کدخبر: ۷۸۸۳۱
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
چاپ

امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با صبح زاگرس:

اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: عصبانیت و فریادهای بی‌امان دنیای دجال منش استعمار نشان‌دهنده ژرفای ترس همه زراندوزان زورگو از تحقق قریب‌الوقوع این وعده حتمی الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام محمد سعید رشیدی کیا، امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص تبیین ابعاد اربعین حسینی گفت: ابتدای عرايضم از درگاه ایزد منان برای زوار اربعین مولا سلامت و پرباری سفر و برای سایر مؤمنین دوست دار حضرتش نیل توفیق زیارت حضرتش را مسئلت دارم. پیاده‌روی چون از جنس حرکت است لاجرم طبق فرمایش حضرت امیرمومنان علیه‌السلام که جناب کمیل را مورد خطاب قرارداد، نیازمند معرفت است و معرفت طبق نظریه والای مولی سیدالشهدا علیه‌السلام ترازوی پاداش عمل مؤمن است.

وی در ادامه بابیان اینکه حرکت به‌قصد زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام با این کمیت و کیفیت نشان‌دهنده عمق شناخت عاشقان اباعبدالله علیه‌السلام نسبت به قیام حضرتش دارد، افزود: از سوی دیگر ورود در مسیر سیل مواج جمعیت عاشقان حضرت ارباب علیه‌السلام و دیدن مناظر ایثار و ازخودگذشتگی همانند ورود به کلاس درس عالمی وارسته است که چند درس بزرگ فراموش‌نشدنی برای شرکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

امام‌جمعه موقت گچساران اظهار کرد: بنابراین به‌عنوان نمونه درس تحمل مصائب و تاب‌آوری در برابر مشکلات ریزودرشت موجود در مسیر زندگی و همچنین درس امکان گذران معیشت با حداقل امکانات و بذل هر آنچه در دست موجود است برای دوام حرکت در مسیر حق و از جهتی دیگر درس گرفتن از اخلاق‌مداری و خوش‌روئی خادمان حضرتش در مسیر به‌علاوه دروس بی‌شمار دیگری که برشمردنشان در این مختصر زمان مقدور نیست.

حجت‌الاسلام محمد سعید رشیدی کیا در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان جهت اخلال در اجتماع بزرگ اربعین حسینی هم تصریح کرد: قدرت‌نمائی دنیای شرق و غرب همانند دمیدن بر طبل توخالی است که تنها صدایش گوش‌خراش است ولی از مکر و فریب خود گرچه ظاهراً ازنظر امکانات دنیای مادی اشباع است، طرفی نمی‌بندد و نتیجه دلخواهش را به دست نمی‌آورد و این وعده حق است که در کاخ پوشالی یزید بن معاویه توسط حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها فریاد زده شد و امروزه تحققش را در شکست هیمنه طاغوتیان زمانه در عراق، سوریه، یمن، لبنان و ...الحمدالله شاهدیم.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: نهایت هدف زائر سیدالشهدا علیه‌السلام خصوصاً در ایام اربعین غمبارش کمک به نزدیک سازی ظهور حضرت صاحب العصر والزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. بدون شک تجمع قلوب مؤمن و نمایش صحنه‌های بی‌بدیل سربازی و جانبازی از سوی برادران و خواهران ایمانی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت بن الحسن علیه‌السلام خواهد شد.

وی افزود: عصبانیت و فریادهای بی‌امان دنیای دجال منش استعمار نشان‌دهنده ژرفای ترس همه زراندوزان زورگو از تحقق قریب‌الوقوع این وعده حتمی الهی است. بدون شک و شبهه پیامدها و نتایج مثبت حرکت عظیم اربعین آقا سیدالشهدا علیه‌السلام بی‌شمار و پررونق است. بارالها به‌حق سیدالشهدا ما را بیش‌ازپیش از نعمت‌های حرکت خیل عاشقان راه حق در مسیر اربعین بهره‌مند بفرما.

 

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها