کدخبر: ۵۳۵۲۴
۰۲ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۷
چاپ

اختصاص 9میلیاردو 460میلیون ریال به طرح های عمرانی بقاع متبرکه گچساران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: 9 میلیارد و 460 میلیون ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی بقاع متبرکه گچساران در سال جاری اختصاص یافت.

فرزین بهمنی‌آزاد صبح امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با بیان اینکه 25 طرح عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان‌های گچساران و باشت در حال اجرا است، اظهار کرد: 9 میلیارد و 460 میلیون ریال اعتبار به مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه گچساران در سال جاری اختصاص یافته است.

وی افزود: در سال‌جاری بیش از 900 میلیون ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی بقاع متبرکه باشت اختصاص یافت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: این اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای مرمت، بازسازی، بهسازی و توسعه صحن آستانه مبارکه امامزادگان این شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

بهمنی‌آزادگفت: امامزاده بی‌بی حکیمه(س)، امامزاده یحیی(ع)در چهار بیشه، امامزاده شامون گشت(ع) در خربل، مسجد صاحب‌الزمان(عج) در گچساران، امامزاده سید محمد(ع) در سرابیز باشت، امامزاده قطب‌الدین(ع) در خیرآباد، امامزاده سیدمحمد(ع) در روستای مظفرآباد لیشتر، شاه ابراهیم علی(ع) در روستای سربیشه، امامزاده شاه نظر مومن(ع)، امامزاده میرعزیز(ع)، امامزاده سیدمحمد(ع) در انجیر سیاه، بقعه متبرکه کاکامبارک(ع)، امامزاده شاه‌زینعلی(ع) و امامزاده جعفر(ع) از امامزادگانی است که آستانه آن‌ها در حال مرمت و بازسازی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های گچساران و باشت بیش از 160 مسجد روستایی و شهری و 86 بقعه متبرکه دارند که در طول سال میعادگاه عاشقان اهل بیت و طهارت هستند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مجموعه فعالیت‌های این نهاد گفت: روند اجرایی طرح سنگ فرش محوطه و کاشی‌کاری صحن بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع)، ساخت سر در ورودی بقعه متبرکه امامزاده محمد(ع) روستای سرابیز، احداث شبستان در بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) و ساخت محراب در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر دوگنبدان، آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی بالایی در حال اتمام است.

 بهمنی‌آزاد خاطرنشان کرد: احداث سر در ورودی بتنی امامزاده زاد‌احمد(ع) و طرح سنگ فرش محوطه و کاشی‌کاری صحن بقعه متبرکه امامزاده شاه زینعلی(ع) از توابع باشت از دیگر طرح‌های عمرانی است که در بقاع متبرکه آغاز شده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها