کدخبر: ۵۱۶۶۲
۱۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
چاپ

ضرورت حفاظت از منابع و محیط زیست درروز13نوروز

ضرورت حفاظت از منابع و محیط زیست  درروز13نوروز

فرماندار گچساران بر ضرورت حفاظت از منابع و محیط زیست در روز سیزده بدر تاکید کردو گفت:سیزدهم فروردین روزی است که به عنوان «روز طبیعت» نام گرفته و از آیین کهن ایران زمین بوده ومردم این روز را در طبیعت جشن می‌گیرند.

به گزارش آفتاب جنوب ، عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در نشست هماهنگی روز 13 فروردین، روز طبیعت که در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: سیزدهم فروردین روزی است که در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز طبیعت» نام گرفته و از آیین کهن ایران زمین بوده که مردم به دامن طبیعت پناه برده و این روز را در طبیعت جشن می‌گیرند.

وی افزود: در روز سیزدهم فروردین روز بدرقه نوروز و تعطیلات، باید شعار ما آشتی با طبیعت بوده و با اعمال ضد طبیعت و خرابی طبیعت این شعار را به سمت بی‌مهری با طبیعت سوق نداده که این یعنی مبارزه با محیط پاک و از بین بردن زیبایی‌های خداوندی و خود نوعی کفران نعمت است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: مردم به علت مشکلات کاری و زندگی شهری در این روز به دامن طبیعت رفته و شهر به نوعی خالی از سکنه شده که من از همین جا از نیروهای انتظامی و امنیتی می‌خواهم نهایت تلاش خود را بر بحث امنیت و جلوگیری از سرقت منازل انجام دهند.

رحیمی ابراز کرد: با توجه به اینکه امسال از لحاظ زیبایی و سرسبزی جز بهترین سال‌هاست، همه نهادها از جمله شهرداری و حفاظت محیط زیست باید تلاش خود را در راستای حفظ نگهداری طبیعت به کار بگیرند.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری با تهیه بروشور آموزشی حفظ محیط زیست و توزیع کیسه‌های زباله در بین گردشگران می‌توانند نقش بزرگی در حفظ و نگهداری محیط زیست داشته باشند.

فرماندار گچساران تاکید کرد: با آغاز ایام فاطمیه و بزرگداشت شهادت بانوی دو عالم مردم و مسئولین باید حرمت این ایام را حفظ کرده و به بهانه مناسبت‌های نوروز رفتاری خلاف شان این روزها را انجام ندهند.

وی متذکر شد: در صورت مشاهده هرگونه خلاف و بی‌حرمتی نسبت به این ایام برخورد خواهد شد.

رحیمی ضمن تشکر از همه نهادها و ادارات که از 25 اسفند در ستاد نوروزی این شهرستان همکاری و تلاش کرده، اذعان کرد: تیم بهداشت و سلامت، آتش نشانی، حفاظت محیط زیست، نیروی نظامی و انتظامی و دیگر نهادهای مرتبط باید در روز سیزدهم فروردین به صورت آماده باش در محل تفریح مسافران و گردشگران حضور داشته و زمینه امنیت و آسایش مردم را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها