کدخبر: ۵۲۶۵۷
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۹
چاپ

نشست تبیین ازدواج‌های ناموفق در گچساران برگزار شد

نشست تبیین ازدواج‌های ناموفق در گچساران برگزار شد

نشست تبیین ازدواج‌های ناموفق با حضور مدیران و به همت شورای شهر گچساران برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب ، محمود اسدپور پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی ازدواج و تاثیر والدین در ازدواج ناموفق که با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر دوگنبدان، رئیس اداره ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان گچسارانی در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت اعضای شورای شهر دوگنبدان برگزار شد، با اشاره به  اهمیت ازدواج و سفارشات مکرر اسلام و شرع به این امر اظهار داشت: برگزاری این کمیته در شهرستان همواره به دنبال فراهم‌آوری و ایجاد زمینه‌های هماهنگی برای ازدواج مناسب جوانان بوده است.

وی افزود: خانواده‌ها باید در تحقق این سنت حسنه تلاش جدی داشته باشند و در امر مقدس ازدواج سختگیری نکنند زیرا آسان‌گیری ازدواج و در نتیجه تشکیل خانواده زمینه ایجاد ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را به شدت کاهش می‌دهد.

رئیس شورای شهر دوگنبدان با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار به قوام و پایداری نظام مقدس خانواده کمک بزرگی می‌کند بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد.

اسدپور در بخشی از سخنان خود، تامین جهیزیه سنگین را عامل مهم در قوام زندگی ندانست و ابراز کرد: بی‌تردید این امر می‌تواند مشکلات و اختلافات عدیده‌ای را در بین زوجین ایجاد کند که باید در این زمینه تلاش کنیم تا فرهنگ ازدواج آسان در خانواده نهادینه شود.

وی با بیان اینکه جوانان نیروی محرکه کشور هستند، بیان کرد: نگاه به مشکلات جوانان مانند افراد پیر و کودکان درست نیست و از مسئولان ارشد نظام و مدیران ارشد استان‌ می‌خواهیم با استفاده از مجموعه فکری دقیق، برنامه‌ریزی مدونی جهت برطرف  کردن مشکلات قشر جوان انجام گیرد.

وی همچنین مشکل اشتغال جوانان را از مهمترین مشکلات این نسل دانست و گفت: اشتغال مهمترین مسئله است، اما کل کار نیست، مشکل اشتغال، مشکلات ازدواج، مسکن و مسائل دیگر را به دنبال دارد.

اسد پور مشکلات و موانع ازدواج را ترویج برنامه‌های ماهواره و شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات کاذب دشمنان اسلام در بین نسل جوان و خانواده‌ها در جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه  امروز تاثیرات برنامه‌های ماهواره تاثیر نادرست را بر بنیاد خانواده گذاشته و میزان طلاق در خصوص استفاده از همین برنامه بالا رفته است.

گفتنی است  از جمله راهکارهای ارائه شده توسط مسئولین در این جلسه، ایجاد کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در بهزیستی و مراکز آموزشی «مدارس و دانشگاه‌ها»، تشکیل بنیادهای مردمی خیرین شهرستان، توزیع کتاب‌های مناسب در خصوص ازدواج در مراکز آموزشی، اجرای برنامه‌های مفید در خصوص مشکلات و موانع ازدواج در صدا و سیمای استان، دعوت از متخصصین و افراد صاحب فکر در این جلسات بود.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها