کدخبر: ۵۲۶۵۴
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۶
چاپ

بدنبال تغییر کاربری برخی اراضی در گچساران هستیم

شهردار دوگنبدان گفت: در پی حفظ اراضی دوگنبدان و اطراف این شهر با کاربری فضای سبز هستیم تا از تعرض به اراضی منابع طبیعی و اراضی تحت تملک راه و شهرسازی جلوگیری شود.

اردلان زینل‌زاده صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به موضوع تغییر کاربری برخی اراضی در گچساران گفت: در پی حفظ اراضی گچساران و اطراف این شهر با کاربری فضای سبز هستیم که در اختیار شهر در آورده شود تا از تعرض به اراضی منابع طبیعی و اراضی تحت تملک راه و شهرسازی جلوگیری شود.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر وجود آب در برخی نقاط زیرگذر عنوان کرد: برنامه‌ای برای پمپاژ آب‌های زیرگذر به سمت فضای سبزمناطق سه‌راهی و کارکنان که با مشکل آب مواجه است، در نظر گرفته ایم.

زینل‌زاده با اشاره به برخی انتقادات در خصوص افزایش مبلغ پروانه ساخت اظهار کرد: در حقیقت شهرداری‌ها نیاز به منبع کسب درآمد دارند اگر چه شاید فشار اقتصادی نیز بر مردم باشد.

وی ادامه داد: تأکید شهرداری و شورای اسلامی شهر بر کاهش عوارض بوده اما عوارض دریافتی در گچساران با شهرهای اطراف از جمله یاسوج قابل قیاس نیست.

شهردار دوگنبدان با بیان این‌که در سال گذشته عوارض ساخت و ساز واحدهای مسکونی افزایش نیافته است، بیان کرد: البته در ساخت واحدهای تجاری تغییراتی وجود داشت که اعتقاد ما بر این است که بازار و شرکت نفت می‌توانند شهرداری را حمایت کند.

زینل‌زاده از اتخاذ معافیت‌های یک‌ماهه و 45 روزه برای ساخت و ساز خبر داد و گفت: در خصوص پروانه ساخت، بیمه تأمین اجتماعی به عنوان مانعی مطرح است، به عنوان مثال عوارض شهرداری برای ساخت یک واحد مسکونی 2 میلیون تومان بوده در حالی که تأمین اجتماعی بیش از 10 میلیون تومان هزینه بیمه دریافت می‌کند.

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها