کدخبر: ۷۹۴۵۲
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۷
چاپ

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با آفتاب گچساران:

مسیر شهید رئیسی الگویی برای دولت چهاردهم است

یدالله مرادی گچساران

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: کمک به موفقیت دولت چهاردهم وظیفه همه آحاد جامعه است، اما در انتخاب کابینه، هیأت وزیران، استانداران، مدیران کل و ... به انتظار آن تعهداتی هستیم که رئیس‌جمهور در حضور رهبر انقلاب بیان کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، یدالله مرادی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفتگو بااین پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور چهاردهم گفت: مراسم امروز تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به کار رسمی «مسعود پزشکیان» را به فال نیک می‌گیریم. حقیقتاً این آیین مشروعیت بخشی به رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی است و در عصر غیبت امام عصر (عج) ولی‌فقیه اجازه تصرف را به مقام ارشد اجرایی کشور می‌دهند و تنفیذ یعنی اینکه رأی مردم با اجازه دادن رهبر معظم انقلاب وارد مرحله شرعی و اجرایی می‌شود.
وی افزود: بنابراین مقبولیت رئیس‌جمهور بارأی مردم است و مشروعیت رئیس‌جمهور هم با تنفیذ است و این مراسم نیز باشکوه و با مطالب امیدوارکننده و بسیار روحیه‌بخش شکل گرفت، اما نکته دیگر سخنان آقای پزشکیان بود که برای ایجاد آرامش در کشور و همچنین جلوگیری از دودستگی‌ها بسیار تأثیرگذار و مهم است. البته مقام معظم رهبری در بیانات هفته گذشته فرمودند که کمک به رئیس‌جمهور کمک به جمهوری اسلامی خواهد بود و لذا همه باید تلاش کنند.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: امیدواریم این مسئله اجماع و این بخش دولت فراگیر، فراجناحی و دولت برای ایران که رئیس‌جمهور از آن سخن به میان آوردند نیز اجرایی شود و در ادامه شاهد یک کابینه اجماعی متشکل از نیروهای جوان، علمی، کاردان، کارآمد، انقلابی و جهادی باشیم.
مرادی اظهار کرد: رهبر انقلاب توصیه‌هایی در این مراسم فرمودند که بیشتر حول محور کار جهادی، کار بدون دوئیت و فراموش کردن فضای رقابت انتخاباتی و تبدیل به فضای کار و تلاش انقلابی بود، در طول عمر انقلاب امروز آغاز چهاردهمین دوران ریاست جمهوری را شاهد هستیم که در تمام مراحل مردم با اعتقاد به‌نظام اسلامی و آرمان‌های نظام، پای صندوق‌های رأی حاضر و رأی دادند.
وی افزود: به‌هرحال دولت، دولت اسلامی است و کمک به موفقیت دولت هم وظیفه همه آحاد جامعه است. در مراسم امروز رئیس‌جمهور جدید کشورمان بر وفاق تأکید داشتند و انشاء الله این مهم را اجرایی و عملیاتی کنند؛ اما نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند سخن از تعادل بود، یعنی در انتخاب کابینه، هیأت وزیران، استانداران، مدیران کل و حتی در تمام سطوح چشم به انتظار آن تعهداتی هستیم که رئیس‌جمهور در حضور رهبر انقلاب بیان کردند.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: موارد دیگری که می‌تواند برای رئیس‌جمهوری به‌عنوان محور باشد یکی بحث عبرت‌آموزی از مدیریت‌ها و دیگری هم بحث الگوپذیری از مدیرت ها است. در دولت‌های گذشته واقعیت امر این بود که قبل از دولت شهید رئیسی وقتی نامی از رئیس‌جمهور الگو مطرح می‌شد بلافاصله دولت شهید رجایی در اذهان تداعی می‌شد و لذا نقش جهادی و چهره جهادی شهید رئیسی این موضوع را ادامه و تکمیل کرد.
مرادی ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم پایان خوشی در دوران مدیریتمان داشته باشیم باید از ویژگی‌های این شهدا (شهید رجایی و شهید رئیسی) الگو گیری کنیم، از صداقت، مردم‌داری، ولایت مداری و بی‌توجهی به مهری‌هایی که نسبت به آن‌ها صورت گرفت و مسئله مهم این است که نباید این الگوها را از دست بدهیم.
وی افزود: بنابراین نباید آرا و پیروزی‌ها باعث تکبر و خودبینی شود و چه‌بسا در برخی دولت‌ها شاهد چنین مواردی بودیم و امروز هم نیاز داریم که از مدیریت‌های گذشته عبرت بگیریم درحالی‌که رئیس‌جمهور چهاردهم همه را به وفاق دعوت کردند. پس باید توجه کرد که جریان‌های معاند و حاشیه‌دار اطراف آقای پزشکیان لانه درست نکند و این صداقت و این تأثیر گزاری از آیات قرآن و نهج‌البلاغه را از ایشان نگیرند و همه هم به یک رئیس‌جمهور موفق و سربلند افتخار کنیم.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: متأسفانه این روزها نگرانی‌هایی در سطح استان مشاهده می‌کنیم و امروز برخی‌ها با روش‌های تجزیه‌طلبانه حرف می‌زنند از اینکه نمی‌گذاریم زنده بمانند و اگر هم زنده بمانید، باید زجر بکشند! که این حرف‌ها دور از شأن مردم استان، اسلام، دین و انقلاب است
مرادی اظهار کرد: امروز دیگر نباید شاهد تسویه‌حساب‌های سیاسی در سطح استان باشیم بحث اجماع و وفاق است و این مهم را نباید از دست بدهیم و ان‌شاءالله دولتی داشته باشیم که بازهم نقش الگوپذیری پیدا کند.
انتهای خبر/

پربیننده ترین ها