کدخبر: ۷۹۴۷۲
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۶
چاپ

جهادگرانی که هیچ مرز جغرافیایی نمی‌شناسند؛

گروه‌های جهادی گچساران پیشرو در محرومیت‌زدایی+ تصاویر

خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق کم برخوردار هدف اصلی گروه‌های جهادی بسیج سازندگی است و گروه‌های جهادی گچساران برای رفع محرومیت‌ها نیز هیچ مرز جغرافیایی نمی‌شناسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، مقام معظم رهبری یکی از برکات بسیج سازندگی را خدمت‌رسانی عنوان کردند که میلیون‌ها نفر از آن به‌صورت مستقیم ازلحاظ مادی، امور روزمره‌ زندگی، معنوی و هدایتی بهره‌مند می‌شوند و این کار، آن‌ها را به دین، انقلاب و معنویت سوق می‌دهد.

امروزه به باوجود تمامی تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته هنوز بسیاری از مناطق کشورمان با کمبودها و مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که حل و رفع آن‌ها نیازمند عزم جهادی و تلاش شبانه‌روزی است و حضور جهادگران بسیجی در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی توانسته است باری از دوش محرومین بردارد و با تزریق روحیه امیدآفرینی به جامعه هدف، عزم ساکنان روستاها و مناطق کم برخوردار را برای ماندن در همان مناطق و عمران و آبادانی آن‌ها جزم کند.

سرهنگ مسعود نوری، جانشین سپاه ناحیه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی گفت: امروز ثمره بسیج سازندگی را در اقصی نقاط کشورمان به‌وضوح شاهد هستیم و می‌بینیم که در بحران‌های مختلف کشورمان این گروه‌های جهادی بسیج هستند که ورود می‌کنند و گره‌ها را باز و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: بنابراین اگر این نقش‌آفرینی‌های بسیجیان جهادی نبود خدمت‌رسانی سایر دستگاه‌ها و نهادها به مردم با سختی و مشکلات بسیاری نیز مواجه می‌شد. امروز گروه‌های جهادی بسیج در عرصه‌های مختلف بهداشت و درمان، سازندگی، عمرانی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، مذهبی و ...به فعالیت می‌پردازند.

نوری تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ای در طول انقلاب اسلامی انجام‌شده است اما همچنان مناطق محرومی وجود دارد که نیازمند یاری و کمک‌رسانی هستند امروز چشم و امید مردم به بسیج و سپاه است و گروه‌های جهادی بسیج باانگیزه مضاعف و با تدوین برنامه‌های ارزشمند به نبرد با محرومیت‌ها می‌روند و در راستای خدمات‌رسانی به مردم از هیچ تلاشی نیز دریغ نمی‌کنند.

جانشین سپاه ناحیه گچساران گفت: در همین راستا یک دستگاه سردخانه (زیر صفر درجه) به ارزش تقریبی ۹0۰ میلیون ریال جهت استفاده در غسالخانه روستای «میشان» در استان فارس و نیز روستاهای هم‌جوار با جمعیتی بالغ‌بر یک هزار و 500 نفر، توسط جهادگران بسیجی در گروه جهادی حضرت زینب سلام‌الله علیها گچساران تهیه و در اختیار مردم این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: برای تهیه این سردخانه نیز از ظرفیت خیرین مسجد امام سجاد علیه‌السلام محله لبنان گچساران و همچنین خانه احسان محله لبنان این شهرستان (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل) و پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام این شهرستان استفاده شد.

تصاویری از اهدای سردخانه زیر صفر درجه به آرامستان روستای میشان را مشاهده کنید.

 

پربیننده ترین ها