کدخبر: ۵۲۴۷۷
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۷
چاپ

بیکاری در پنجمین ابر مخزن نفتی جهان نگران کننده است

امام جمعه گچساران گفت: تعداد بیکاران گچسارانی نسبت به اینکه این شهرستان نام پنجمین ابر مخزن نفت جهان و بام نفتی ایران را به خود گرفته، بسیار بالاست که این برای نسل جوان ما بسیار نگران کننده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در جلسه  شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن اجتماعات بخشداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال مقام شهداء را بسیار بزرگ شمرد و مؤمنین را به دو گروه تقسیم کرد که گروه اول  کسانی بوده که بر سر عهد و پیمان خود با خدا وفای به عهد کرده که مصداق شهداست و دیگری گروهی که بالعکس عمل می‌کنند.

امام جمعه گچساران ادامه داد: بیکاری در سطح کشور وجود دارد اما تعداد بیکاران گچسارانی نسبت به اینکه این شهرستان نام پنجمین ابر مخزن نفتی جهان و بام نفتی ایران را به خود گرفته، بسیار بالاست که این برای نسل جوان ما بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه گچساران سه برابر دیگر شهرستان‌های کشور بیکار دارد، ابراز کرد: فرض را بر این بگذارید که گچساران نفت و گاز ندارد، ما فقط این را می‌خواهیم که  عدالت را تا حدی برقرار کنید که سطح بیکاری را در گچساران به نواحی بدون نفت و گاز برسانید.

حجازی بیان کرد: وضعیت ترافیک شهر گچساران نسبت به بزرگترین شهرهای کشور بالا بوده و این نشان از مظلومیت این شهر طی 50 سال اخیر داشته که  هیچ پیشرفت و آبادانی در بافت این شهر صورت نگرفته است.

وی از گچساران به عنوان معبر رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: جای تاسف دارد که در بام نفتی ایران، فرزندانی پیدا شوند که به علت فقر ترک تحصیل کرده‌اند.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: بیکاری فقر می‌آورد و فقر زمینه فساد را در جامعه فراهم کرده، پس بیایید عدالت را برقرار کرده و جوانان گچسارانی را از دام فساد نجات داده که فردای قیامت ما مسئولان هستیم که باید در محضر پروردگار پاسخگو باشیم.

حجازی اشاره‌ای به پیام رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ داشت و گفت: بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌های فرهنگی آن هم در حد دعوت از یک سخنران کشوری  نداریم تا به ترویج  فرهنگ که دغدغه مقام معظم رهبری انقلاب است جامه عمل بپوشانیم.

 

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها