کدخبر: ۷۷۷۴۴
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹
چاپ

ایوب مقیمی مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی؛زمینه های شکل گیری و عوامل پیروزی

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت:قاجار و پهلوی حتی نتوانستند از خاک کشور دفاع کنند،و ایران را چون طفلی به دست چپاولگران سپرده بودند اما امروز ایران اسلامی در اوج استقلال و اقتدار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ایوب مقیمی،مدیر آموزش و پرورش گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ضرورت تبیین مکتب انقلاب اسلامی و یوم الله 22بهمن در جامعه گفت: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی پیشرفته های ارزشمندی در منطقه و جهان داشته است،که می توان به ارتقاء رتبه جهاني توليد علم ايران،ارتقاء  رتبه جهاني توليد علم ايران در رشته انرژي اتمي،ارتقاء  رتبه جهاني توليد علم ايران در رشته نانو و نانو تکنولوژي،دستیابی به فن آوری و دانش کامل چرخه سوخت هسته‌ای و قرار گرفتن در ردیف پنج کشور برتر جهان اشاره کرد.

وی افزود:باید توجه کرد که براساس شاخص هاي اقتصادي، فقر در مقایسه با سال های آخر پیش از انقلاب به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.پیش از انقلاب قریب به 3 میلیون مشترک برق اعم از خانگی و عمومی و صنعتی و کشاورزی وجود داشت و این درحالی است که این رقم تاکنون به بیش از 40 میلیون مشترک رسیده است.پیشرفت همه جانبه در صنعت،کشاورزی،برق رسانی،آب رسانی،راه سازی و همچنین رسیدن به باور این که ما می توانیم و دستیابی به معنایی خود کفایی و استقلال از دیگر برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مقیمی در ادامه در پاسخ با اینکه چرا جنایت ها،خیانت ها و خباثت های رژیم پهلوی عامل عقب ماندگی کشور شد؟تصریح کرد:     مسائل فرهنگی دوران معاصر ایران را نمی توان بدون در نظر گرفتن مسائل و شرایط بین المللی تحلیل و بررسی کرد؛ به ویژه مسائل و سیاست های فرهنگی رژیم هایی که مستقیماً با مداخله استعمارگران روی کار آمده بودند و تابعی از آن محسوب می شوند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: بدون شک حکومت رضاشاه و سیاست ها و رفتارهای آن، به ویژه در عرصه فرهنگ، یکی از مصادیق روشن برآمده از شرایط یادشده است. او، که با حمایت انگلیسی ها مدارج ترقی را تا پادشاهی طی کرد، از همان اولین روزهای سرسپردگی پیمان بست که براساس روش و دستورات "لندن" عمل کند و همه مدافعان و یاران او در امر سلطنت نیز به همین سرسپردگی مبتلا بودند. همین وضعیت در زمان سلطنت پسر او، محمدرضا، نیز تداوم یافت؛ با این تفاوت که آمریکا جای انگلستان را در این صحنه پردازی ها گرفته بود.

مقیمی بیان کرد:بنابراین با مروری بر سیاست های فرهنگی رضاشاه و پسرش در زمینه هایی چون تجددگرایی، باستان گرایی، اسلام گریزی و اسلام ستیزی، وابسته کردن مطبوعات، کنترل و سانسور شدید رسانه های صوتی و تصویری و... می توان دریافت که سایه استعمار و استبداد همچنان بر سیاست ها و رفتارهای فرهنگی دوران پهلوی گسترده بود که جز تضعیف اقتدار این حکومت و پیدایش بحران ها و نابسامانی های فرهنگی و اجتماعی نتیجه ای نداشت.و این چنین بود که ما مستعمره دولت های غربی بودیم و این امر ما را روز به روز ضعیف تر و وابسته تر می کرد.

وی درادامه نیز درباره چرایی استقلال ایران اسلامی با کشورهای وابسته منطقه نیز افزود:استقلال جنبه‌های مختلفی دارد که نازل‌ترین جنبه استقلال برای هر کشوری استقلال تمامیت ارضی کشور است.استقلال در جغرافیای هر کشور اولین پارامتر استقلال است.استقلال یعنی آزادانه بتوانیم برای کشور خودمان تصمیم بگیریم و منافع و مصالح کشور را بر اساس این استقلالی که وجود دارد تأمین کنیم.

مقیمی درادامه گفت:قاجار و پهلوی حتی نتوانستند از خاک کشور دفاع کنند،و ایران را چون طفلی به دست قدرتمندان سپرده بودند.امروز عراق کشوری جنگ‌زده است و سوریه را شخم زدند یا ترکیه یک شبه در آن کودتا می‌شود اما امروز ایران اسلامی در اوج استقلال است.این ها نشان می دهد استقلال ما به معنای واقعی است و خودمان برای خودمان تصمیم می گیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه یوم الله۲۲ بهمن همچنان باید با حضور حماسی و باشکوه مردم برگزار و پاس داشته شود،اظهارکرد:دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی(۲۲ بهمن)، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون است. هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاوردها و پیش‌رفت‌های جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.

مقیمی تصری کرد: یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است. دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی از سوی جوانان ایرانی را گرفته و با نوع واقعیت‌پنداری برای آنان، در پشتوانه‌های مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل وارد سازند.در چنین شرایطی، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه آشکار می‌گردد.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها