کدخبر: ۴۱۴۸۰
۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۱
چاپ

وضعیت بهداشتی روستاهای گچساران بایدمورد توجه قرار گیرد

فرماندار گچساران گفت:به علت نبود امکانات مناسب بهداشتی و دوری از شهر، مردم روستا با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و آلودگی زباله و بیماری‌هایی که بر اساس آن شیوع می‌یابد، امنیت بهداشتی و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

به گزارش آفتاب جنوب ، عبدالرحیم رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند گچساران، اظهار کرد:بررسی‌های لازم در زمینه پسماند پیرامون حوزه آبریز سد کوثر که مواردی از قبیل استفاده مستقیم دام از آب سد، تأثیر زباله  روستاهای اطراف بر بهداشت و سلامت آب سد ضرورت دارد.

وی افزود: آب سد کوثر به عنوان آب شرب چند استان اطراف استفاده می‌شود و ارتباط مستقیم با سلامت مردم شهرستان و دیگر استفاده‌کنندگان دارد.

فرماندار گچساران ادامه داد: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک با هماهنگی و همکاری ادارات و سازمان‌های عضو کارگروه پسماند آب سد و سایر کارگروه‌های مرتبط نسبت به برطرف کردن موانع و مشکلات بهداشتی اقدامات لازم صورت گیرد.

ساماندهی بازارچه ماهی فروشان در آینده نزدیک

وی گفت: بازارچه ماهی‌فروشان در حوزه سلامت شهرستان تأثیر بسزایی دارد و ماهی‌فروشان این شهرستان هم‌اکنون فاقد جایگاه مناسب بوده و در بازار میوه‌فروشان مشغول فعالیت و کسب و کار هستند.

رحیمی یادآور شد: این امر از لحاظ بهداشتی با مشکلاتی مواجه بوده که باید در برنامه کاری یک‌ماه آینده قرار گیرد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: با بررسی مصوبات جلسه قبل ادارات صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی، آبفای شهری، حفاظت محیط زیست باید برای پیش‌بینی جایگاه و زمین مناسب از محل اراضی ملی و احداث جاده دسترسی به بازارچه ماهی‌فروشان طی یک‌ماه آینده اقدام کرده و گزارش کار انجام گرفته را ارائه دهند.

رحیمی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بهداشت محیط روستاها ادامه داد: جمع‌آوری زباله‌های روستایی باید ساماندهی شود و مسئولان اقدامات مناسب را انجام دهند.

وی یادآور شد: به علت نبود امکانات مناسب بهداشتی و دوری از شهر، مردم روستا با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و آلودگی زباله و بیماری‌هایی که بر اساس آن شیوع می‌یابد، امنیت بهداشتی و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها