کدخبر: ۷۹۴۵۶
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸
چاپ

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با آفتاب گچساران:

خون شهید هنیه پیروزی خط جهاد و مقاومت را تضمین کرد

یدالله مرادی گچساران

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: انتقام خون شهید اسماعیل هنیه یک مطالبه به‌حق است و ایران اسلامی و جبهه مقاومت در واکنش به این اقدام مذبوحانه، قطعاً صهیونیست‌ها را پشیمان خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، یدالله مرادی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی به شهادت «اسماعیل هنیه» رهبر حماس در تهران اشاره کرد و گفت: حادثه تلخی ساعت ۲ بامداد امروز در تهران به وقوع پیوست که شادی مردم درزمینهٔ شروع کار دولت جدید و همچنین مراسم تحلیف ریاست جمهوری را تحت شعاع قرارداد و آن‌هم ترور ناجوانمردانه و جنایت‌آمیزی بود که در تهران رخ داد.
تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: شهید اسماعیل هنیه شخصیتی مجاهد، فرمانده فلسطینیان، رئیس واحد سیاسی غزه و یک چهره مجاهد و جهادگری بود که تمام دارایی خودش را برای استقلال، عزت و سربلندی فلسطین هزینه کرد. لذا اسماعیل هنیه یک چهره بین‌المللی و نماد یک قهرمان نه در منطقه غرب آسیا بلکه در جهان است، نماد یک مقاومت خستگی‌ناپذیر که درراه آزادی قدس شریف همه خانواده‌اش را ازدست‌داده بود.
وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی به‌طور مداوم دست به جنایت و ترور می‌زند و شهدایی هم چون حاج قاسم سلیمانی، فخری زاده، صیادشیرازی، احمدی روشن، دانشمندان هسته‌ای و... را از دست دادیم و امروز هم انتقام خون شهید اسماعیل هنیه یک مطالبه به‌حق است چراکه ایشان مهمان ما ایرانیان بودند و ما ایرانیان ‌هم به مهمان‌نوازی حسن شهرت جهانی داریم.
مرادی تصریح کرد: بنابراین یقین بدانید که هم دستگاه‌های نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و هم مقامات و متصدیان کشورمان، انتقام خون شهید هنیه را از استکبار جهانی خواهند گرفت و جبهه مقاومت در واکنش به این اقدام مذبوحانه قطعاً صهیونیست‌ها رو پشیمان خواهند کرد.
تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه ایران اسلامی و جبهه مقاومت باید دشمن را ناکام کند، باید دشمن را ناامید کند، باید دشمن را پشیمان کند و این مهم هم شدنی است. خوشبختانه بازتاب این ترور هرچند ضایعه بزرگی بوده اما برای گروه‌های مقاومت در ظرف چند ساعت گذشته در فضاهای رسانه‌ای جهانی یک بازتاب غرورآمیز بوده که بدون شک جبهه مقاومت باقدرت‌تر، مصمم‌تر و منسجم‌تر از گذشته به نبرد با نظام سلطه خواهد رفت.
 وی افزود: وقتی شهید سلیمانی در عراق به شهادت رسید، مشاهده کردیم که جبهه مقاومت باعظمت‌تر شد و جبهه مقاومت توانست توانایی‌های بیشتری را به نمایش بگذارد، قطعاً دستاورد شهید هنیه هم همین حالت را برای محور مقاومت به وجود خواهد آورد و خون شهید هنیه مقاومت در غزه، مقاومت در فلسطین، مقاومت در لبنان، مقاومت در یمن، مقاومت در عراق و حتی تفکر مقاومت را در جهان توسعه و ترویج خواهد داد.
مرادی در ادامه اظهار کرد: حقیقتاً اسماعیل هنیه به خانواده شهیدش پیوست، اسماعیل هنیه به دوستش شهید سلیمانی پیوست اما اینکه امروز تمام جریان مقاومت در سوریه، لبنان، غزه، غرب آسیا و حتی در سایر کشورهای آزادی‌خواه جهان ابراز همدردی می‌کنند یعنی اسماعیل هنیه همچنان در اوج عظمت و شأنیت است و پایان زندگی اسماعیل هنیه هم با شهادت گره خورد و اگر غیرازاین می‌شد تعجب بود.
تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: قطعاً محور مقاومت بعد از شهادت اسماعیل هنیه جدی‌تر، راسخ‌تر و ثابت‌قدم‌تر مبارزاتش را علیه صهیونیست‌ها و در رأس آمریکای جنایتکار ادامه خواهند داد. مردم فلسطین و غزه امروز در اوج سربلندی، رشادت و شهامت مبارزه می‌کنند و روزبه‌روز هم چهره کریه نظام صهیونیستی (گروه جلاد آدم کش) را بیشتر برای جهانیان نمایان می‌کنند که ان‌شاءالله به‌زودی شاهد پیروزی‌های بزرگ جریان مقاومت در سراسر منطقه باشیم.
وی افزود: بنابراین گه گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که خودش رازهای نهفته دارد به‌عنوان نمونه در کنار شهید سلیمانی نیز ابومهدی المهندس به شهادت می‌رسد که خود پیوندی دائمی و هماهنگی و انسجام بین مردم عراق و ایران را ایجاد کرد و خود دستاورد بزرگی بود و دشمن آن روز فکر نمی‌کرد که یک انسجام ویژه بین ایران و عراق ایجاد کرده و امروز هم‌خون شهید هنیه پیروزی خط جهاد و مقاومت را تضمین کرد.
 مرادی گفت: امروز هم اسماعیل هنیه در ایران به شهادت رسیدن که خود نماد مقاومت در ایران می‌شود، البته خون شهید هم پیوند بزرگ بین فلسطین، بین اعراب و بین جریان مقاومت با ایران را شکل خواهد داد درحالی‌که ایران نماد شهادت و مقاومت است پس پیوند دوباره ملت ایران و فلسطین با خون هنیه نیز جهانی‌تر، دائمی‌تر و پایدارتر شد.
انتهای خبر/

پربیننده ترین ها