کدخبر: ۷۹۴۷۵
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱
چاپ

صبح امروز صورت گرفت؛

تجلیل از خبرنگاران توسط نیروی انتظامی گچساران+ تصاویر

فرماندهی انتظامی گچساران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با اهدا لوح سپاس و هدایایی از تلاش خبرنگاران در حوزه انتظامی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای گچساران در سالن جلسات کلانتری 11 شهری برگزار شد.
سرهنگ ارسلان خادمین،فرمانده انتظامی گچساران در آیین گفت:یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای نظم و امنیت،شهدای حریم و حرم و شهید خبرنگار «محمود صارمی» که روز خبرنگار به نام این شهید والامقام نام‌گذاری شده است را گرامی میداریم.
وی افزود:خبرنگاران قشری از جامعه هستند که دغدغه مشکلات مردم را دارند و تلاش می کنند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین به جهت رفع مشکلات جامعه گام بردارند لذا خبرنگاران با بینش،آگاهی و همچنین جهاد تبیین می توانند امنیت روانی جامعه را تضمین کنند.
خادمیان اظهار کرد:فراجا اگر بخواهد به اهداف خودش برسد قطعا باید رسانه ها را همراه و دوشادوش خود داشته باشد .در شهرستان گچساران تعاملات به صورت متقابل بین نیروی انتظامی و خبرنگاران وجود دارد و رسالت خبرنگاران این است که مشکلات جامعه را به درستی نقد و  اقدامات خوب را هم انعکاس دهند.
وی ادامه داد:با توجه به شرایط شهرستان، وضعیت امنیت مطلوبی را این روزها شاهد هستیم  و رضایت مندی خوبی از سوی شهروندان در این خصوص نیز  وجود دارد و بر اساس آمار از ابتدای امسال تاکنون با کاهش ۱۲درصدی جرم سرقت مواجه بوده ایم که وضعیت امسال بهتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
 فرمانده انتظامی گچساران ازابتدای امسال تاکنون ۵۷۰فقره سرقت در شهرستان انجام شده که ۶۳درصد نیزکشف شده است اما دربحث جرائم خشن(قتل) از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان، جرم خشن اتفاق نیافتاده است که خود جای خرسندی است و نکته دیگر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳ سارق دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.
وی تصریح کرد:اما در خصوص درگیری های طایفه ای و نزاع دسته جمعی با ارتباطات و جلساتی که با جوانان، ریش سفیدان و معتمدین طوایف برگزار کردیم، این نزاع ها به حداقل رسید و درگیری های فردی و جمعی از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۶۰درصد با کاهش همراه بوده است.
خادمیان اظهارکرد:اما دربحث خودروهای پلاک مخدوش و ... طرح های بسیاری در شهرستان اجرا کردیم که در این راستا نیز یکهزار و ۱۲۸ خودرو  توقیف و به پارکینگ منتقل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۲۰درصد افزایش داشته اشت.
فرمانده انتظامی گچساران در بحث مواد مخدر با طرح های مختلفی که در سطح محلات شهرستان اجرا شد همچون طرح آرامش که به صورت ماهیانه اجرا می شود،  تمام تلاش در  برخورد با خرده فروشان انجام گرفت که از ابتدای امسال نیز ۸۹۵کیلوگرم کشف مواد مخدر داشتیم که در این راستا نیز  ۳۱دستگاه خودرو دراین خصوص توقیف شدند.
وی افزود:یک باند مواد مخدر را امسال متلاشی کردیم و در بحث دستگیری متهمین متواری برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم که از ابتدای امسال نیز  ۷۷۰نفر متهم را دستگیر و  تحویل مقامات قضایی شده است.در بحث قاچاق کالا نیز از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۲۱درصدی را شاهد  بودیم(۸۳ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال)  که در این زمینه نیز ۴۰دستگاه  خودرو توقیف ، ۴۲نفر نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.
 خادمیان ادامه داد:در خصوص جرائم سایبری در سال جاری ۱۷۰فقره تشکیل پرونده داشتیم بنابراین در مورد جرائم اینترنتی در استان رتبه اول هستیم و ۹۲درصد پرونده ها نیز کشف شده اند که بیشتر مربوط به جرائم مالی و کلاه برداری های اینترنتی بوده است.
فرمانده انتظامی گچساران گفت:تامین امنیت تعطیلات نوروزی،تامین امنیت دو دوره ریاست جمهوری   و تامین امنیت دهه محرم از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در این شهرستان بوده است  که با تلاش شبانه روزی سایر همکاران محقق شده است.شش هزارو 720مورد گذر نامه  زیارت اربعین حسینی در این ایام در شهرستان گچساران صادر شده است 
با تعامل و همدلی سایر دستگاه ها در سطح شهرستان وضعیت خوبی از نظر امنیت را تجربه می کنیم و امیداوریم با تلاش همه عزیزان شاهد امنیت پایدار  و مطلوبی در سطح شهرستان نیز باشیم.
در ادامه نیز  به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد و تجلیل از خبرنگاران پایان بخش این آیین بود.
تصاویر را مشاهده کنید.

پربیننده ترین ها