرا که جوانمردی، خدمت به مردم، ایثارگری، از خود گذشتگی و تلاش برای بازکردن گره از مشکلات مردم خود اوج عزت برای انسان در دنیا و آخرت را در پی دارد.

وی ادامه داد:تلاش برای تنویر افکار عمومی و تلاش برای در مسیر ق قراردادن نسل جوان جامعه از رسات های ورزشکاران است، وهمه باید تلاش کنید و دست جوانان و نوجوانان را بگیرید و رشد دهید.

امام جمعه گچساران در ادامه اظهارکرد:سرمایه یک انسان فرزندش است و سرمایه یک مملکت نیز جوانان هستند،هرچند باید تلاش کنید فرزند عاقل تربیت کنید چرا که اگر مملکت نسل جوان عاقل تربیت کند دورانی همچون دوران دفاع مقدس پیش می آید که با وجود اینکه حتی سیم خاردارهم نداشتیم اما شرق و غرب عالم نتوانستند یک وجب از خاک مان را تصرف کنند.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:هشت سال تمام دنیا دست به دست هم دادند و نتوانستند از فرزندان این سرزمین یک وجب خاک بگیرند،اما دشمن امروز با جنگ تبلیغاتی و رسانه ای اش تلاش می کند که نسل جوان ما به بیراهه برود  که باید تلاش کنید تا نسل جوان آگاهی پیدا کنند که تنها راه مقابله با توطئه های دشمن، همین جهاد تبیین است. 

حجت الاسلام حجازی در پایان هم گفت:رسالت همه ما این است که تلاش کنیم فرزندانمان خوب بفهمند تا حق و باطل را درست تشخیص بدهند،هرچند وظیفه ساختن جامعه و افراد، تربیت و رشد دیگران برای هدف متعالی بر عهده همه مردم جامعه است و هر کدام از شما ورزشکاران می‌توانید نقش اثرگذاری در تربیت جامعه داشته باشید.  

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها