کدخبر: ۷۷۵۵۵
۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۹
چاپ

آتش سوزی ارتفاعات "گناوه لری" تحت کنترل است/عملیات مهار همچنان ادامه دارد+تصاویر و فیلم

فرماندار گچساران از کنترل آتش سوزی ارتفاعات گناوه لری در گچساران خبر داد و گفت: عملیات مهار و پایش با حضور نیروهای امدادی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، علیرضا اتابک، فرماندار گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی ارتفاعات گناوه لری این شهرستان گفت:این آتش سوزی که از عصر روز شنبه به وقوع پیوسته بود که در همان ساعات اولیه با تلاش نیروهای امدادی نیز مهار شد،اما متاسفانه به دلیل وزش بادهای شدید مجددا آتش شعله ور شد.

 

وی افزود:بنابراین بخاطر گسترش آتش در این منطقه صعب العبور درخواست بالگرد از استان فارس کردیم که چندین سورتی پرواز به جهت "هلی برن" نیروهای امدادی به منطقه نیز انجام گرفت که در ادامه هم در بخش هایی از ارتفاعات گناوه لری، آتش نیز مهار شد.

 

اتابک تصریح کرد:با این وجود نیز هم اکنون آتش نیز تحت کنترل است و عملیات مهار و پایش برخی نقاط هم با حضور نیروهای امدادی در منطقه صورت می گیرد،که اگر وزش بادهای شدید را در منطقه نداشته باشیم مهار کامل آتش سوزی به زودی محقق خواهد شد.

 

فرماندار گچساران ادامه داد:به هرحال با توجه به صعب العبور بودن ،وزش بادهای شدید و مهمتر اینکه پوشش جنگلی و متراکم این منطقه کار مهار با سختی هایی هم همراه است،متاسفانه چندین هکتار از جنگل های این منطقه طعمه حریق شده اما برآورد دقیق خسارت بعد از مهار کامل آتش، تحت بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

 

این درحالی است که درختان بلوط، بن، کلخنک و بادام از مهمترین پوشش گیاهی ارتفاعات "کوه مزیز" در روستای گناوه به شمار می روند، با این وجود به گفته متولیان امر 90 درصد از آتش سوزی های امسال در این شهرستان عمدی بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز کاهش داشته است و در سال گذشته بالغ بر 606 هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد.

 تاکنون بیش از ۵۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی های امسال طعمه حریق شده اند و این آتش سوزی ها در مناطق خامی، نارک، آبریگون، کوه پهن و...به وقوع پیوسته است.

 

بنابراین بیش از 435 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان 320هزار هکتار مرتع و بیش از 115 هزار هکتار جنگل است ودرختان بلوط، بادام، بن،کلخنگ و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان به شمار می روند.

 

---
---
---
---
---

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها