کدخبر: ۷۹۵۴۸
۰۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
چاپ

صبح امروز برگزار شد؛

صبحگاه مشترک هفته« دفاع مقدس» در گچساران+ تصاویر

صبحگاه مشترک گچساران

مراسم صبحگاه مشترک به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای مسلح، بسیجیان، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،مراسم صبحگاه مشترک به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه گچساران، فرماندار گچساران، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران، بسیجیان، مدیران و روسای ادارات در سپاه ناحیه گچساران برگزار شد.

امام‌جمعه گچساران در این مراسم گفت: دفاع مقدس دفاع از حیثیت و آبرو، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود، دفاع مقدس گنجینه‌ای از جان‌فشانی‌ها و حماسه سازی های مردمان ایران‌زمین است که مقابل استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی منش افزود: از زمان تشکیل انقلاب اسلامی، دشمن به‌انحاءمختلف و با طرح دسیسه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به‌نظام اسلامی بوده و هست؛ اما نکته اینجاست که دفاع مقدس ما برای چه بود؟ دفاع مقدس ما در برابر چه کسانی و با چه انگیزه‌ای اتفاق افتاد؟ و سوم اینکه دستاوردهای دفاع مقدس چیست؟ که می‌تواند به عزت، اقتدار و امنیت کشورمان در ناامن‌ترین منطقه جهان اشاره کرد اگرچه امروز دفاع مقدس الگویی برای محور مقاومت شده است.

وی اظهار کرد: بنابراین آنچه امروز بسیار حائز اهمیت است تبیین ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان کشورمان است چراکه اگر نسل جوانمان با ماهیت، اثرات و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شود قطعاً پیمودن راه و مسیر شهدا در ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشیرت حضرت مهدی (عج) هموارتر و نورانی‌تر خواهد شد.

فرماندار گچساران در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا گفت: جنگ برای هر کشوری دارای زیان، ضرر و خسران خواهد بود چراکه در جنگ به نیروی انسانی و زیرساخت‌های هر کشوری صدمه وارد می‌شود و ما در جنگ هشت‌ساله شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم. جنگ لطمات بسیاری درزمینهٔ زیرساخت‌ها، تأسیسات و عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و ...به کشورمان وارد کرد اما همین جنگ دستاوردهای ارزشمندی هم به همراه داشت.

روان‌بخش دیهیمی خوب افزود: جنگ ما فتح ارزش‌ها بود چراکه از حیثیت، خاک و آرمانمان دفاع کردیم. دشمن به خاک کشورمان تهاجم کرد و فرزندان این مرزوبوم به تقابل با دشمن پرداختند و دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی برایمان به ارمغان آورد که می‌توان به عزت، امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در بحث دستاوردهای جنگ تحمیلی نیز اگر بخواهیم به پیشرفت و توسعه کشورمان اشاره‌کنیم پس می‌بینیم که جنگ برای کشورمان نیز فواید خوبی داشته است و امروز کشورمان در تمامی عرصه‌ها به بالندگی رسیده و حرف‌هایی فراوانی برای گفتن در جهان داریم.

فرماندار گچساران ادامه داد: به فرموده حضرت امام (ره) در این جنگ توانستیم انقلابمان را به دنیا صادر کنیم و توانستیم ابرقدرت‌های دنیا را به‌زانو درآوریم و نشان دادیم که با توکل به خداوند باری‌تعالی می‌توان در هر عرصه‌ای موفق بود بنابراین رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس جان‌فشانی‌ها کرده و حماسه‌ها آفریدند.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی یک جنگ فرسایشی بود و ایران اسلامی در مقابل تمام ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کرد. قدرت‌های استکباری می‌خواستند انقلاب اسلامی را زمین بزند اما نتوانستند و جوانان کشورمان هیمنه دشمن را در هم شکستند.

تصاویر تکمیلی:

پربیننده ترین ها