کدخبر: ۷۸۸۰۲
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۴
چاپ

کارشناسی مذهبی:

واقعه کربلا سرشار از ابعاد امیدآفرینی است

کارشناس مذهبی گفت: امام حسین علیه‌السلام به این مسئله اعتقاد راسخ داشت که آینده از آن خداپرستان، حق‌طلبان و مظلومان است، پس ذره‌ای هم در مسیرش تزلزل ایجاد نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید حسین موسی پور،کارشناس مذهبی در گفتگو با صبح زاگرس؛ با اشاره به ابعاد تبیین مکتب عاشورا گفت: بیم و امید دو مسئله‌ای هستند که زمینه سعادت و شقاوت در زندگی را برای انسان فراهم می‌کنند به همین دلیل می‌توان در گفتار و رفتار بزرگان،  امید مطلوب و در افراد ضعیف یا دارای قدرت پوشالی،  بیم و نگرانی و همچنین امید کاذب را مشاهده کرد.

وی افزود: اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از انسان‌های بزرگی است که همواره بررسی زندگی ایشان در مسئله امیدآفرینی چراغ راه همه حق جویان به‌ویژه شیعیان است. در حادثه عاشورا  عوامل مختلفی وجود داشت که زمینه ناامیدی را فراهم می‌کرد به صورتی که دشمنان اسلام با برنامه‌های مختلف جلوی قیام را گرفته بودند و از جهت دیگر حتی برخی شیعیان خوش‌سابقه و دلسوز  حضرت را نصیحت کرده که منصرف شود، افرادی مثل ام سلمه، عبدالله ابن مطیع و...

کارشناس مذهبی اظهار کرد: حاصل آنکه دشمنان و اکثر دوستان امام حسین علیه‌السلام در ناامید سازی ایشان هم مسیر بوده و در تحلیلی طبیعی باید حضرت از ادامه کار منصرف می‌شد ولی با همه این موانع حادثه عاشورا رقم خورد‌ چراکه اندیشه امام فراتر از زندگی چندساله خویش است و همه‌چیز را در حیات خود خلاصه نمی‌کند.

حجت‌الاسلام موسی پور در ادامه گفت: بنابراین امام حسین علیه‌السلام به این مسئله اعتقاد راسخ داشت که آینده از آن خداپرستان، حق‌طلبان و مظلومان است و اگرچه در آن زمان اکثریت مخالف او بودند ولی ذره‌ای در مسیرش تزلزل ایجاد نشد و به آنچه خدا وعده داده بود ایمان راسخ داشت.

وی بیان کرد: این اندیشه یعنی امیدآفرینی برای همه عدالت خواهان و حق‌طلبان. به این صورت که  اگرچه در عصر حاضر دشمنان مکتب قرآن باقدرت سخت و نرم تمام تلاش خود را بکار گرفتند و حتی برخی افراد در ناامید سازی جامعه اسلامی با آن‌ها  هم‌صدا شده‌اند ولی در مکتب امیدآفرین عاشورا نباید این‌چنین اندیشه‌ای وجود داشته باشد. نکته  دیگر اینکه در مکتب امیدآفرین عاشورا این مسئله محقق شد که  یکدست حتی اگر قطع هم شود ولی صدا دارد، صدایی که همایش میلیونی اربعین گوشه‌ای از آن است.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: همایشی که هرساله با خیل عظیم  حق‌طلبان از سراسر دنیا برگزار می‌شود و غول‌های رسانه‌ای دنیا از سانسور آن ناتوان‌اند حتی گرمای کم‌سابقه عراق نیز نمی‌توان مانعی ایجاد کند. این همایش بخشی از دستاوردهای بزرگ‌مرد مظلومی است که در صحرای نینوا به شهادت رسید تا بذر امید و پیروزی را به مستضعفین دنیا برساند.

 

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها