کدخبر: ۵۳۵۷۵
۰۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰
چاپ

آموزش و پیشگیری بهترین راه مقابله با مواد مخدر است

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمدگفت:آموزش و پیشگیری بهترین راه مقابله با تهدیدها و آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر است.

به گزارش آفتاب جنوب ، فضل‌الله اتابک ظهر امروز در جشن بزرگ بهبود‌یافتگان اعتیاد در گچساران ، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری است که ما تاکنون به علت جدی نگرفتن بحث پیشگیری و آموزش متحمل هزینه‌های فراوانی در بحث درمان شده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که 44 مرکز بهبودی اقامتی، نیمه اقامتی شبانه‌روزی و سرپایی در استان و پنج کمپ ترک اعتیاد در گچساران به افراد معتاد خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در سال گذشته در بحث بهبود‌یافتگان در استان 300 نفر به طور چشمگیر بهبود یافته فعال داشتیم.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امسال بر اساس پیش‌بینی و آمار گرفته شده 100 نفر در گچساران بهبود ‌یافته داشتیم که این آمار در بقیه شهرستان‌ها هم به نسبت در همین میزان بوده است.

اتابک با بیان اینکه اداره‌کل تمامی تلاش خود را در راستای پیشگیری و درمان معتادان به کار گرفته و تاکنون در این راستا با توفیقات خوبی همراه بوده است، بیان کرد: در بحث آسیب‌ها بارها هشدار داده شد که آسیب مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد و همه ما باید نسبت به این معضل حساس باشیم.

وی بهترین راه مبارزه با آسیب‌ها را پیشگیری و آموزش دانست و گفت: اگر ما مسئولان با ارائه آموزش‌های لازم در راستای مبارزه و پیشگیری تلاش کنیم آن‌ها اجازه نخواهند داد زمینه آسیب‌ها در بین فرزندانشان به وجود آمده یا گسترش یابد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز آنچه به پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر کمک می‌کند گسترش مراکز ترک اعتیاد نیست بلکه بحث آموزش و پیشگیری بوده که باید مسئولان نهایت تلاش خود را در این باره به کار گیرند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آموزش و پیشگیری بهترین راه برای مقابله با تهدیدها و آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر است.

وی در ادامه با بیان این‌که تنوع مواد مخدر هر روز با تولید نوع جدید افزایش می‌یابد گفت: مواد صنعتی به یک معضل جهانی تبدیل شده که خانواده‌ها باید هوشیارانه در این عرصه حضور داشته باشند.

اتابک با اشاره به بحث اشتغال بهبود‌یافتگان، افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای افزایش مهارت بهبود‌یافتگان باید فعالانه وارد عرصه شوند تا این افراد بتوانند زمینه اشتغال خود را فراهم کنند.

وی حمایت خانواده و تلاش و حمایت سازمان‌ها و فعالان اجتماعی را عامل مهم دیگری برای پاک ماندن این افراد اعلام کرد و گفت: مسئولان در بحث بهبود یافتگان در ارائه تسهیلات بانکی و با پتانسیل های موجود این افراد را حمایت کنند

وی ضمن تقدیر از ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: از همه‌ گروه‌ها و فعالانی که در زمینه‌ فراهم‌سازی بستر لازم برای ادامه‌ شرایط بهبودیافتگی، ادامه‌ درمان و مشاوره به این افراد تلاش می‌کنند تقدیر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  بهبود‌یافتگان همواره بایدمورد مشاوره قرار بگیرند تا زمینه لغزش مجدد آنان به اعتیاد فراهم نشود، خطاب به بهبود‌یافتگان اظهار کرد: این رهایی و اتفاق بسیار ارزشمند در زندگی شما به خاطر تفضل و عنایت ویژه‌ خداوند به شما بوده که باعث شده شما بتوانید از یک وابستگی بسیار بد رها شوید و یک تولد دوباره داشته باشید.


گفتنی است جشن بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و برخی مسئولان شهری در سالن باشگاه کارگری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها