کدخبر: ۵۶۷۲۰
۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۹
چاپ

سجادپور مطرح کرد

روشندلان به عنوان بخش بزرگ و پویای جامعه هستند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران با بیان اینکه توانایی روشندلان در بسیاری از مواقع از درک دیگران خارج بوده و آنها از سرمایه‌های اصلی کشور به شمار می‌روند،گفت:روشندلان تاکنون توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی ودیگر حوزه ها افتخارآفرینی کنند.

به گزارش آفتاب جنوب،سیدمرتضی سجادپور ظهر امروز در مراسم جشن عصای سفید که در محل اداره بهزیستی این شهرستان با حضور حجت‌الاسلام درود‌گرنژاد نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: روز 22 مهرماه برابر با 15 اکتبر روز بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید نامگذاری شده است.

 

وی افزود: حدود 64 سال قبل در سال 1950 قانون عصای سفید توسط سازمان علمی و آموزشی سازمان ملل متحد و شورای جهانی نابینایان به تصویب رسید.

 

سجادپور با بیان این‌که روز عصای سفید روز جهانی ایمنی نابینایان نیز هست، گفت: عصای سفید نماد بینایی در جهان است.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران تصریح کرد: روز عصای سفید بهانه‌ای برای حمایت و توجه جدی مسئولان نسبت به پاره‌ای از مشکلات بوده و روشندلان به عنوان بخش بزرگ،زنده و پویای جامعه هستند.

 

وی ادامه داد: توانایی روشندلان در بسیاری از مواقع از درک دیگران خارج بوده و آنها از سرمایه‌های اصلی کشور به شمار می‌روند زیرا تاکنون توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی ودیگر حوزه ها افتخارآفرینی کنند.

 

سجادپور اظهار کرد: در گذشت زمان و تاریخ انسان‌های بزرگی وجود داشته که با وجود محروم بودن از نعمت بینایی به مدارج عالی از علم و اخلاق رسیده‌اند که می‌توان در این خصوص به آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی اشاره کرد.

 

وی با بیان این که روشندلان نابینا هیچ‌گاه دوست ندارند که مورد ترحم قرار گیرند، افزود: آنها سعی دارند مستقل بوده و مانند دیگران از استعدادهای خدادادی خود استفاده کنند.

 

سجادپور نوع برخورد با روشندلان را در جامعه بسیار مهم دانست و اظهار کرد: نوع رفتار با روشندلان می‌تواند در حالت روحی و روانی آنها تأثیرگذار باشد.

 

این مقام مسئول در فرمانداری گچساران با بیان این‌که یک‌‌درصد از جامعه را نابینایان تشکیل می‌دهند و از این میزان 174 نابینا در گچساران وجود دارد، یادآور شد: دستگاه‌های اجرای و نهادهای دولتی در راستای برآورده کردن نیازمندی‌های نابینایان تنها قانون را پیاده کنند و به جز این خواسته‌ای وجود ندارد.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها