کدخبر: ۷۹۴۷۷
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۸
چاپ

در نشست با خبرنگاران مطرح شد:

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران+ تصاویر

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: آرزوی بنده این است که جوانان گچساران سرکار بروند و باور هم کنید هیچ سهمی برای خودم هم نمی‌خواهم و نمی‌خواهم حتی یک نفر هم از طرف بنده استخدام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان گفت: ۱۷ مردادماه سالروز شهادت «شهید صارمی» است، قلم خبرنگاران باید برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران و حرکت در مسیر آزادگی حرکت کند و خبرنگاران بابیان خبرها و واقعیت‌های درست، چشم بینا و زبان گویای ملت ایران باشند و واقعیت‌ها را باصداقت بیان کنند تا امیدآفرینی در جامعه شکل بگیرد.

با نقد منصفانه مشکلات را مرتفع کنید

وی افزود: خبرنگاران با نقد منصفانه مشکلات را مرتفع کنند و به‌نوعی یاری گر مسئولان باشند، البته همه می‌دانیم که خبرنگاران با چالش‌های زیادی روبرو هستند و اما آنچه ضرورت دارد رعایت مبانی صحت یک خبر در کنار سرعت و دقت است اگرچه استفاده از منابع خبری درست و تحلیل صحیح مسائل می‌تواند به جامعه بیداری تزریق کند.

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

تقدیم 31 شهید به انقلاب اسلامی

کمالی ادامه داد: سالروز شهادت هفت تن از کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران که در مردادماه سال ۶۶ در بمباران تأسیسات نفت، توسط دشمن بعثی صورت گرفت را گرامی می‌داریم. شرکت نفت و گاز گچساران ۳۱ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و به همین جهت امروز مسئولیت‌ها را سنگین‌تر کرده است.

گچساران دومین تولیدکننده نفت کشور

وی افزود: شرکت نفت و گاز گچساران در گسترده جغرافیایی چهار استان خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد و دارای ۵۹ کارخانه بزرگ صنعتی است که بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله و بیش از ۱۲۲ ایستگاه حفاظت کاتدی دارد. در این شرکت بیش از ۱۰ هزار کیلومتر جاده دسترسی به تأسیسات نفتی وجود دارد که عنوان دومین تولیدکننده نفت کشور (حدود ۲۱ درصد) را یدک می‌کشد و نقش بی‌بدیلی در عرصه تولید و توسعه اقتصادی کشور دارد.

کمالی یادآور شد: از شرکت نفت و گاز گچساران با ۱۰ واحد بهره‌برداری، هفت واحد نمک‌زدایی، ۹ ایستگاه تقویت فشار گاز، چهار ایستگاه تزریق، سه کارخانه گاز و گاز مایع، ۶ واحد آب‌رسانی و ۸۵ مجموعه سر چاهی به‌عنوان قلب صادرات نفت خام کشور یاد می‌شود. نفت خام، گاز، گاز مایع و نفتا چهار محصولی است که شرکت نفت و گاز گچساران تولید می‌کند و این شرکت در گستره‌ای به عرض ۱۵۰ کیلومتر و طول ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر فعالیت دارد.

تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: امروز دشمنان همچنان علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی دسیسه می‌کنند و روزی تولید نفت این شرکت به ۵۰ هزار بشکه در روز رسید؛ قبل از انقلاب اسلامی ایرانی‌ها نقش مهمی در اداره تأسیسات نفت نداشتند و تصور بیگانگان این بود که بعد از رفتنشان صنعت نفت تعطیل می‌شود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش فرزندان این مرزوبوم صادرکننده دانش فنی نفت به سراسر دنیا هستیم و تولید نفت گچساران امروز به ۶۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است اگرچه تولید سال گذشته بسیار پایین‌تر از این مقدار بود.

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

پیگیری پروژه‌های نیمه‌کاره در نفت گچساران

 کمالی تصریح کرد: پیگیری پروژه‌های نیمه‌کاره از سال‌های قبل را آغاز کردیم و یکی از این پروژه‌ها نیز بیمارستان شهدای نفت است که سال ۸۵ کلید خورده بورد. بنده در ابتدای ورودم به شرکت نفت و گاز گچساران پیگیری مشکلات این بیمارستان شدم و پیمانکاری را هم تعیین کردیم و باوجوداینکه مجری طرح مهندسی ساختمان ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب بود اما وظیفه خود دانستم که این پروژه هرچه زودتر در مدار خدمات‌دهی قرار بگیرد و امروز هم بسیاری از قسمت‌ها در حال تحویل است و راه‌اندازی برای خدمات‌دهی به شهروندان نیز نزدیک خواهد بود.

احداث سالن اجلاس با ظرفیت ۱۶۴ نفر

وی افزود: دلم می‌سوزد از اینکه پروژه‌ای از سال ۸۵ مانده باشد و مردم هم نتوانند از آن بهره‌مند شوند؛ بنابراین تلاش داریم تا مشکلات بیمارستان در حال احداث شهدای نفت مرتفع شوند و هرچه زودتر هم شاهد بهره‌برداری کامل این بیمارستان باشیم. نکته دیگر اینکه برای اولین بار است که سالن کنفرانسی با ظرفیت ۱۶۴ نفر در شرکت نفت و گاز گچساران را در حال احداث داریم که در استان و منطقه کم‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: در سال گذشته تولید این شرکت بیش از تولید برنامه بود و ۱۱۱ درصد نسبت به برنامه پیش افتادیم البته باهدف افزایش تولید نفت، چهار هزار و ۷۳۹ کیلومتر از خط لوله نفت و گاز مناطق سخت گذر زیرپوشش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سه سال گذشته توپک رانی شد.

اقدامات فرهنگی در نفت و گاز گچساران

کمالی اظهار کرد: باید توجه کرد به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ درخواستی که از سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی داشتیم نیز لبیک گفتیم و بالای یک هزار میلیارد در این قضیه هم هزینه کردیم. در حوزه اقدامات فرهنگی نیز به دنبال اقدامات مبنایی بودیم و نمایش عشق و عطش و همچنین کاروان خورشید جزئی از این برنامه‌ها بود. به محلات سادات، لبنان، رادک و روستاهای محروم این شهرستان رفتیم و برنامه‌های متنوع فرهنگی برای شادی و نشاط مردم در مناطق کم برخوردار اجرا کردیم پس‌ دست دوستی به سمت جامعه پیرامونی خودمان دراز کردیم و اگر جایی هم نشد صادقانه عنوان کردیم که نمی‌توانیم.

18 تیم ورزشی در حوزه قهرمانی داریم

وی ادامه داد: در حوزه ورزش ساماندهی خوبی انجام شد و امروز هم 18 تیم در حوزه قهرمانی داریم و ۱۲ تیم در لیگ‌های برتر استان و کشور حضور دارند و بارها گفته‌ام که امسال گردش مالی ورزش خیلی بیشتر از گذشته شده است و معتقدم باید از ظرفیت‌های بومی شهرستان در امر ورزش هم بهره ببریم.

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: سال گذشته حدود ۱۷۹ میلیارد تومان کالا از گچساران خرید کردیم و معتقدم که گچساران را باید بیشتر دریابیم. تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های استان درزمینهٔ های مختلف منعقد کردیم و ۱۱ درخواست پژوهش محور ارسال کردیم و امروز هم به سمت کارهای پژوهشی رفته‌ایم، لذا بیش از ۷۵ درصد کالاهای موردنیاز شرکت نفت و گاز گچساران را از داخل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه می‌کنیم.

پیگیری رفع مشکلات جاده گچساران به گناوه

کمالی یادآور شد: اما در بحث احداث و بهسازی جاده‌های دسترسی به‌هیچ‌عنوان دست‌بسته عمل نکردیم و در همین موضوع احداث جاده گچساران به گناوه مکاتبات فراوانی داشتیم و نسبت به رفع این مشکل هم بی‌تفاوت نبودیم و شخصاً بارها این موضوع را پیگیری کرده و می‌کنم. نکته دیگر اینکه موزه نفت را در حال پیگیری هستیم تا مردم شهرستان هرچه زودتر از این موزه بهره ببرند.

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت و گاز گچساران

وی با اشاره به موضوع جذب جدید در شرکت نفت و گاز گچساران هم گفت: روزی که به گچساران آمدم تعدادی بنر به دست را مشاهده کردم که 27 نفر بودند به‌نوعی جامانده‌های یک جذب از سال 94 که بعضاً هم معترض بودند و با همه دستگاه‌ها و نهادها و ...مکاتبات مختلفی داشتند اما کارشان هم به نتیجه نرسیده بود؛ بنابراین خواستیم پیگیری کنیم که گروه دیگر مدعی شدند که سوابقی در اداره حراست داشته‌اند که سوابق برخی از آن‌ها به بیش از 4 هزار روز می‌رسد که تعدادشان هم به 330 نفر می‌رسد.

کمالی افزود: در حال بررسی و پیگیری مشکلات این تعداد بودیم که بازهم گروه آموزشگاهی‌ها (ترنینگی) به این جمع اضافه شدند که حدود 60 نفر هستند. در ادامه هم 52 نفر آقای وزیر نفت دستور مستقیم برای جذب در این شرکت دادند؛ بنابراین در دو جناح حرکت کردیم و حرکت اول این بود که 38 پیمان (فرصت‌های جایگزینی) برای جذب داریم و کسی هم‌سال‌های سال سراغ این پیمان‌ها نرفت و هیچ ساماندهی هم صورت نگرفت.

130 سهمیه جذب در شرکت نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: البته جذب 380 نفر (نیروی حجمی) قبل از سال 96 در شرکت نفت صورت گرفت که 206 نفر از آن‌ها حتی ساماندهی نشده بودند که اول این تعداد را ساماندهی کردیم و باور کنید این تعداد هیچ‌گونه امنیت شغلی هم نداشتند که با تلاش و پیگیری‌هایی انجام‌شده وارد سیستم شدند؛ اما نکته دیگر اینکه برای 38 پیمان بازهم تلاش کردیم و افرادی را از تهران و مناطق نفت‌خیز دعوت و خواهش کردیم که نهایتاً 130 جای خالی برای جذب به شرکت نفت و گاز گچساران دادند البته چند ماه طول کشید و برای این موضوع بارها هم به تهران رفتیم.

وی افزود: امروز برای جذب این تعداد باید چه‌کار کنیم؟ تنها 130 جای خالی با تعداد بیش از 400 نفر! که یک‌بار دیگر به شورای نظارتی استان رفتیم درحالی‌که فرصت‌های جایگزینی نیازی به آزمون ندارند و این موضوعات انباشت سال‌های گذشته بود بنابراین نامه بردیم، دفاع کردم و توضیح دادم و تفاوت میان جذب با استفاده از فرصت‌های جایگزینی و جذب جدید را برای متولیان امر نیز توضیح دادیم.

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

توهین‌های بسیاری به بنده شد

کمالی ادامه داد: بااین‌حال به جمع‌بندی رسیدند که با اولویت جذب 27 نفر (به‌جامانده از سال 94) اقدام کنید و برای جذب باقی نفرات نیز یک سری شاخص‌ها مشخص کنید. البته برای جذب شاخص‌هایی تعریف کردیم که با مصاحبه روند جذب صورت گیرد اما چه توهین‌های که به ما نشد و چه‌حرف‌هایی که نخوردیم، علی‌رغم اینکه مصوبه عالی شورای نظارتی استان را داشتم.

راهی غیر از برگزاری آزمون نداریم

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: بنابراین تصمیم بر این شد که آزمونی برگزار شود والان در این مسیر قرار گرفتیم که حدود 130 نفر را با برگزاری آزمون و مصاحبه توسط دستگاه ثالث جذب کنیم واقعیت امر این است که غیرازاین هم راهی نمی‌بینیم پس کمیته‌ای تشکیل دادیم که در قالب آزمون این تعداد را جذب کنیم.

وی یادآور شد: البته بازهم قانع نشدیم و افرادی را از تهران به گچساران دعوت و بیان کردیم که حفاظت فیزیکی (حراست) شرکت نفت نیازمند نیرو است که 236 نفر هم کارسنجی و تائید کردند که درنهایت فقط اجازه جذب 56 نفر را دادند و مابقی را هم گفتند که در مراحل بعدی که نهایتاً اعلام کردیم این تعداد جذب خودش ناهنجاری ایجاد می‌کند و نیازمند جذب نیروی بیشتری هستیم. در بخش ایمنی هم قرار است حدود 90 نفر به شرکت نفت گچساران سهمیه جذب دهند که اگر دیگر مجوزهای جذب جدید بیایند که تا الآن 56 نفر آمده طبق قانون باید فراخوان زده و آزمون برگزار شود چون ردیف بودجه جدید دارد.

آرزوی مدیرعامل برای جوانان گچسارانی

کمالی تصریح کرد: آرزوی بنده این است که جوانان گچساران سرکار بروند و باور هم کنید هیچ سهمی برای خودم هم نمی‌خواهم و نمی‌خواهم حتی یک نفر هم از طرف بنده استخدام شود. همان‌گونه که جنگیدیم و 80 امتیاز خودروی استیجاری گرفتیم، پس فراخوان زدیم و دو هزار 600 نفر متقاضی شد لذا روزها وقت گذاشتیم و تلاش این بود که به افراد نیازمند برسد اما برخی دوستان ناراحت شدند و درخواست امتیاز کردند پس سعی کردیم عدالت را رعایت کنیم اگرچه ممکن است اشتباهی هم وجود داشته باشد اما تلاش این بود این سهمیه برای کسانی باشد که واقعاً نیازمند بودند.

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

بنده سکوی پرتاب کسی نیستم

وی در پایان هم گفت: بنده به دنبال سکوی پرتاب کسی نیستم و اواخر مدت خدمتم در نفت را سپری می‌کنم، برای خدمت کردن فرصت بسیار ناچیز است و باید با همدلی، همه اقدامات خوبی را رقم زنیم. البته توصیه‌ام این است که خبرنگاران واقعیت‌ها را بنویسند و بنده هم هرکجا اشتباه کردم بنویسید و نقد کنید اما خدا نکند که موضوعی که رخ نداده است را بدون اطلاع بنویسید که این اقدام خوبی نیست.

در پایان این آیین نیز از خبرنگاران تجلیل شد.

بیننده ادامه تصاویر باشید.

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

آخرین وضعیت جذب نیرو در شرکت نفت‌وگاز گچساران

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها