کدخبر: ۷۷۵۸۴
۰۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
چاپ

سایه تصمیمات غلط "دولت روحانی" بر زندگی مردم/برگرداندن امید و اعتماد سازی در کشور مطالبه مردم است

فعال سیاسی گچساران گفت: مطالبه جدی از مسئولان دولت جدید قبل از رساندن اقتصاد به ثبات و بالا آوردن سطح معیشتی و سبد خانوارها، همین برگرداندن امید و اعتماد سازی در کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مصطفی جوزانی،فعال سیاسی گچساران در گفتگوبا این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص اصل اعتماد سازی در دولت آیت الله رئیسی گفت:اینکه مقام معظم رهبری در اولین دیدار با هیات دولت تاکید بسیاری بر مسئله امید آفرینی در کشور و بین مردم می کنند و اینکه رییس جمهور منتخب در ابتدای کار با سفرهای استانی استارت دولت جدید را می زند، نشان دهنده این است که نظام در هشت سال گذشته از اشاعه امید آفرینی در سطح جامعه رنج می برده است.

وی افزود:با این حال به خط کردن تمام ابزار و توان وزارت خانه ها به قضیه برجام عملا دولت گذشته را در اکثر بخش ها تعطیل و فلج کرده بود بنابراین نواسانات اقتصادی ناشی از تحریم باعث شده بود که تمام معیشت و سبد خانوارهای ایرانی به این قضیه گره بخورد و فشارهای بیش از حد معیشتی مردم را به پایین ترین سطح ناامیدی درجامعه نیز سوق دهد.

 جوزانی تصریح کرد:البته پایین آمدن سطح مشارکت عمومی، ورود مردم به کوچکترین مسائلی که احساس می کردند که با عصبانیت ثابت کنند روبروی نظام اند، همه از عوامل پایین آمدن سطح امید به حداقل ترین نقطه ممکن در جامعه بود.

فعال سیاسی گچساران ادامه داد:به همین دلیل یکی از مطالبات جدی از مسئولان دولت جدید قبل از رساندن اقتصاد به ثبات و بالا آوردن سطح معیشتی و سبد خانوارها، همین برگرداندن امید و اعتماد سازی در کشور خواهد بود.

جوزانی افزود:بنابراین مسئله ای که اگر اساسی به آن پرداخته نشود هزینه های گزافی هم برای مشروعیت و هم جمهوریت نظام خواهد داشت،با این حال پایین آمدن سطح مشارکت عمومی که به نوعی نمود آن را در انتخابات اخیر مشاهده کردیم یک نمونه نمره منفی در کارنامه جمهوریت نظام بود.

وی اظهارکرد:با توجه به انتقاداتی که در بسیاری عرصه ها نیز وجود دارد اما با شروع دولت جدید و سفرهای استانی که نوعی امید آفرینی بین مردم به همراه داشته و نوع و طرز تفکر متفاوت مسئولان را در جامعه به نمایش می گذارد، احیای دوباره اعتماد سازی با جدیت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

فعال سیاسی گچساران تصریح کرد:با این تفاسیر نیز سفرهای استانی هیات دولت و در کنار مردم بودن و بیرون آمدن از کاخ های شیشه ای، طی کردن اولین پله تا رسیدن به سقف اعتمادسازی در جامعه بسیار حائز اهمیت است سقفی که در هشت سال گذشته به شدت آسیب و در مواردی حتی ریزش کرد.

وی تصریح کرد:در یک مورد و بعد از روی کار آمدن دولت جدید حتی برخی از مردم که هنوز طعم تلخ فشارها و بی اعتمادی در جامعه را در دهان خود حس می کنند بدون اینکه چرایی سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی را بدانند از این سیلی خوردن خوشحال و حتی دلشان  هم خنک شد!.

جوزانی ادامه داد:بنابراین پنهان کاری ها از بحث اولویت دار دولت قبل یعنی از برجام گرفته که معیشت مردم را به آن گره زده بودند تا حواشی آبان و گرانی بنزین همه و همه دست در دست هم داد تا این مشکل یعنی ریزش دیوار بی اعتمادی از نظام در جامعه شکل بگیرد،هرچند کار سخت دولت آیت الله رییسی پایان دادن به هر پنهان کاری خواهد بود که فضای مجازی قبل از همه آن را به گوش مردم می رساند.

 

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها