کدخبر: ۷۹۵۴۲
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۴
چاپ

امام‌جمعه موقت گچساران:

هفته وحدت، فرصتی برای دشمن‌شناسی است

حجت الاسلام صفایی امام جمعه موقت گچساران

امام‌جمعه موقت گچساران بابیان اینکه دفاع از مردم فلسطین نماد عینی وحدت به شمار می‌رود گفت: وحدت اسلامی به‌عنوان یک اصل مهم همیشه مدنظر امامین انقلاب بوده و یکی از برکات وحدت در جوامع اسلامی همین تشکل محور مقاومت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا صفایی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به اهمیت وحدت در جوامع اسلامی گفت: نام‌گذاری هفته وحدت از سوی حضرت امام (ره) نشانه دوراندیشی برای وحدت در جوامع اسلامی بود بنابراین هفته‌ وحدت یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های اسلامی است که هدف اصلی آن‌هم تقویت اتحاد، انسجام و همدلی بین مسلمانان عالم است.

امام‌جمعه موقت گچساران افزود: امروز تفرقه و اختلاف بزرگ‌ترین مانع پیشرفت و تعالی بین ملت‌های مسلمان برشمرده می‌شود اگرچه ریشه این اختلافات به دسیسه‌های نظام سلطه برمی‌گردد که همچنان به دنبال تضعیف و سیطره برجهان اسلام هستند، لذا هفته وحدت فرصتی است تا مسلمانان و جوامع اسلامی به نقاط مشترکشان که همانا قرآن کریم و سیره نبوی (ص) است، بازگردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی بابیان اینکه امروز تلاش دشمن، اختلاف‌افکنی و ایجاد تنش بین شیعه و سنی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید به وحدت در میان امت‌های اسلامی دارند چراکه هر اقدامی موجب خدشه‌دار شدن وحدت بین مسلمانان شود در خدمت استکبار است بنابراین از وحدت و همدلی به‌عنوان تنها راه نجات جوامع اسلامی از مشکلات و چالش‌های پیش رو نام‌برده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی تصریح کرد: امروز وحدتی مدنظر است که انسان‌ها را به‌سوی خداوند و هدف واحد سوق دهد و خداوند در قرآن کریم هم انسان‌ها را به مهر و دوستی و نیز زیباترین مساوات سفارش کرده است لذا دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و دفاع از مظلومان ‌هم برگرفته از آیات قرآنی و سیره پیامبر اکرم (ص) است و اقتدار جوامع اسلامی زمانی خود را نشان می‌دهد که با اتحاد و انسجام کامل از مکتب حیات‌بخش اسلام صیانت کنند.

وی به مسئله فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام اشاره کرد و افزود: وحدت اسلامی به‌عنوان یک اصل مهم همیشه مدنظر امامین انقلاب بوده و یکی از برکات وحدت در جوامع اسلامی همین تشکل محور مقاومت است بنابراین وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان موجب اقتدار و عظمت آن‌ها در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی خواهد شد.

امام‌جمعه موقت گچساران در ادامه بابیان اینکه دفاع از مردم فلسطین نماد عینی وحدت به شمار می‌رود گفت: امروز اوج جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین فلسطین را شاهد هستیم اگرچه وحدت جوامع اسلامی می‌تواند به یک راهبرد اساسی و پایدار برای نجات مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه تبدیل شود که در این صورت شاهد یک پیروزی بزرگ در ریشه‌کنی این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها