کدخبر: ۷۹۴۵۸
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰
چاپ

درخواست امام‌جمعه گچساران از نمایندگان استان در مجلس:

این زخم کهنه آتش‌سوزی جنگل‌ها را دوا کنید

حجت الاسلام هاشمی منش امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران گفت: درخواست می‌کنیم از نمایندگان و مسئولین استانی برای یک‌بار هم که شده این زخم کهنه را دوا کنند چراکه سال‌ها درگیر موضوعات آتش‌سوزی جنگل‌ها و منابع طبیعی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش،امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: امام علی علیه‌السلام در باب تقوا فرمودند که تقوا هدفی است و هرکسی که این هدف را دنبال کند هلاک نخواهد شد پس باید بکوشیم برای اینکه از اهل تقوا باشیم.

وی افزود: هرکسی که در دفاع از حق و جبهه حق به شهادت برسد مورد حرمت همه جوامع اسلامی است و شهید وقتی به شهادت می‌رسد همه در قبال راهش وظیفه‌دارند چراکه این شهید مورد عظمت الهی است و همه ما در قبال خانواده شهدا نیز مسئول هستیم.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: این روزها شاهد شهادت مظلومانه چند تن از مبارزان جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه بودیم که به محور مقاومت و ملت‌های آزاده دنیا تسلیت عرض می‌کنم،در این حوادث تلخ اسماعیل هنیه رهبر حماس به شهادت رسیدند و صهیونیست‌های خبیث با حمایت آمریکای جهان خوار قلب امت اسلام را داغدار کردند و دراین‌بین ملت غیور ایران اسلامی از همه بیشتر اندوهگین است چراکه در خانه‌اش مهمان عزیزی را ازدست‌داده است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: شهید هنیه یک رادمرد جهانی و عرصه مقاومت بود و نماد صبر و شکیبایی درراه خداوند که بیش از 60 نفر از نزدیکانش را تقدیم محور مقاومت کرد شهید هنیه ضربات سنگینی بر پیکر صهیونیست‌ها در میدان جهاد و مقاومت وارد کرد لذا وجود چنین انسان‌های بزرگی برای دشمن سخت است و دشمن دست به ترور و اقدامات جنایت‌کارانه می‌زند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی جنایت‌ها انجام داده است و در روزهایی که در عالم رسواشده‌اند بازهم دست به اقدامات ددمنشانه در جهان می‌زنند و می‌خواهند جبهه مقاومت را متهم کنند و خودشان را از جنایات دور ، اما مردم جهان آگاه شده‌اند.

وی افزود: داغ شهدا برای ملت ما سنگین است و اما جبهه مقاومت به برکت این خون‌های پاک شاهد رویش‌های جدید و پیشرفت‌های تازه‌ای خواهد بود و جوانان مقاومت با الگو گیری از عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق در آینده نزدیک طومار رژیم صهیونیستی را خواهند پیچید و آینده از آن جبهه مقاومت خواهد بود.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: امروز صهیونیست‌ها به‌ظاهر می‌خندند اما آینده از آن مظلومان و مستضعفین تاریخ است و خون شهید هنیه پیوند ملت ایران و ملت فلسطین را عمیق‌تر از گذشته و به‌تبع عزم راسخ جبهه مقاومت برای مقابله با صهیونیست‌ها را استوارتر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: ملت بزرگ ایران خونخواه شهید هنیه هستند امروز ایران اسلامی در جهان عزتمند است و بااقتدار حرکت می‌کند و این جنایات دشمنان خللی در عزم و اراده جبهه مقاومت ایجاد نخواهد کرد. ملت ایران و سایر ملت‌های آزادی‌خواه جهان پیمان می‌بندند که برای آزادی قدس شریف، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم یک‌لحظه کوتاه نخواهند آمد.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: دشمن اگر می‌بیند که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آن عظمت به پا می‌شود و آن موضع‌گیری باعزت را می‌بیند این وضعیت را نمی‌تواند تحمل کنند ،دشمن فکر می‌کرد اگر در جمهوری اسلامی دولت عوض شود نگاه هم عوض می‌شود اما کور خواندند و به‌وضوح دیدند که مسیر جمهوری اسلامی همان مسیر استکبارستیزی و دفاع از حق و مظلوم است لذا از موضع‌گیری‌های ریاست محترم جمهوری تقدیر می‌کنیم و امیدواریم با وفاق ملی و وحدت روزبه‌روز شاهد توسعه کشور باشیم.

 وی در ادامه افزود: اما نکته دیگر اینکه در طول ماه‌های اخیر شاهد آتش‌سوزی منابع طبیعی در استان و شهرستان هستیم، اولاً مردم عزیز باید مراقبت‌های لازم را در این خصوص داشته باشند و همه باید در حفظ منابع طبیعی تلاش کنند. ثانیاً درخواست می‌کنیم از نمایندگان و مسئولین استانی برای یک‌بار هم که شده این زخم کهنه را دوا کنند چراکه سال‌ها درگیر موضوعات آتش‌سوزی جنگل‌ها و منابع طبیعی هستیم و سالانه چند صد هکتار از منابع ارزشمند استان در آتش می‌سوزد اما متأسفانه تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای برای کنترل و مهار آتش‌سوزی نداریم البته مدیریت قوی و جهادی در این خصوص هم نیاز است که این مسئله هم مدنظر قرار گیرید.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت:17 مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی هستیم که در مزار شریف افغانستان به همراه هفت دیپلمات کشورمان به شهادت رسیدند حادثه‌ای که منجر به برچیده شدن طومار طالبان شد و رهایی مردم افغانستان از ظلم آن‌ها را در پی داشت.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: ازاین‌رو برای بیان حق باید از جان هم گذشت و شهید صارمی این مهم را نشان داد. قلم هرگز نمی‌شکند و خبرنگاران عزیز طلایه‌داران آگاهی در جامعه هستند که باید با منطق و دقت لازم مسائل را مطرح کنند و مسئولین محترم هم باید بتوانند به وظیفه‌اش به‌خوبی عمل کنند.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها