کدخبر: ۵۲۲۹۷
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۴
چاپ

آلودگی نفتی در شهرستانهای گچساران و بهمئی وجود دارد

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آلودگی نفتی در شهرستانهای نفت خیز گچساران و بهمئی بطور طبیعی وجود دارد و این آلودگی ها اجتناب ناپذیر است.

به گزارش آفتاب جنوب ، عطا پور شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: صنعت نفت نیز مدعی است که فعالیتهای نهضت سبزی و زیست محیطی به لحاظ تجهیزاتی و کنترل آلودگی ها و ساماندهی به این قضایا انجام می دهد اما کافی نیست.

وی اظهارکرد: هنوز خیلی راه داریم تا به استانداردهای لازم برسم و آلودگی ها را بطور کامل نداشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: البته آلودگی ها هم در حدی نیست که زیان آور است و تحت تأثیر قرار می دهد و جای نگرانی نیست اما اگر همین که هست نباشد بهتر خواهد بود و آن موقع می توانیم بگوییم که محیط زیستی سالم در مناطق نفت خیز استان داریم.

پور شیرزاد تصریح کرد: در رابطه با برخی خبرها مبنی براینکه شهر یاسوج دهمین شهر آلوده دنیاست، بیان کرد: موسسه ای که این موضوع را مطرح کرد نظرش در زمینه گرد و غبار بود و دور از واقعیت است و درست نیست.

وی ادامه داد: درست است که پدیده گرد و غبار را در این شهر داریم اما هم اکنون به دلیل تغییر اقلیم ها، بارندگی ها،مدیریت در مرز و خارج از مرز، امضاء تفاهم نامه ها وضعیت بهتر شده و تاکنون آثاری از این پدیده دیده نشده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در چند سال اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهرستانها گرمسیری درگیر پدیده گرد و غبار بود و در شهر یاسوج نیز به مقداری درگیر بود اما به این شکل که یک شهر آلوده دنیا باشیم نبوده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها