کدخبر: ۷۸۹۶۹
۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۳۰
چاپ

برنامه ریزی در کلاسهای آیلتس و تافل

ثبت نام و شرکت در آزمونهای تعیین سنجش که به عنوان آیلتس و تافل شناخته میشوند بهتر است در ترکیب با یک برنامه ریزی صحیح صورت پذیرد تا منتج به نتایج آکادمیک مطلوب و مورد نظر گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، برنامه ریزی در کلاسهای آیلتس و تافل

تقریبا همه داوطلبانی که در کلاسها و دوره های آمادگی جهت آزمونهای آیلتس و تافل شرکت میکنند به دنبال راهکار و روشی مؤثر و کارآمد برای کسب بهترین نمرات در کوتاهترین زمان و بصورت ایده آل در همان امتحان بار اول میباشند. اما از آنطرف, خیلی از شرکت کنندگان و دانشجویان نیز ممکن است دارای ضعفهای آکادمیک باشند که بایستی برطرف شوند تا بتوانند به حد نصاب نمرات مورد نظر خویش برسند. شاید بتوان به جرات بیان داشت که در گام اول پس از ثبت نام در کلاسهای آیلتس و تافل بایستی درک عمیقی از میزان فشار و اضطراب و دیگر مسایل داشت تا بتوان به مرور با رفع آنها به تقویت مهارتهای زبان انگلیسی در چهار قسمت درک مطلب شفاهی و کتبی و مکالمه و مقاله نویسی پرداخت. آمادگی جهت این دوره ها به مرور شکل میگیرد و از اهمیت برنامه ریزی نمیتوان غافل شد. در وهله نخست به داوطلبین شرکت در آزمونهای زبان انگلیسی بین المللی شامل آیلتس و تافل توصیه میشود تا کاملا از میزان و حداقل نمره مورد نیاز خود جهت مقاصد علمی آکادمیک و همچنین مهاجرتی آگاه و مطلع باشند. چه بسا بعضی اوقات حتی از دست دادن یک یا نیم نمره تمام برنامه ها را به هم بریزد. لطفا توجه کنید که بطور کلی شرکت در این دو آزمون به عنوان قبولی یا مردودی تلقی نمیشود چون آنها میزان و معیار سطح آمادگی داوطلبین در زبان انگلیسی در قسمتهای مطالعه کتبی و نگارش و مکالمه و درک مطلب شنیداری را شامل میشوند. چنانچه برای ثبت نام در دانشگاهها مایل به شرکت در امتحانات آیلتس و تافل هستید با آنها مشورت کرده و در زمینه حداقل نمره مورد قبول جهت کارهای ثبت نام آگاهی کسب نمایید. به این وسیله بهتر میتوانید تا در کلاسهای بلندمدت یا فشرده تدریس خصوصی و گروهی شرکت کنید و برنامه ریزی و تمرین نمایید.

هدف بندی در زمینه کسب نمرات مورد نیاز

حتی دانشگاههایی هستند که برای دانشجویان بالقوه با نمرات اکتسابی بالا امتیازاتی قائل میشوند از قبیل بورسیه تحصیلی و یا فعالیتهایی در محیط پردیس دانشکده و عموما چنین نکاتی در وبسایتهای آنها قابل مشاهده میباشند. بسیاری از دانشگاهها را میتوان یافت که تشویق کننده دانشجویان هستند که یکی از روشهای قویتر نمودن نگارش خلاصه نامه سوابق تحصیلی آنها از طریق کسب نمرات بالا در امتحانات زبان انگلیسی آیلتس و تافل تحقق میپذیرد. تقریبا در بیشتر موارد میتوان اظهار داشت که برای اهداف تحصیلی خارج از کشور میتوان به دنبال نمره آیلتس 7 بود که تقریبا معادل تافل آن 100 میباشد و مؤسسات آموزشی آنها را قبول میکنند. از آنطرف, در صحبت با مشاورین مهاجرت در میابیم که نمرات قدری پایین تر هم برای امور مهاجرت و کاریابی در کشورهای انگلیسی زبان میتوانند مؤثر باشند. پس از برنامه ریزی اولیه متوجه میشویم که زمان بندی مطالعاتی یک چیز است و نکته مهم دیگر جمع آوری بهترین منابع موجود در فضای مجازی و همچنین در بازار کتابفروشیها است. حتی چنانچه مکالمه زبان انگلیسی شما قوی باشد ولی این کافی نیست تا درباره کسب نمرات عالی در تستهای آیلتس و تافل اطمینان خاطر داشته باشید چون مقاله نویسی قوی آنهم در مدت محدود آزمون نیز نیاز به چندین ماه و یا حتی بیشتر تمرین فشرده و مستمر دارد. درک مطلب شنیداری و کتبی هم مسلما دارای اهمیت بالایی هستند. خوشبختانه با جستجوی کوتاهی در اینترنت به لیست استاندارد و پر طرفداری از منابع و کتابهای به روز در این زمینه دسترسی خواهید داشت.

طرح درس و مطالعه و آشنایی با نحوه برگزاری و سوالات

شکی وجود ندارد که در نگاه اول و پس از مراجعه به چندین کتابفروشی که منابع امتحانات آیلتس و تافل را عرضه میکنند ممکن است قدری در ذهن شما علامت سؤال شکل بگیرد و بر دشواری این تستها در نگاه اول افزوده شود که این امر کاملا طبیعی است و برای همه داوطلبین روی میدهد. داشتن طرح درس و مطالعه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار میباشد چون حتی با در دست داشتن بهترین منابع چاپی و دیجیتال و آنلاین اما بدون داشتن زمان بندی و طرح درس خواندن مناسب شما شاید نتوانید به کسب میانگین نمرات مناسب نایل شوید. سعی کنید برای هر چهار مرحله تسلط در زبان انگلیسی وقت کافی بگذارید و از هیچ یک غافل نشوید و به جای درس خواندنهای بسیار طولانی و چند ساعته زمان در اختیار خود را به قطعات کوچکتر و منظم تر تقسیم نمایید. برای خود جدول زمانی هفتگی و ماهیانه تدوین کنید تا به نحو شفاف میزان ارزیابی و تقویت واژگان و گرامر و دیگر مهارتهای کتبی و شفاهی و شنیداری خود را سنجش نمایید. در زمینه تحلیل مهارتهای زبان انگلیسی از طریق شرکت در امتحانات آیلتس و تافل شاید آشنا شدن با نحوه تست زدن و تعداد سؤالات از بالاترین اهمیت برخوردار باشد چون غافل شدن از این موارد برابر است با گیج شدن در جلسه امتحان. خوشبختانه در اینترنت و کتابهای آزمونهای آزمایشی به همه این موارد به اختصار پرداخته شده است. آزمون آیلتس حدودا سه ساعت و امتحان تافل در حدود چهار ساعت زمان میبرد. لطفا دقت کنید که خود را متعهد به مطالعه روزانه نمایید. در هر دوی این تستها میتوان به سؤالاتی برخورد نمود که هم جنبه آکادمیک و علمی و مناسب برای ادامه تحصیل دارند و همچنین پرسشهایی که روزمره بوده و در محاورات روزانه گویشوران بسیار کاربرد دارند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها