کدخبر: ۷۹۵۴۱
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
چاپ

آخرین وضعیت طرح بیواتانول باشت؛

دومین زیست پالایش ایران روی ریل پیشرفت+ فیلم

بیو اتانول باشت

مدیر اجرایی طرح بیواتانول شهرستان باشت از آخرین جزئیات روند پیشرفت احداث این کارخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، بهره‌برداری از کارخانه بیواتانول باشت به‌عنوان پیش‌نیاز ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رونق تولید محصول کشاورزی ذرت و تولید بنزین گیاهی به‌عنوان کالایی موردنیاز در کشور مهم‌ترین نیاز توسعه اقتصادی در این شهرستان به شمار می‌رود.

کارخانه بیواتانول شهرک صنعتی خان احمد نخستین طرح صنعتی بزرگ در شهرستان باشت است که می‌تواند زمینه فعالیت واحدهای تولیدی دیگر را نیز فراهم کند و حتی با بهره‌برداری از این طرح به‌عنوان نسخه شفابخش رونق اقتصادی در این منطقه می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را پیش روی جوانان قرار دهد.

کارخانه بیواتانول باشت دومین واحد زیست پالایشگاه در کشور باهدف افزایش عدد اکتان بنزین و بهبود کیفیت سوخت در حال احداث است، عملیات اجرایی کارخانه بیواتانول باشت مهرماه سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک صنعتی خان احمد آغاز شد. این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار لیتر بیواتانول (معادل یک‌بیستم نیاز کشور) و ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری دام و طیور را دارد.

در حال حاضر کار ساخت مخازن، خاک‌برداری و ابنیه فنی طرح در حال انجام است و کار به پیشرفت ۲۰ درصدی رسیده است. حدود ۷۰ درصد این کارخانه داخلی است و کارخانه هم به دست متخصصان داخل در حال ساخت است اگرچه قرار است این کارخانه تا بهار ۱۴۰۵ تکمیل و به بهره‌برداری برسد. مواد اولیه این کارخانه ضایعات غلات مثل گندم، جو و ذرت دامی است.

با این تفاسیر نیز قاسمی، مدیر اجرایی طرح بیواتانول شهرستان باشت در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی آخرین جزئیات روند پیشرفت احداث این مجتمع را تشریح کرده است که در ویدئوی ذیل قابل‌مشاهده است.

پربیننده ترین ها