کدخبر: ۷۹۴۵۷
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
چاپ

فعال سیاسی در گفتگو با آفتاب گچساران:

انتخاب وزرا بر اساس رهنمودهای رهبری باشد

سید جواد فدایی گچساران

فعال سیاسی گچساران گفت:رئیس‌جمهور باید در انتخاب وزرای خود معیارهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهد و کابینه ای انتخاب کند که دلبسته غرب و آمریکا نباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، سید جواد فدایی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور باید در انتخاب کابینه خود معیارهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهد گفت: ابتدا باید برگردیم به قبل از انتخابات که مقام معظم رهبری یک سری شاخص ها برای مردم و یک سری تکالیف را هم به نامزدهای انتخاباتی تعیین کردند که شاخص هایی نظیر تلاش جهادی، مردمی بودن، دلسوز بودن، اعتقاد به توانایی کشور داشتن و همچنین تکالیفی نظیر انتخاب درست کارگزاران و مسئولین طبق شاخص های فوق توسط رئیس دولت را مشخص کردند.

فعال سیاسی تصریح کرد: اگر توجه کنید مقام معظم رهبری شاخص هایی که فرمودند کاملا منطبق با شخصیت رئیس جمهور شهید« آیت الله رئیسی» است، این یعنی اساسا رهبر انقلاب از عملکرد دولت و شخص رئیس جمهور رضایت داشتند آنقدر که دولت جدید را تشویق کردند تا مسیر دولت شهید رئیسی را ادامه بدهند.

وی افزود:ضمن اینکه در سالهای قبل رهبرانقلاب عقب افتادن کشور از برنامه های اساسی خصوصا شاخص کیفیت زندگی مردم در دهه نود را مورد انتقاد قرار دادند یعنی دقیقا سالهای زعامت دولت روحانی بر امور کشور،از همین رهگذر می توان اینطور استنباط کرد که رهبرمعظم انقلاب با وجود همه آمار و اطلاعات دقیق کدام دولت را دولت الگو و کدام دولت را دولت عبرت نام برده اند.

فدایی اظهارکرد:بنابراین انتخاب کارگزاران دولت می تواند تابعی از این مقایسه باشد به شرطی که رئیس جمهور خودش برای امور تصمیم بگیرد نه اینکه اداره مملکت را به افرادی بسپارد که به قول حضرت آقا، اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارند.

فعال سیاسی با اشاره به اینکه رئیس جمهور جدید باید سیاست خارجی عزتمندانه را الگو قرار دهد نه سیاسیتی که عبرت شد،گفت: باز هم بنا بر فرمایشات رهبرانقلاب و شرایط قابل رویت و لمس کشور می توان فهمید کدام سیاست خارجی الگو و کدام سیاست خارجی عبرت است.

وی ادامه داد:البته سیاستی که در آن همه مسائل کشور به یک موضوع(برجام) گره زده شود و آن موضوع طبق خواست دولت وقت(روحانی) انجام شد و حتی خطوط قرمز رهبری که بسیار کارگشا و مهم بودندنیز نادیده گرفته شد که متاسفانه نه تنها منفعتی نصیب کشور نکرد بلکه قدرت چانه زنی و ابزار مهار زورگویان را از ما گرفت.

فدایی تصریح کرد:نادیده گرفتن ظرفیت های داخلی، گره زدن همه امور کشور به یک موضوع، ناتوانی از احقاق حقوق ملت از گذرگاه همان توافق، نادیده گرفتن سایر ظرفیت های دنیا و نگاه کردن از یک دریچه به یک محدوده معدود از کشورهایی که کمترین اشتراکات ، سنخیت تاریخی ، مذهبی و قومی را با ما دارند.اما سیاست خارجی الگو یعنی همین که تعامل را به چند کشور محدود نکردن، همسایگان را شریک استراتژیک قرار دادن، تعامل سازنده بر اساس توانایی و نیاز کشور با سایر کشورها، ایستادگی جلوی زورگویی و ...لذا رئیس جمهور جدید باید تدبیر کند که کدام مسیر را برگزیند و بین دو مسیر امتحان پس داده (عبرت و الگو )کدام یک را انتخاب کند.

فعال سیاسی اظهارکرد:اگرچه ممکن است داده های غلطی از اوضاع منعکس شود و این داده های غلط باعث تحلیل اشتباه، استراتژی اشتباه و نتیجه فاجعه بار شود.پس شناخت کامل از ظرفیت سایر ملت ها، توانایی کشورهای دیگر در رفع نیازهایی که در داخل امکان رفع آنها نیست، فهم درست از هژمونی جدید جهان نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید کابینه ای انتخاب کند که دلبسته غرب و آمریکا نباشند افزود:دولتمردان ما افراد خائنی نیستند اما بنا بر یک سری اطلاعات اشتباه از قدرت پوشالی آمریکا و یک سری عدم شناخت ها از ظرفیت های کشورمان ،ترس و دلهره خاصی از قدرت پوشالی آمریکا دارند که این موضوع باعث بزرگ دیدن بیش از واقعیت این کشور و همینطور کوچک شمردن و خود تحقیری برابر آمریکا می شود در حالی که دولتمردان باید تابعی از قدرت تشیع، فهم استراتژی، توانایی تشخیص و قدرت واقعی ملت ایران باشند.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها