کدخبر: ۷۹۵۴۵
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
چاپ

واکنش امام‌جمعه گچساران به تحریم فرمانده سپاه فتح

امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به تحریم فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم، دستاوردهای عظیمی هشت سال دفاع مقدس به دنبال داشت و آن دوران آن‌هایی که جنگ را علیه ملت ایران آغاز کردند، از صدور انقلاب اسلامی ترسیدند و به خیال خام خودشان می‌خواستند جلوی رویش‌های انقلاب اسلامی را بگیرند اما کور خواندند.

وی افزود: بنابراین این انقلاب ماند و آن‌ها (دشمنان) از بین رفتند و بازهم از بین خواهند رفت و اما انقلاب اسلامی همچنان زنده و بالنده است و تا ایجاد تمدن نوین اسلامی به حرکتش ادامه خواهد داد. پیروزی ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس، حفظ تمامیت ارضی و ایستادگی رزمندگان اسلام و همچنین مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی از دستاوردهای این دوران طلایی است و یکی از رازهای پیروزی کشورمان در جنگ تحملی بی‌اعتمادی به بیگانگان و توکل بر خداوند منان بود و مهم‌ترین درس دفاع مقدس هم ولایتمداری و ایمان به خداوند بود.

امام‌جمعه گچساران گفت: البته درس مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورا بوده است و امروز هیچ قدرتی جرئت تجاوز و جنگ با ایران اسلامی را ندارد و این موضوع هم به خاطر تجربه در جنگ تحمیلی است و اما ملت قهرمان ایران همچنان آمریکای جنایتکار را دشمن شماره یک خود می‌داند و تا نابودی استکبار هیچ‌گاه از پای نخواهد نشست.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: آمریکا کشور جنایتکار و زورگویی است که می‌خواهد بر دیگر کشورها سلطه پیدا کند و امروز در سرزمین فلسطین نیز رژیم صهیونیستی مردم مظلوم و بی‌دفاع را به خاک و خون می‌کشاند و لذا محور مقاومت برای حذف این رژیم کودک کش در تلاش است و اضمحلال این رژم سفاک نیز نزدیک خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی منش اظهار کرد: اخیراً نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی از سرداران عزیز ما را در لیست تحریم قراردادند که ازجمله سردار خرم‌دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این لیست قرار دارند. اولاً بنده به‌نوبه خودم به این سردار عزیزمان تبریک عرض می‌کنم و قطعاً مخالف مسیر و راه آمریکا حرکت کردید که شمارا تحریم کردند و این مسئله هم نشان از اوج دشمن آمریکا با مسیر روشنی است که شما انتخاب کرده‌اید.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی هم افزود: آموزش‌وپرورش پویا یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت کشورمان به شمار می‌رود لذا تلاش معلمان در این مهم بسیار حائز اهمیت است و باید روحیه خودباوری در دانش آموزان عزیزمان تقویت شود و همچنین زمینه تقویت خلاقیت، نوآوری و استعدادیابی دانش آموزان در فضای آموزش‌وپرورش نیز فراهم شود.

امام‌جمعه گچساران گفت: همه باید تلاش کنیم تا این آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی در سایه تقویت باورها، اعتقادات و ارزش‌های دینی و نیز تعلیم و تربیت اسلامی شکوفا شوند و افراد مؤثری برای کشورمان باشند. دانش آموزان باید با سیره و مشی شهدا آشنا شوند و هر چه قدر این مسیر تبیین شود و در این مسیر حرکت کردیم همان اندازه به عزت، اقتدار و پیشرفت کشورمان افزوده شد و این درس بزرگی خواهد بود.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: در این ایام یکی از توصیه‌های مهم این است که شادی‌هایمان را با دیگران تقسیم کنیم و نیازمندان را دریابیم لذا جشن عاطفه‌ها یک فرصت برای بیان عواطف و مهربانی به نیازمندان است. هفته وقف را هم تبریک عرض می‌کنم که بهترین سرمایه و بالاترین باقیات و صالحات برای ما همین مسئله وقف است و انسان باید با خداوند معامله کند و بخشی از دارایی‌اش را درراه خدا وقف کند.

انتهای خبر/

 

پربیننده ترین ها