کدخبر: ۵۳۳۵۳
۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۹
چاپ

بایدنگاه جامعه نسبت به فرد معتاد تغییر کند

فرماندار گچساران گفت:بایدنگاه جامعه نسبت به فرد معتادتغییر کند تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع دارای جایگاه و احترام باشد و نیز زمینه اشتغال او فراهم شود.

به گزارش آفتاب جنوب ، فرماندار گچساران صبح امروز به همراه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، رئیس اداره بهزیستی، و رئیس اداره زندان و دیگر مسئولان گچسارانی از مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی گچساران بازدید کرد.

عبدالرحیم رحیمی در حاشیه این بازدید تصریح کرد: بایدنگاه جامعه نسبت به فرد معتاد تغییر کند تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع دارای جایگاه و احترام باشد و همچنین زمینه اشتغال او فراهم شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد پدیده‌ای است که عواملی مانند فرد، جامعه، خانواده و فرهنگ، بیکاری، تورم و گرانی و هنجارهای اجتماعی در بروز و گرایش جوانان به سمت آن تأثیر داشته است، افزود: در حال حاضر اعتیاد و مواد مخدر به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند که مسئولان و خانواده‌ها و مراکز آموزشی باید ضمن آگاهی و هشدار به فرزندان و جوانان آنان را از خطرات اعتیاد و مصرف مواد مخدر آگاه کنند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه هم اکنون زمینه‌های لازم برای درمان و ترک افراد معتاد فراهم شده است، عنوان کرد: بیشترین حجم درمان معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد صورت می‌گیرد و افراد مصرف کننده مواد مخدر می‌توانند با مراجعه به این مراکز و یا معرفی از طرف نهادهای مربوطه تحت درمان قرار گیرند.

فرماندار گچساران بیان کرد: اعتیاد به ویژه در میان قشر نوجوان و جوان همواره مشکلات فراوانی برای جامعه، خانواده و افراد به همراه دارد که بی‌شک یکی از بزرگترین مشکلات جامعه به شمار می‌رود که نخست خانواده‌ها در پیشگیری از آن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و سپس به دنبال آن جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رحیمی در مورد نحوه رفتار خانواده‌ها با جوانان معتاد، گفت: برقراری و ایجاد فضای مناسب و امن در منزل، ایجاد تعامل دو سویه مناسب در مواقع بحرانی پس از انجام مراحل مقدماتی، استفاده از مشاورین و متخصصان اعتیاد، بررسی و حل مشکل و حضور والدین در جلسات گروه از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار گچساران در ادامه ضمن صحبت با تعدادی از بستری شدگان جهت رفع مشکل مالی و شغلی تعدادی از بستری شدگان این مرکز دستورات لازم را صادر کرد.

رحیمی در این بازدید ضمن سرکشی از قسمت‌های مختلف مرکز در بین افراد بستری شده حاضر و از نزدیک با مشکلات و برنامه‌های آنها آشنا شد.

گفتنی است، گچساران دارای پنج کمپ ترک اعتیاد زیر نظر اداره بهزیستی است که دو مورد آن در شهر و سه مورد آن در روستاهای آب شیرین، سربیشه و تلخاب شیرین است.

 

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها