کدخبر: ۵۳۴۲۶
۰۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
چاپ

حرم مطهر بی‌بی‌حکیمه (س) غبارروبی شد

حرم مطهر بی‌بی‌حکیمه (س) با حضور هیئت امناء، خادمین، علاقه‌مندان و زائران این حرم مطهر برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی شد.

به گزارش آفتاب جنوب ، فرزین بهمنی آزاد صبح امروز در آیین غبارروبی مرقد مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) که با حضور هیئت امنا، خادمین، علاقه‌مندان و زائران حرم مطهر به مناسبت پیشواز از ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: بی‌بی حکیمه (س) از جمله امامزادگان معتبر در کهگیلویه و بویراحمد است که مورد توجه مسلمانان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله کویت، بحرین، امارات و عراق و بسیاری از استان‌های ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: امامزاده بی‌بی حکیمه (س) به دلیل حمایت از ولایت امام رضا (ع) همانند مادر ایشان حضرت فاطمه (س)از جایگاه ویژه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه رسیدگی به زائران این حرم و فراهم آوردن زمینه مناسب برای حضور هر چه بیشتر جوانان در این حرم مطهر ضرورت دارد، افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در این مکان زیارتی می‌تواند سبب ترویج و تبیین ارزش‌های دینی و مذهبی در میان قشر جوان و نوجوان شود.

بهمنی آزاد با اشاره به پیشینه این مرقد مطهر تصریح کرد: بی‌بی حکیمه(س) به دلیل حمایت از ولایت با عبور از مسیر صعب‌العبور حجاز تا مکان فعلی حرم به همراه برادران خود که در این مسیر به شهادت رسیدند، زینب‌وار صبر و استقامت و با لطف و کرامت خداوند در این مکان اقامت کردند.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و این قطب فرهنگی شدن با یک حالت صورت نمی‌گیرد، افزود: یقیناً برای قطب فرهنگی شدن باید روحیه جهادی و عزم ملی داشته باشیم که در صورت ایجاد این عزم می‌توان این بقاع را به قطب فرهنگی تبدیل کرد.

این مقام مسئول با بیان این نکته که اوقاف نقش برنامه‌ریزی، نظارت و فرهنگسازی و حفظ بقاع متبرکه را بر عهده دارد و عزم ملی و روحیه جهادی می‌تواند بقاع متبرکه را توسعه دهد، ابراز امیدواری کرد که امسال با روحیه جهادی و عزم ملی شاهد توسعه بقاع متبرکه باشیم.

گفتنی است حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در 100کیلومتری جنوب غربی گچساران قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها