کدخبر: ۷۷۷۷۵
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۱
چاپ

چرایی توجه ویژه به "جوانان" در بیاینه "گام دوم انقلاب"

کارگردان گچسارانی گفت:انگیزه بسیار زیادی در نسل جوان کشورمان برای خدمت گذاری موج می زند و باید هماننده روزهای اول انقلاب جوانان را پای کار کشانید و از این ظرفیت بزرگ به نحوی شایسته نیز بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اورنگ نارکی، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب گفت:باید توجه کرد که مخاطب ویژه رهبر معظم انقلاب در بیاینه گام دوم ،همین جوانان کشورمان هستند که در این بیانیه براین اصل مهم «ما می توانیم» تاکید فراوان شده، بدین منظور که زمام امور به جوانان مومن انقلابی و کاردان سپره شود.

 وی افزود:معتقدم که روحیه و باور جهادی «ما می توانیم» بایستی در همه آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تثبیت و نهادینه شود، هرچند باید توجه کرد که شرایط مدیریت انقلاب درمقطع کنونی بسیار مهم تر و متفاوت تر از شرایط ابتدای انقلاب است و به تبع نیز نقش جوانان در صیانت از آرمان ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران در چهل سال دوم انقلاب پررنگ تر از چله اول انقلاب خواهد بود.

کارگردان تئاتر تصریح کرد:بنابراین رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به محورهایی همچون نگاه خوش بینانه به آینده، امید آفرینی، دوری از امید کاذب و فریبنده و نیز شناخت صحنه تبلیغاتی دشمنان اشاره دارند، اگرچه جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مسیر حرکت به جلو گام های بلندی برداشته است و از نظر اقتدار ،عزت و امنیت حرف اول را در منطقه می زند.

نارکی ادامه داد:بنابراین باید عرصه مدیریتی برای جوانان کشورمان نیز هموار شود،هیچ تردیدی در حضور و نقش پررنگ جوانان در به ثمر رسیدن انقلاب 57 وجود ندارد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه نظاره کردند که بازهم این جوانان بودند که در جنگ تحمیلی مقابل دشمنان سینه سپر کردند و حماسه ها آفریدند.

وی در ادامه اظهارکرد:حقیقتا بیانه گام دوم انقلاب به مثابه چراغی است که مسیرحرکت نسل های آینده انقلاب را روشن می سازد، انقلاب اسلامی تجربه اعتماد به جوانان این سرزمین بود که پس از 2500سال رنگ حقیقت به خود گرفت، بنابراین نسل جوان مومن انقلابی، دانا، کاردان و پرانگیزه بایستی محور پیشرفت جامعه اسلامی قرار بگیرند.

کارگردان تئاتر گفت:کارآمدی و شایستگی از اصول محوری مسئولیت ها به شمار می روند، بنابراین انگیزه بسیار زیادی در نسل جوان کشورمان برای خدمت گذاری موج می زند اگرچه باید اعتماد به نفس را در نسل جوان مان نیز تقویت کنیم تا جوانان در تمامی عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ...موفق باشند.

نارکی در پایان گفت:حضرت آقا در بیانیه گام دوم در پی رساندن این پیام مهم به مسئولان است که مسیر برای حضور جوانان در سطوح مختلف مدیریتی جامعه هموار شود.البته مسیر حکرت انقلاب اسلامی به غیر از جهاد و همت پیش نخواهد رفت و باید همانند روزهای اول انقلاب جوانان را پای کار کشانید و از این ظرفیت بزرگ به نحوی شایسته نیز بهره برد.

 

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها