کدخبر: ۷۹۴۷۱
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
چاپ

امام‌جمعه گچساران مطرح کرد:

ضرورت توجه به ظرفیت‌های استان در تشکیل کابینه دولت چهاردهم

حجت الاسلام هاشمی منش امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران گفت: کهگیلویه و بویراحمد نیروهایی دارد که تجارب ارزشمند و موفقی در مدیریت‌های سطح کلان کشور داشته‌اند و انتظار از رئیس‌جمهور محترم می‌رود از این چهره‌های ارزشمند استان در بدنه اصلی دولت و وزارت خانه‌ها استفاده بشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: ماه صفر است و ماه اسارت آل الله، در آستانه پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیها هستیم که عرض تسلیت دارم. حضرت رقیه سلام‌الله علیها یکی از شهدای قیام عاشورا هستند که نقش بسیار برجسته‌ای در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان و فرهنگ رادارند.

وی افزود: فرهنگ عاشورا مایه عزت، اقتدار و افتخار است و این فرهنگ همچنان ادامه دارد و اگر امروز نامی از تشیع، آزادگی و استکبارستیزی وجود دارد به برکت فرهنگ عاشوراست. این روزها نیز روزهای حماسه‌ساز شکل‌گیری اربعین حسینی است و زوار اربعین با تمام وجود برای خلق یک حماسه دیگر آماده‌شده‌اند، حماسه‌ای که به یک حرکت جهانی تبدیل‌شده است و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

خطیب جمعه گچساران گفت: گچساران یک روزی معبر شهدا بود برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و مبارزه با باطل و اما این روزها هم معبر زائران عاشق اباعبدالله علیه‌السلام هستند که از داخل و خارج از کشور به سمت کربلای معلا درحرکت هستند. بالغ‌بر 15 موکب از امامزاده جعفر تا خیرآباد گچساران به زوار خدمات‌دهی می‌کنند و گچساران هم امسال یک موکب در کربلای معلا خواهد داشت و انتظار این است که مردم عزیزمان در کمک به مواکب و همچنین خادمان مواکب وارد میدان شوند.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: مردم عزیزمان بارها نشان دادند که در خدمت به همنوعان در خط مقدم هستند لذا روحانیت، حوزه‌های علمیه، ادارات و نهادهای فرهنگی استان و شهرستان در فرهنگ‌سازی و تبیین فرهنگ ناب استان کهگیلویه و بویراحمد به زوار اربعین نیز همت کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: این روزها رئیس‌جمهور محترم در تکاپوی انتخاب یاران و همکاران (کابینه) برای اداره قوه مجریه است و انتظار این است که توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ را لحاظ کنند و جدی بگیرند و از ظرفیت‌های پرشمار و توانمند ایران اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد هم نیروهای خلاقی دارد، نیروهای متخصص و متدینی دارد و نیروهایی دارد که تجارب ارزشمند و موفقی در مدیریت‌های سطح کلان داشته‌اند و انتظار می‌رود از این چهره‌های ارزشمند استان هم در بدنه اصلی دولت و وزارت خانه‌ها استفاده بشود.

خطیب جمعه گچساران گفت: دولت باید جهادی حرکت کند امروز مسئله مهم مردم کشورمان معیشت است و دولت اولویت‌ها را برای پیشرفت، توسعه و حل مشکلات کشور باید دسته‌بندی کند و اولویت‌ها را ببیند و تعامل با قوا و ارکان کشور یک رمز موفقیت برای دولت خواهد بود و این مهم را جدی بگیرد و از دوقطبی‌های احساسی دوران انتخابات فاصله بگیرد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: بنابراین افرادی باید برای رأی اعتماد به مجلس معرفی شوند که به توان داخلی کشورمان و ظرفیت‌های بزرگ ایران اسلامی باور داشته و معتقد باشند و باید کسانی انتخاب شوند که در قبال سیاست خارجی جدیت به خرج دهند و اثرگذار باشند و برخوردهای آن‌ها فعالانه باشد نه منفعلانه؛ اگرچه در طول این مدت نیز موضع‌گیری‌های خوبی از سوی رئیس‌جمهور محترم در دفاع از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه دیدیم و جای تقدیر دارد و البته این روحیه مقاومت و غیرت و مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم در ذات ملت قهرمان ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: همه ملت ایران اسلامی رزیم صهیونیستی را یک غده سرطانی می‌دانند و تا نابودی و ریشه‌کنی این رژیم مبارزه خواهند کرد و ما همچنان خونخواهی شهید هنیه را یک حق ملی می‌دانیم و از مسئولان هم این حق را مطالبه می‌کنیم و حتماً ایران اسلامی پاسخی پشیمان کننده به صهیونیست‌ها خواهند داد و این خواسته مردم ایران است.

وی افزود: انتخاب جانشین شهید هنیه (یحیی سنوار) پیامی را به جهان ارسال کرد که نزدیک‌ترین فرد به جمهوری اسلامی در این جریان انتخاب‌شده است کسی که راهش و گفتمانش سخت‌گیرانه نسبت به صهیونیست‌ها سخت‌گیرانه است و می‌تواند به‌عنوان یک مجاهد در کنار دیگر مجاهدین نقش‌آفرینی کند.

خطیب جمعه گچساران گفت: امروز برخی‌ها ظاهراً خیرخواهانه می‌خواهند ورود کنند پس کجا بودید آن روزی که مردم مظلوم غزه، مظلومانه به شهادت رسیدند امروز دست جلو آورده که می‌خواهیم مسئله صلح را دنبال کنیم پس بدانند که جمهوری اسلامی و محور مقاومت لحظه‌ای از آرمان‌ها و مسیرش منحرف نخواهد شد و این راه را باقدرت ادامه خواهد داد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: این روزها هوا بسیار گرم است و در بحث مصرف آب و برق بایستی مصرف بهینه را داشته باشیم لذا مدیران این شرایط را هم مدیریت کنند. برخی مدیران در دوره انتقال، گاها پاسخگویی‌شان کم شده است و خارج از انصاف است چراکه مسئول تا لحظه آخر باید به وظیفه‌اش عمل کند و دغدغه خدمت به مردم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: از قهرمانان ایران اسلامی قدردانی می‌کنم که با کسب مدال‌های خوش‌رنگ در عرصه المپیک افتخارآفرینی کردند و دل ملت ایران را شاد کردند و آن‌هایی که به بهانه‌های مختلف دشمنی می‌کنند هم این روزها را ببیند.

وی افزود: این روزها یک نگرانی در سطح استان نسبت به واگذاری بخشی از دنای شمالی وجود دارد که توصیه این است با دقت با نگاه به دغدغه مردم و با لحاظ کردن آنچه صلاح و مصلحت مردم است این مسیر نیز مدیریت شود و موجبات نگرانی مردم هم مرتفع شود.

انتهای خبر/

 

 

پربیننده ترین ها