کدخبر: ۷۸۱۲۰
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
چاپ

«هیهات‌من الذله» پیام بزرگ اربعین به دنیاست

حجت الاسلام عبودی گفت:امروز پیام اربعین به جهانیان "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة" است چرا که ملت ها بیدار شده اند و پوزه مستکبرین را به خاک می مالند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام عبودی، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت و جایگاه اربعین حسینی گفت: مسئله اربعین به بلندای تاریخ است که براساس برخی روایات کاروان اسرای کربلا در روز اربعین به کربلا بازگشتند و آنجا نیز به زیارت ابا عبدالله الحسین علیه السلام رفتند که بعد هم رهسپار مدینه شدند و روشنگری و بصیرت افزایی درباره قیام عاشورا نیز در آن هنگام آغاز شد.

وی افزود:بنابراین اربعین در سال های متمادی نقش خودش را ایفاد کرد،اما بحث پیاده روی اربعین مختص به این چند سال اخیر هم نیست و این موضوع از گذشته های دور هم رونق داشته است در حالی که علما، مراجع تقلید و بزرگان اسلام از نجف اشرف هم به صورت پیاده به سمت کربلا و حرم سید الشهداء علیه السلام حرکت می کردند.

حجت الاسلام عبودی ادامه داد:اما در سال های اخیر نیز به وضوح مشاهده می کنیم با تدابیری که نظام جمهوری اسلامی و ملت عزیزمان داشته است و نیز با همکاری دولت و مردم عراق ، مسئله اربعین به یک امر جهانی تبدیل شده است و امروز اربعین تنها مختص به ایران و عراق نیست.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تصریح کرد:امروز از اقصی نقاط عالم به کربلا مشرف می شوند و حتی در پیاده روی اربعین افرادی با ادیان و مذاهب گوناگون نیز شرکت می کنند. در حالی که  اربعین پیام بزرگی را دنیا مخابره می کند و همان شعاری که امام حسین علیه السلام در عاشورا سر دادند "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة" که حقیقتا پیام ارزشمندی به ملت های آزاده دنیا است.

وی افزود:بنابراین این پیام بزرگ به ملت های آزاده جهان و نیز به کسانی است که نمی خواهند زیر بار ظلم بروند،حتی اینکه در سختی باشند و هزینه ای نمثل بذل جان شان نیز داشته باشد.امروز خیلی از ملت ها بیدار شده اند و معتقدند که دیگر نباید در دنیا کسانی دارای خوی استکباری باشند.

حجت الاسلام عبودی درادامه اظهارکرد:با این وجود اگر پیاده روی اربعین همین یک پیام را داشته باشد،خودش بسیار ارزشمند و موثر است .هرچند سال به سال اجتماع اربعین حسینی باشکوه تر می شود و تخمین زده اند که امسال حدود 5 میلیون نفر از ایران به سمت کربلا مشرف خواهند شد.

 رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تصریح کرد:از این رو دشمنان به طور مداوم برنامه ریزی می کنند که این اجتماع میلیونی را مختل کنند هرچند فتنه های بسیاری راه اندازی کردند که با تدابیر مرجعیت بازهم این فتنه ها نقش برآب شد و این روزها هم فوج فوج عاشقان و اراتمندان اباعبدالله (ع)رهسپار کربلای معلی هستند.

وی ادامه داد:از طرف دیگر موکب ها نقش ارزشمندی در تبیین اربعین حسینی دارند، امروز پیام اربعین به جهانیان "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة" است چرا که ملت ها بیدار شده اند و پوزه مستکبرین را هم به خاک می مالند.

 

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها