کدخبر: ۷۷۶۶۱
۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵
چاپ

میوه ای ضد سرطان در گچساران که «قند خون» را کاهش می دهد+تصاویر

توصیه می شود که بیماران دیابتی این چاشنی خوشمزه را به سالاد و یا غذای خود اضافه کنند با این وجود نیز آب "نارنج "در کاهش کلسترول بالای خون تاثیر زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امروزه نارنج در شهرهای مختلف کشورمان پرورش داده می شود حتی در خانه ها،کوچه ها،خیابان ها،بلوارها و باغات دیار بام نفت ایران نیز این میوه ترش مزه به وفور یافت می شود.

میوه نارنج، از جمله مرکباتی است که ارزش غذایی و خواص بسیار مفیدی دارد، هرچند ترشی طبیعی باعث هضم سریع تر غذاها می شود که به همین دلیل از آب نارنج به عنوان چاشنی سالاد و چاشنی روی بسیاری از غذاها نیز استفاده می شود.

بایستی توجه کرد که نارنج دارای طبع سرد و خشک است و از همه قسمت های این درخت از میوه گرفته تا برگ، پوست و شکوفه(بهارنارنج) در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها بهره برده می شود،البته عطر و مزه فوق العاده نارنج هم در هرچه خوشمزه تر شدن غذا هم بی تاثیرنخواهد بود.

نارنج به هر صورتی که مصرف شود دارای خواص فراوانی است مثلا میوه، عرق بهارنارنج، چای بهارنارنج، رب نارنج و آب نارنج  چه بسا فواید بی شماری دارد که برای تهیه آب نارنج نیز می توان هم از میوه های نارس و هم از میوه های رسیده استفاده کرد.

نارنج نیز مانند دیگر مرکبات سرشار از "ویتامین ث" است که با مصرف آن سیستم ایمنی بدن تقویت می شود، اگرچه آب نارنج یک ضدعفونی کننده است که مصرف آن برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، درمان گلو درد و نیز سینوزیت بسیار مفید خواهد بود.  

بنابراین افرادی که دچار کم خونی هستند بهتر است خوردن آب نارنج را به همراه غذای خود فراموش نکنند چرا که "ویتامین ث" موجب جذب آهن غذا در بدن می شود، پس مصرف آب نارنج به همراه غذاهای گوشتی نیز میزان جذب آهن در خون را افزایش می دهد.

از دیگر خواص نارنج هم می توان به کاهش قند خون اشاره کرد، به همین دلیل به بیماران دیابتی توصیه می شود که این چاشنی خوشمزه را به سالاد و یا غذای خود اضافه کنند،با این وجود نیز آب نارنج در کاهش کلسترول بالای خون تاثیر زیادی دارد که درنتیجه مصرف آن برای جلوگیری از بیماری های قلبی، تحریک و تقویت عضلات قلب و رفع نارسایی های قلبی نیز بسیار موثر است.

با این توصیفات نیز نارنج دارای ترکیباتی مانند "لیمونن" و "میرسن" است که خاصیت قوی ضد سرطانی دارد و خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش می دهداما در پایان نیز باید توجه کرد که به نارنج به چشم یک راهکار مکمل و پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری‌ها نگاه کرد و همچنین بهتر است عوارض زیاده روی در مصرف آن را در نظر داشت.

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها