کدخبر: ۷۷۵۵۱
۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۰
چاپ

معمای انتخاب شهردار دوگنبدان/ تا سه نشه بازی نشه!

همچنان باید منتظر تصمیمات شورای شهر در سومین جلسه انتخاب سرپرست شهرداری دوگنبدان باشیم، همان تصمیماتی که با محوریت سیاسی دنبال می شوند و بعضا از بیرون به برخی اعضای شورای شهر دیکته می شود!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، 14 مرداد ماه بود که خبر ابقای "مسعود ظفری" به سمت شهردار دوگنبدان با رای چهار عضو شورای این شهر، تیتر یک رسانه های شهرستانی شد، هرچند این خبر با واکنش‌های زیادی از سوی برخی جریانات سیاسی روبرو شد که بخشی از این واکنش‌ها به کمبود شفافیت در روند انتخاب شهردار  نیز اشاره می‌کرد.

 

این درحالی بود که برخی اعضای شورای شهر ششم دوگنبدان تخصص‌گرایی و تجربه موفق چهارساله "مسعود ظفری" را اصلی ترین معیار در انتخاب خود دانسته‌ بودند! ،بنابراین فرآیند انتخاب گزینه شهرداری دوگنبدان هم در شورای شهر با دقت و سخت گیری خاصی پیگیری می شد که در این زمینه ثبت نام 26 گزینه‌ مطرح استانی و شهرستانی برای تصدی مسئولیت شهرداری دوگنبدان در فراخوان انتخاب شهردار، خود حکایت از این امر مهم داشت.

 

با این تفاسیرنیز، بعد از گذشت 40 روز از فعالیت "مسعود ظفری" در شهرداری دوگنبدان خبری مبنی بر رد صلاحیت وی بازهم تیتر اول رسانه های محلی و استانی شد، اما چند روز بعد از این موضوع اعضای شورای شهر اقدام به برگزاری انتخاب شهردار جدید و سرپرست شهرداری کردند که "علی محمد آقایی" با 4 رای شهردار و "سید وحید نشاطی" هم با 4 رای به عنوان سرپرست شهراری انتخاب شدند، اما بدلیل ترک جلسه از طرف 3 عضو دیگر شورا، جلسه از حداکثر افتاده و تکلیف مدیریت شهرداری دوگنبدان نیمه تمام ماند.

 

اگرچه با تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد زمزمه هایی هم از بازگشت مجدد "مسعود ظفری" به سکانداری شهرداری دوگنبدان در برخی محافل مطرح شده است هرچند این موضوع با توجه به رد صلاحیت وی چندان هم محتمل به نظر نمی رسد، اما تحلیل هایی هم وجود دارد که دست دست کردن برخی اعضای شورا به نوعی خریدن وقت برای بازگشت ظفری به شهرداری دوگنبدان است؟!.

 

با این وجود نیز هفته قبل(دوشنبه)جلسه ای برای تعیین سرپرست شهرداری دوگنبدان برگزار شد که اعضای شورای شهر با توجه به حواشی زیادی که این مدت برای انتخاب شهردار به وقوع پیوسته بود ،نهایتا هر هفت نفر به "سید وحید نشاطی" برای سرپرستی شهرداری دوگنبدان رای دادند.

 

 هرچند به نظر می رسید این موضوع نیز خلاف قانون است چرا که  چند ساعت قبل از برگزاری جلسه انتخاب سرپرست شهرداری دوگنبدان، از دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نامه ای به این مضمون به دفتر شورای شهر دوگنبدان ارسال شده بود که سرپرست شهرداری دوگنبدان بایستی از کارکنان رسمی شهرداری باشد.

 

بنابراین،این موضوع نیز به فضای رسانه ای شهرستان کشیده شد و شایعاتی مبنی بر "عدم احراز صلاحیت" سرپرست جدید شهرداری دوگنبدان نیز حاشیه ساز شد، به طوری که عصر امروز برای دومین بار اعضای شورای شهر دوگنبدان در ساختمان شورا نیز تشکیل جلسه دادند تا باز هم برای انتخاب سرپرست شهرداری دوگنبدان چاره جویی کنند.

 

جلسه ای که حدود دو ساعت زمان برد و پس از کش و قوس های فراوان بازهم اعضای شورای شهر برای انتخاب سرپرست شهرداری دوگنبدان به نتیجه لازم نرسیدندو تصمیمات شورا برای تعیین این مهم تا دوشنبه آتی به تعویق افتاد‌.

 

بنابراین همچنان باید منتظر تصمیمات شورای شهر در سومین جلسه انتخاب سرپرست شهرداری دوگنبدان باشیم، همان تصمیماتی که با محوریت سیاسی دنبال می شوند و بعضا از بیرون به برخی اعضای شورای شهر دیکته می شود!.

 

گفتنی این جلسه بازهم طبق روال گذشته با حضور نماینده فرمانداری گچساران و پشت درب های بسته برگزار شد،خاتمه این جلسه نیز با تماشای رقابت کشتی"محمدرضا گرایی" فرنگی کار وزن 67کیلوگرم کشورمان همراه شد که در نبردی حساس با رقیب گرجستانی، راهی دیدار فینال شد.

 

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها