کدخبر: ۵۳۵۷۴
۰۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۳
چاپ

فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری از اعتیاد بایددرجامعه نهادینه شود

فرماندار گچساران گفت:اعتیاد پدیده‌ای شومی در سراسر جهان بوده که کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است که به نظر می‌رسد فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری اعتیاد باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش آفتاب جنوب ، عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز ترک اعتیاد معجزه در روستای آبگرمو که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه اعتیاد خانمان‌سوزترین بلا و بیماری بوده که به صورت خزنده‌ای جوانان و در بسیاری موارد نوجوانان را به کام نیستی می‌کشاند.

وی افزود: البته دام اعتیاد تنها به نسل جوان و نوجوان اختصاص نداشته و در بسیاری از مواقع خانواده‌ها نیز به این بلای خانمانسوز گرفتار شده و به همین دلیل کانون گرم خانواده دچار بحران و از هم‌پاشیدگی می‌شود.

فرماندار گچساران با اشاره به افتتاح مراکز ترک اعتیاد تصریح کرد: توسعه و گسترش این مراکز نشانه خوبی نبوده و تأسف‌بار است، اما در راستای رسالت درمانی و وجود این مراکز لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

رحیمی یکی از مهم‌ترین راه‌های ترک اعتیاد را ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد دانست و گفت: اراده و اعتماد به نفس یک فرد می‌تواند در ترک اعتیاد وی مثمرثمر بوده و متولیان امر نیز باید با استفاده از این انگیزه در راستای برگرداندن شخص آلوده تلاش کنند.

وی نظارت و مدیریت مطلوب بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: اعتیاد پدیده‌ای شوم در سراسر جهان بوده که کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است که به نظر می‌رسد فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری اعتیاد باید در جامعه نهادینه شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها