کدخبر: ۵۶۵۴۹
۰۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
چاپ

اسدپور خبرداد

بهره مندی سه هزار روستایی از خدمات پزشکی در گچساران

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از احداث سه خانه بهداشت جدید در روستاهای گچساران خبر دادو گفت: با احداث این مراکز بهداشتی سه‌هزار روستایی از خدمات پزشکی بهره‌مند می‌شوند.

ستار اسدپور صبح امروز در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اظهار کرد: اهمیت خانه‌های بهداشت در روستاها بر کسی پوشیده نیست و این امر از جمله پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت در مناطق مختلف روستایی بوده است.

 

وی با بیان اینکه خانه بهداشت محور سلامتی جامعه روستایی است، افزود: از جمله مسائل مهم در ایجاد خانه‌های بهداشت آموزش خانواده‌های روستایی در زمینه رعایت بهداشت و برگزاری دوره‌های آموزشی است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ثبت اطلاعات وقایع حیاتی، سر‌شماری سالیانه، مشارکت افراد جامعه در سلامت، تنظیم خانواده و مراقبت از زنان باردار و کودکان از مهم‌ترین اهداف ایجاد خانه‌های بهداشت است.

 

وی از احداث سه خانه بهداشت در روستاهای خیرآباد سفلی، پشه کان و سرآب‌ننیز گچساران به عنوان جایگزین خانه‌های بهداشت قدیمی و فرسوده از توابع این شهرستان خبر داد.

 

اسدپور با اشاره به احداث سه خانه بهداشت جدید در روستاهای گچساران، عنوان کرد: در حال حاضر این خانه‌های بهداشت با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

 

وی ادامه داد: عملیات ساخت این سه خانه بهداشت به طور هم زمان و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 400 میلیون ریال آغاز شده که با احداث این مراکز بهداشتی افزون بر سه‌هزار نفر از روستاییان از خدمات پزشکی بهره‌مند می‌شوند.

 

این مسئول در شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: 60 درصد هزینه احداث این خانه‌های بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و 40 درصد نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان تأمین شده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها