کدخبر: ۷۹۴۶۶
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۳
چاپ

کارشناس رسانه در گفتگو با آفتاب گچساران:

صهیونیست‌ها با وحشت در انتظار پاسخ ایران هستند

موسی زارعی پور گچساران

کارشناس رسانه و علوم ارتباطات گفت: قطعاً ترور ناجوانمردانه شهید «اسماعیل هنیه» خون جدیدی را در رگ‌های جبهه مقاومت تزریق خواهد کرد و پاسخ ایران به این اقدام مذبوحانه صهیونیست‌ها نیز پاسخی بسیار سخت و قاطع خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، موسی زارعی پور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص ابعاد ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران گفت: نبرد حق و باطل از ماجرای آدم و ابلیس شروع‌شده است و اولین مسئله‌ای که انسان‌ها باهم روی آن می‌جنگیدند، مسئله «ولایت» بوده و خواهد بود لذا ولایت طاغوت و ولایت الله صحنه نبرد دو جبهه حق و باطل بوده است. جنگ هابیل و قابیل، جنگ داوود و جالوت، جنگ سلیمان با شیاطین، جنگ موسی با فرعون و همه جنگ‌هایی که در قرآن کریم آمده است خود نمونه‌هایی از رویارویی جبهه حق و باطل در طول تاریخ است.
کارشناس رسانه و علوم ارتباطات افزود: بنابراین نبردهای حق و باطل هیچ‌وقت به صلح کامل منجر نشده است مگر با از بین رفتن یکی از طرفین نبرد، البته جنگ‌ها ازنظر انگیزه، ماهیت و شیوه باهم متفاوت‌اند روایت‌های زیادی در خصوص صف‌آرایی دو سپاه دریک جنگ را دیده و یا شنیده‌ایم که در این نبردها افراد در سپاه دوست و دشمن قابل‌تشخیص و شناسایی‌اند و دراین‌بین آن چیزی که مهم است این است که بکُشی تا کشته نشوی.
وی ادامه داد: اما ماجرا در جنگ‌های دینی و اسلامی و مؤمنانه فرق دارد که مهم‌ترین وجه تمایز جنگ‌های اسلامی و مؤمنانه و به تعبیری جهاد اسلامی در مفهوم دشمن خودنمایی می‌کند. ازآنجاکه جنگ اسلامی خود ظاهر و باطنی دارد که باید باهم جمع بشود لذا باطن جنگ اسلامی و مؤمنانه باید جهت رضای خداوند باشد و ظاهر آن باید تابع آداب، اخلاق و قوانین خاص به خود باشد.
زارعی پور تصریح کرد: به‌عنوان نمونه در دوران دفاع مقدس وقتی تعدادی از سران ارتش خدمت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) رسیدند و از ایشان اجازه خواستند که بعضی شهرهای عراق را بمباران کنند، امام بزرگوار در پاسخ فرمودند: سعی کنید این کار صورت نگیرد ولی در صورت اصرار بر این کار چند روز قبل به آن‌ها اطلاع دهید که غیرنظامیان شهر را تخلیه کنند و از این حیث آسیب نبینند. این‌ها نمونه‌ای است از رعایت آداب و اخلاق در جنگ دینی و اسلامی و مؤمنانه است.
کارشناس رسانه و علوم ارتباطات اظهار کرد: اما برخلاف جنگ‌های مؤمنانه در جنگ‌های به سبک غربی، پیروز و قهرمان واقعی کسی است که به هر آنچه نفسش بخواهد برسد و پیروزی را دربرتری قدرت زور بازو و مهارت‌های رزمی و دستگاه‌های مرموز فنّاورانه می‌دانند و به اثبات می‌رسانند که به‌عنوان نمونه یکی از جنگ‌ها به سبک غرب همین جنگ اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی است که از قرارداد ننگین «بالفور» آغازشده است و قریب هفتادسال با استفاده از روش‌های زور مدارانه و جنایت‌کارانه و با حمایت قدرت استکباری آن زمان یعنی انگلیس و قدرت فعلی یعنی آمریکا توانسته هر نوع جنایتی از قتل و کشتار و آواره کردن مردان و زنان و کودکان گرفته تا ترور شخصیت‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب شود.
 وی افزود: جالب اینکه در طول این سالیان جنایتکاری مراجع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر اقدامی اثربخش در رابطه با توقف این جنایات انجام نداده‌اند و همین سکوت مجامع بین‌المللی و حتی در پاره‌ای مواقع حمایت دولت‌های غربی ازجمله آمریکا، کار را به‌جایی رسانده است که دولت نامشروع صهیونیستی وقیحانه‌تر از گذشته دریک اقدام مذبوحانه شهید «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس را درحالی‌که در کشور عزیزمان ایران مهمان بوده است را ترور می‌کنند.
 زارعی پور ادامه داد: قطعاً ترور ناجوانمردانه شهید هنیه خون جدیدی را در رگ‌های جبهه مقاومت تزریق خواهد کرد و پاسخ جبهه مقاومت خصوصاً ایران به این اقدام مذبوحانه نیز پاسخی بسیار سخت و قاطع برای مرتکبین این جنایت ازجمله رژیم صهیونیستی و پیامی آرام‌بخش و امیدآفرین برای مسلمانان، آزادیخواهان و مستضعفین جهان خواهد بود.
 کارشناس رسانه و علوم ارتباطات بابیان اینکه صهیونیست‌ها با وحشت منتظر پاسخ ایران هستند اظهار کرد: به نظر می‌رسد که مهم‌ترین اثر و نتیجه این پاسخ تقویت بیش‌ازپیش جبهه مقاومت علی‌الخصوص ایران عزیز در سطح منطقه و بین‌الملل و همین‌طور تضعیف بیشتر دولت نامشروع اسرائیل و حامیان آن‌ها در جهان است.
انتهای خبر/

پربیننده ترین ها