کدخبر: ۷۹۴۲۴
۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۵
چاپ

کارشناس رسانه و علوم ارتباطات:

کسی را انتخاب کنید که راه‌ شهیدرئیسی را ادامه دهد

موسی زارعی پور گچساران

کارشناس رسانه و علوم ارتباطات بابیان مؤلفه‌های بیان‌شده از جانب رهبر انقلاب در خصوص انتخابات، تأکید کرد: مردم با آگاهی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، به فردی رأی دهند که ادامه‌دهنده راه و تفکر شهید رئیسی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، موسی زارعی پور، کارشناس رسانه و علوم ارتباطات در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخاب اصلح اظهار کرد: انتخابات از جلوه‌های باشکوه مردم‌سالاری دینی به شمار می‌رود به‌طوری‌که مردم‌سالاری وجه مشترک برخی مکاتب در دنیا است و از این مردم‌سالاری به‌عنوان یک شعار و خصوصیت ممتاز برای توسعه مکتبشان بهره می‌برند بنابراین مکتب ناب اسلام محمدی (صلی‌الله علیه وآله) هم از این قاعده مستثنا نیست.
وی افزود: البته مردم‌سالاری در مکتب پرفروغ اسلام نه‌تنها در شعار موردتوجه قرارگرفته که در میدان عمل و حقیقت هم جاری و ساری است. بااین‌حال ظهور و بروز مردم‌سالاری دینی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در مقایسه با دوران ستم‌شاهی بیشتر شده است و به‌طور میانگین هر دو سال یک انتخابات در کشورمان سند حقانیت این ادعا خواهد بود.
زارعی پور تصریح کرد: انتخابات تأثیر مستقیم و غیرمستقیم در مدیریت مسائل و امور کشورمان چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی دارد، از طرفی هم پیشرفت، توسعه و سعادت فردی و اجتماعی جوامع با انتخابات رابطه معناداری می‌تواند داشته باشد. دوران ریاست جمهوری شهید والامقام آیت‌الله رئیسی در حالی در سال ۱۴۰۰شروع بکار کرد که وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی و سیاسی به‌زعم کارشناسان نامطلوب بوده و دوران رکود و رشد کمتر از یک درصد را تجربه می‌کرده است.
کارشناس رسانه و علوم ارتباطات گفت: اما در سال ۱۴۰۰ با تلاش مخلصانه و مجدانه و پی گیر دولت شهید رئیسی، مسیر حرکت قطار پیشرفت کشور که تا قبل از آن صورت قهقرایی داشت مسیر رشد، توسعه و پیشرفت را در پیش گرفت و بسیاری از مسائل نابسامان و حل‌نشده دولت آقای روحانی را ازجمله وضعیت کارخانه‌های تعطیل‌شده هفت‌تپه، نساجی و هپکو را سامان داد و دیپلماسی خارجی با نگاه اقتصادی و فرهنگی و همچنین توجه به ظرفیت‌های داخل و ارتباط با جهان به‌ویژه همسایگان در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت انقلابی و پرتلاش شهید رئیسی مسیر رشد و توسعه را ریل‌گذاری کرده بودند لذا می‌طلبد که مردم با آگاهی و هوشیاری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، به فردی رأی دهند که ضمن دارا بودن خصوصیات فرد اصلح از منظر مقام معظم رهبری، ادامه‌دهنده راه و تفکر شهید رئیسی بزرگوار باشد.
زارعی پور در ادامه بیان کرد: نکته دیگر اینکه همزمان با شروع انقلاب اسلامی، مستکبران عالم در رأس امریکای جهان خوار به دلیل داشتن اهداف و منافع زیاده خواهانه، انقلاب را مانعی بزرگ برای نیل به این اهداف و منافعشان می‌دانستند و از طرفی نقش مهمی در عقب‌ماندگی جامعه ایران قبل از انقلاب داشتند بااین‌حال از همان سال‌های آغازین انقلاب، آمریکایی‌ها و چند دول غربی به انحای مختلف همچون تحریک صدام و حمله نظامی به کشورمان، حمله نظامی طبس و تهاجم فرهنگی و نفوذ درصدد ضربه زدن به حیثیت و آبروی نظام جمهوری اسلامی از طریق تأثیرگذاری بر تصمیمات مسئولین و مدیران کشور و نهایتاً به انحراف بردن آنان و جامعه بوده است.
وی افزود: به‌این‌ترتیب هرچند دولت‌های آمریکا و چند کشور توانستند خسارت‌هایی را به کشور وارد کنند اما به هیچ‌یک از اهداف و منافع پشت پرده‌شان در رابطه با براندازی نظام جمهوری اسلامی نرسیده‌اند. نکته جالب ماجرا اینجاست که راهبرد نفوذ آمریکا و چند کشور غربی توانسته بعضی از مدیران و مسئولین کشور را که در سطوح مختلف مدیریتی و سیاسی کلان مشغول‌اند را مرعوب خودشان کند که همین امر باعث شد که در مقاطعی ازجمله دهه نود مسیر رشد و پیشرفت کشور متوقف شود.
کارشناس رسانه و علوم ارتباطات گفت: به همین دلیل انتخابات یکی از شاخص‌های مهم و تعیین‌کننده در انتخاب مدیران و مسئولین چه به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم است و تجربه سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان داده است که هرکجا افراد شایسته و لایق از طرف مردم انتخاب‌شده‌اند پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز حاصل‌شده است بالعکس هرکجا افرادی غرب‌گرا و دل‌خوش به عنایت آمریکا و غرب در ایران قدرت را به دست گرفته است به‌تبع کشور هم دچار تهدیدات و خسارات بسیاری شده و طمع دشمنان را نسبت به ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشور برانگیخته است.
زارعی پور اظهار کرد: بنابراین ضرورت دارد افراد در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به کسی رأی دهند که در مسائل داخل کشور به دنبال استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی باشد و در مسائل خارجی همان‌طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند بر اساس سه اصل عزت و حکمت و مصلحت عمل کند. امروز رمز بقا، عزت و سربلندی انقلاب اسلامی به حضور همیشگی مردم در میدان‌های مختلف بستگی دارد که یکی از جلوه‌های آن حضور مردم پای صندوق‌های رأی خواهد بود و در حقیقت این رأی مردم، رأی به‌نظام جمهوری اسلامی است.
انتهای خبر/

پربیننده ترین ها