کدخبر: ۷۸۸۶۹
۰۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۲
چاپ

امام‌جمعه موقت گچساران:

هفته وحدت ابتکار امام برای خنثی‌کردن توطئه‌های استکبار بود

امام جمعه گچساران گفت:استکبار جهانی در ایجاد تفرقه و نفاق در میان مسلمان از هیچ جنایتی دریغ نخواهد کرد و امروز دشمنان و خائنین به اسلام با ایجاد تفرقه تلاش می‌کنند تا میان شیعه و سنی و دیگر مسلمانان فاصله ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام‌ علیرضا صفایی، امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص فرصت تقویت همگرایی مسلمانان و مقابله با دشمنان گفت: میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) از 12 ربیع‌الاول به روایت اهل سنت تا 17 ربیع‌الاول به روایت شیعه به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده که مهم‌ترین رویکرد برای گسترش وحدت و تقویت همگرایی بین امت اسلامی است.

وی افزود: امروز استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی از راه‌های مختلف در حال دسیسه است که با وحدت و همدلی میان مسلمانان جهان توطئه و فتنه‌های آن‌ها نیز نقش بر آب خواهد شد؛ بنابراین وحدت اسلامی یک مفهوم سیاسی_حکومتی است که می‌تواند در سطح جهانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: انقلاب اسلامی باب عزت، اقتدار، استقلال و آزادی را به روی جهانیان گشود و نقش انقلاب اسلامی و رهبری آن برای بقای صلح جهانی بسیار واضح و مبرهن است همان‌طور که مقاومت و بیداری اسلامی آن را بیشتر نشان داد. به ابتکار حضرت امام (ره) هرساله در بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت گرامی داشته می‌شود درحالی‌که امام (ره) همیشه بر لزوم وحدت بیش‌ازپیش جهان اسلام تأکید داشتند.

وی بابیان اینکه هفته وحدت بهترین فرصت برای همدلی جوامع اسلامی و تقویت انسجام شیعه و سنی است، اظهار کرد: استکبار جهانی در ایجاد تفرقه و نفاق در میان مسلمان از هیچ جنایتی دریغ نخواهد کرد و امروز دشمنان و خائنین به اسلام با ایجاد تفرقه تلاش می‌کنند تا میان شیعه و سنی و دیگر مسلمانان فاصله ایجاد کنند.

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: وحدت زمانی نمایان می‌شود که یکدل و هم‌صدا در کنار یکدیگر باشیم و از اختلاف و تفرقه دوری‌کنیم اگرچه خداوند متعال نیز مسلمانان را به اجتماع و وحدت امر و از تفرقه نهی می‌کنند، پرواضح است که وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین فرقه‌ها و مذاهب اسلامی امری ضروری به شمار می‌رود چراکه وحدت میان مسلمانان موجب می‌شود تا جهان اسلام مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری بایستد و مقابله کند.

حجت‌الاسلام صفایی با اشاره به اینکه وحدت امت اسلامی از اصول و ارزش‌های مورد تأکید پیامبر (ص) محسوب می‌شود، گفت: حقیقتاً عزت و اقتدار همه‌جانبه مسلمانان در پرتو وحدت، انسجام و همبستگی در برابر دشمنان محقق خواهد شد. قدرت‌های استکباری بارها به‌وسیله حربه‌های گوناگون سعی در کمرنگ کردن تعالیم اسلام و اندیشه‌های ناب محمدی (ص) از پهنه جهان هستی را داشته‌اند و هرگاه توانسته‌اند در این وحدت خللی ایجاد کنند و یا با فتنه‌انگیزی گروهی از مسلمانان را از بصیرت بر امور و فهم حقایق بازدارند درنتیجه زندگی مسلمانان دستخوش مشکلات و ناملایمات بسیاری شده است.


وی در پایان گفت: بنابراین یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 است که مردم به رهبری حضرت امام (ره) فعل خواستن را صرف کردند و دست طاغوتیان و کشورهای سلطه‌گر را از کشورمان کوتاه کردند و هم‌اکنون نتیجه این وحدت و همدلی را در الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامی و حرکت مردم آزادی‌خواه جهان و وحدت آن‌ها با هر نوع دین و مذهب در مقابل نظام سلطه را شاهد هستیم.

 

انتهای خبر/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها