کدخبر: ۷۸۷۵۷
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۴
چاپ

آخرین وضعیت تورم در کهگیلویه و بویراحمد

نرخ تورم در ۲۳ استان بالاتر از میانگین کشوری و در هشت استان هم پایین‌تر از نرخ تورم کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مرکز آمار ایران نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارها را به تفکیک استان‌ها اعلام کرد که نرخ تورم در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان بالا است و در زمره استان‌های با نرخ تورم بالا  قرار دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم خردادماه استان کهگیلویه و بویراحمد 51.2 درصد است که در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد و تورم این استان از استان‌های بزرگ کشور همچون تهران، بوشهر، فارس، گیلان، خوزستان، زنجان، مازندران، سمنان و ... بیشتر و بالاتر است.

کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر به دلیل عدم نظارت دقیق و مستمر دستگاه‌های متولی در حوزه اقتصاد، نرخ تورم بالایی را تجربه کرده است و همواره در ردیف استان‌های با بیشترین نرخ تورم قرار داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید بیان کرده بود: نباید بی‌تفاوت از کنار این سال بگذریم. برای تحقق شعار سال باید اقدامات لازم در جهت مهار تورم صورت گیرد که یکی از راه‌های مهار تورم نظارت دقیق بر بازار است.

سید علی احمدزاده در این نشست هم گفته بود که نقش دستگاه‌ها در مهار تورم مشخص شود و حوزه اقتصادی ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی راهکارهای مشخص ارائه دهند و نقش هر دستگاه‌ در مهار تورم احصاء شود.

گفتنی است طبق آمار مرکز آمار ایران نرخ تورم اردیبهشت ماه استان کهگیلویه و بویراحمد 51.9 درصد بوده که در رتبه چهاردهم کشور قرار داشته است.

 

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها